Nevím. Ale zdá se, že vynálezce vydělává spíš na svých knihách o "free energy", než na aplikaci těch skvělých elektromotorů.
http://www.cheniere.org/misc/books.htm
Kdyby to fungovalo, tak bych na to napojil brutální generátor a živím se prodejem elektřiny.. co vy na to solárnící? Samozřejmě, že je to blbina..
Pokud to funguje na bázi odpuzování, tak se magnet zastaví v místech, kde je cívka a nic s ním dál nehne. Jedině vyšší síla a ta se chápe jako "vložení" energie. Magnetický pole není nic jinýho, než "neviditelný péro", nebo "setrvačník". Pokud to bereš tak, že do magnetizmu uložíš energii, tak zánikem magnetizmu energii získáš zpět (Fungují tak tlumivky)
Založen: Dec 24, 2008 Příspěvky: 2376 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: út říjen 13 2015, 15:14 Předmět:
Vypadá to, že to nějak funguje (t.j. že se to točí), dají se najít i nějaké měření podobných motorů (tady nebo nějaké prezentace se stavbou (tady) a většinou to vyznívá tak, že motor funguje, akorát je potřeba vychytat nějaké mouchy, t.j. sehnat lepší magnetické materiály, líp propočítat umístění statorových magnetů, a pochopitelně popřípadě snížit potřebu elektrického buzení na minimum (ideálně na nulu) aby se mohl motor točit sám i bez původního roztáčení cizí silou. Až bude toto všechno hotové, tak bude perpetum mobile na světě - akorát to vypadá, že výzkum bude trvat ještě hodně dlouho .
Pamatuju si, jak někdo na internetu prezentoval "Free energy" generátor:
Motor a dynamo. Motor měl pohánět dynamo a elektřina z dynama by poháněla motor. (motor a dynamo* je v podstatě stejné konstrukce - přivedením elektřiny na dynamo získáte pomaluběžný motor) Takže to ve skutečnosti fungovalo nějak tak, že malá část přivedené energie - dynamo se musí roztočit - cirkulovala mezi motorem a dynamem a měnila se v teplo. Ono se to už ve skutečnosti děje v motoru samotným - viz dál:
Rotor dynama a motoru může být na jedné hřídeli, stator může být společný a v podstatě pak nemusí být ani uhlíky a komutátor. Takže na konec vyjde pouze obyčejný motor. Pokud motor zapojím na zdroj, vezme si tolik energie, aby se udržel v chodu (překonává tření + ztrátový teplo na vinutí s reálným odporem.) Otáčející rotor vyrábí elektrické napětí, které působí proti napájecímu a proto se ustálí odběr na určité hodnotě. Pokud motor mechanicky zatížím, napětí na kotvě se sníží a motor má vyšší odběr. Pokud motor roztočím z vnějšku na vyšší otáčky, než jsou na prázdno, bude dodávat energii sám.. Proto se při elektrodynamickém brždění nabudí motor na maximum a při brždění vrací energii do sítě (nebo brzdového odporu na střeše šaliny).
Taký těm samým lidem připadne zázračný "homopolární motor bez statoru" v podobě rotujícího válečkovýho magnetu na špičce vrutu na tužkovým monočlánku (statorem je ten drátek, co jezdí po obvodu magnetu) Takže se ani nedivím, že se v dnešní době zabývají technologií motoru, který se používal v "pravěku", i když řízeného moderní elektronikou.. však oni z toho časem vyrostou.. kdysi to byli perpeťáci, dnes "Free energy"..
*Dynamo, které sejmete z bicyklu je utajený alternátor z mizerným výkonem
Pokud to funguje na bázi odpuzování, tak se magnet zastaví v místech, kde je cívka a nic s ním dál nehne. Jedině vyšší síla a ta se chápe jako "vložení" energie.
A nechápeš to třeba nesprávně? Přečetl sis to vůbec? Nikde se nemluví o perpetu. Jen o motoru. V prezentaci