Začni počítat! Nula ti rozhodně nevyjde! V té publikaci je to i se vztahy grafy, čísly. Všiml sis tam výkonů? Nebo přehlížíš čísla pod 1kW?
A to chlapík nemá optimalizovaný magnetický obvod.
Jakej myslíš, že má výkon a účinnost elektrostatický motor. A přesto se používá v MEMS na křemíkových čipech.
Problém průkopníků je, že musej přesvědčit dav i přes názory rádoby odborníků, navíc asi línejch. Vědečtí skeptici se pošklebovali už A.Voltovi - jeho "bezvýznamnému" objevu říkali "žabí energie". I vynálezce spalovacího motoru měl peklo.
A přispěvatelé tohoto vlákna jsou nejspíš akcionáři továrny na elektromotory. Konkurence s novými produkty je nežádoucí, nutí k investicím do nových technologií, to spojí peníze a ukrajuje z dividend...
Nerekl bych, ze se tu zrovna lobbuje za vyrobu elektromotoru
Jako sanci fungovat to asi ma, kdyz bude spravny pomer mezi intenzitou mag. pole statoru a pole civky - tzn aby impuls civky byl schopen dostatecne "nakopnout" rotor a prekonat mag. pole statoru.
Urcite by nebylo od veci vyvazit hridel, podle nakresu tak rozhodne nepusobi. Ve finale vyvazeni napr. protihmotou prida trosku setrvacnosti rotoru (zvysi se hmotnost).
jen moc nevidim ten prostor pro zvyseni ucinnosti oproti "klasickemu" el. motoru...
Ona ta publikace trochu zavání demagogií. Moment otáčení se zjistil jen staticky, na grafu 13a je záporný úsek hnacího momentu a kladný úsek brzdícího momentu. No, dejme tomu. V kapitole "Horsepower" se z té záporné části použijí tři body a pro ně se vypočítají okamžité výkony, přičemž úhlová rychlost se zjistila z experimentu, kdy se točil jen samotný rotor, bez jakékoliv exetrní mechanické zátěže. Dodávaný výkon je tedy nulový, a účinnost taky nula.
Princip se dá demonstrovat kruhovým kanálkem, stočeným do mírně klesající spirály, a v něm se valí kulička. Když dojede na konec, nějaký mechanizmus jí nadhodí znovu na začátek spirály, a může se valit dál. Snad si nikdo nebude myslet, že na to vymrštění stačí míň práce než na to kutálení.
A pokud jde o mne, nemám akcie žádné továrny, neřku-li na elektromotory.
Princip se dá demonstrovat kruhovým kanálkem, stočeným do mírně klesající spirály, a v něm se valí kulička. Když dojede na konec, nějaký mechanizmus jí nadhodí znovu na začátek spirály, a může se valit dál. Snad si nikdo nebude myslet, že na to vymrštění stačí míň práce než na to kutálení.
Dokázal jsi to popsat líp než já, Ten přechod přeš tu cívku je ten přechod mezi spodním a horním koncem spirály. Zkrátka na začátku ty dráhy, kde jsou ty magnety nejblíž je tak silný magnetický pole, že "zasunout ten magnet" vyžaduje hodně energie, která se pak uvolňuje tím, že se ten magnet otočí až na konec dráhy. Dyk ty magnety na sebe působí jen jako "neviditelný pružiny" Z natažené pružiny se taky nedá čerpat energie do nekonečna. A zmagnetovaný kov má jen jináč "uspořádaný molekuly", než odmagnetovaný (velice zjednodušeně řečeno)
to Bernard: Jsi asi první ze skeptiků, kdo tomu věnoval alespoň trochu času.
Je pro mně fascimnující ten hluboko zakořeněný vtisk, že se tu mluví o zázraku bez napájení a bez vstupů. Věta "Snad si nikdo nebude myslet, že na to vymrštění stačí míň práce než na to kutálení." je zavádějící a opět tlačí popsaný stroj do oblasti perpetum mobile, ač je to napájené elektřinou, že.
Záporný i kladný úsek v 13a je vpořádku, popisuje statický moment rotoru bez zapnutého buzení elmag. cívky. V místě s elektromagnetem dojde k přitažení, všude jinde dochází k odtlačení. Z grafu 16 je patrné, že během otáčky v úhlu 0 až 270 st. obvodová rychlost stoupá konstantním úhlovým zrychlením (na rychlost 1,9ot/seku 10") protože na rotor o určitém momentu setrvačnosti působí určitý kroutící moment (0,25Nm obr. 13a). Ve zbytku to urychlí magnetický puls elektromagnetu a rotor tak i setrvačností překoná mezeru.
Jak přeložit větu "the 10” rotor had its back torque of 1.4 N-m"?
Když spočítám pro každý ze třech uvedených okamžitých výkonů kroutící moment, vychází postupně 1,37Nm; 1,38Nm a 1,4Nm. Zůstává otázka jak chápat pojem back torque.
A o co tahle šílenost bude mít vyšší účinnost, než poctivý elektromotor, který běžně používáš?
Jak jsem psal výše, nezatížený motor, pokud je kvalitně proveden, tak odběrem pokrývá ztráty třením (ložiska, komutátor, tření o vzduch). Ty ohmické se dají zanedbat.
Tuhle "blbinu" na obrázku znám delší dobu v jiným provedení. dlouhý "trychtýř" poskládaný z magnetů. Do jeho nejužšího místa dáš vozíček z magnetem a ten vozík dojede až na druhý konec. Pokud ty samý trychtýře dáš za sebe, magnet se do druhýho sám nedostane. Musíš mu pomoct. A Tady udělali to, že použili polovinu trychtýře, stočili jej do kruhu a vozík z magnetem nahradili bubnem, do kterýho je vsazen segment z neodymovýho magnetickýho materiálu. Myslí si, že pokud do toho elektromagnetu přivedou elektrický proud, magnet se posune tak, že sám zajede do oblasti z nejsilnějším polem, aby pak po vypnutí jej to pole odtlačilo na konec dráhy.. No a tady je ten šutr úrazu..
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=News&file=article&thold=-1&mode=flat&order=0&sid=178
No ked sa to bude točiť tak to má aj zotrvačnosť a čím rýchlejšie sa točí oto kratší pulz.
Ešte ma napadlo k tomu daakú elektroniku a využiť ten čas (prechod) pod cievkou na nabitie kondu a pri konci ešte pridať el pulz (ako to napísať? - prebiť kond).Takto by sa hádam zvýšila energia pulzu.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1277 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: čt říjen 15 2015, 13:55 Předmět:
A já myslím, že tato témata jsou veskrze pozitivní, spousta lidí si pak hraje a nezlobí. Modeláři jsou prostě různí, někdo staví lodě, někdo letadla, někdo motory a generátory... A některé ty výtvory jsou fakt hezké. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12332 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt říjen 15 2015, 17:13 Předmět:
kulikus napsal(a):
... A přispěvatelé tohoto vlákna jsou nejspíš akcionáři továrny na elektromotory. Konkurence s novými produkty je nežádoucí, nutí k investicím do nových technologií, to spojí peníze a ukrajuje z dividend...
Hezká nastupující paranoia, obvyklá u mašíbl crew .
Kdo podobným blbinám věří, nechť to realizuje (za své), vypiplá k funkci (za své) a předvede, porovná atd. Třeba vypukne doba, kdy bude třeba vyrábět motory, co budou mít špatný poměr výkonu a objemu a bude žádoucí, aby se to třepalo jak ratlík.
Zajímavé je, že autora nenapadlo jednoduché řešení, které by celkem snadno vylepšilo vlastnosti této hračky, proč asi? Že by to nikdy ani nezkoušel v provozu? Nebo bude třeba na každé vylepšení shánět dotace ze soukromých kapes nadšenců, nebo z nějakých €fondů a podobně? _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt říjen 15 2015, 19:05 Předmět:
Zhruba před 55 lety jsem se dostal v knihovně ke knihám ze svázaných časopisů, kde bylo popsáno několik patentů na zařízení, která na plochou baterii nastartují a pak točí a točí, aniž by bylo potřeba jim dodat jinou energii, než tu rozběhovou. Jen to nikde u nás nebylo k vidění.
Na základě (někdy i skvěle napsaného) popisu jsem také věřil tomu, že všichni kolem mne přinejmenším něco přehlédli, a že přijdu na to, jak veškerou přivedenou elektrickou energii přeměnit v mechanickou, a třeba i ještě zbude. Jenže se nějak nedařilo, tak jsem se začal více zajímat o fyziku a přírodní zákony vůbec.
Poměrně rychle jsem přišel na to, že překližka, novodur, konzervový plech a drát odmotaný z telefonního relé nebudou asi ty nejvhodnější materiály, aby to vůbec nějak chodilo, o účinnosti přeměny nemluvě. Během nějakých dvou roků jsem začal věřit v dosud známé fyzikální zákonitosti a dal se na elektroniku, že třeba tudy cesta povede. Nevedla. S tehdejšími součástkami, jako nevede i se současnými.
Během půlstoletí marného čekání na to, kdy něco takového zvládne někdo vybavený daleko lépe, jsem pak došel k větě, kterou jsem tu už víckrát použil:
Každý pokus obejít známé fyzikální zákony je marný a pokusy je ignorovat se dříve či později vymstí.
Víš co?
Neptej se a vyrob funkční vzorek, na němž bude možné změřit křivku účinnosti v závislosti na otáčkách a zatěžovacím momentu. Pak bude s čím porovnávat. Ale musí na to být možné sáhnout a na měřicím pracovišti navázat brzdu.
Zatím jsou k vidění jen kresby a videa, jak takové a podobné motory krásně běhají. Ale to jsou jen videa - stejně tak běhali Karlu Zemanovi (a mnohem později Spielbergovi) v jejich filmech i dávno vyhynulí praještěři...
Každý pokus obejít známé fyzikální zákony je marný a pokusy je ignorovat se dříve či později vymstí.
Hille, oni sa predsa nemusia pokusat obchadzat zname fyzikalne zakony, ani ich ignorovat, uplne im staci objavit dalsi novy, doposial neznamy fyzikalny zakon a vyuzit ho vo svoj prospech, no s magnetmi a cievkami ho ocividne budu este velmi dlho a tazko hladat
to Hill: Který zákon se tam obchází?
Je to jak tvrdit, že nemůže existovat účinnější zdroj viditelného světla než žárovka a cokoliv lepšího by bylo obcházení fyzikálních zákonů!
Opravte mně, jestli se mýlím, ale účinnost třeba stěračového motorku ze Škoda105 (55W ?) je mezi 20 a 30%. To je dost prostoru k zlepšování...
Problém průkopníků je, že musej přesvědčit dav i přes názory rádoby odborníků, navíc asi línejch. Vědečtí skeptici...
"Prukopnici" by presvedcili dav okamzite pokud by vyrobili a predvedli funkcni vzorek. Vzhledem k tomu ze jejich vytvory funguji jen na youtube, dovolim se zaradit mezi "radoby odborniky"
Volta a podobni panove youtube nemeli a tudiz jim ty vynalezy musely fugovat v realu.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.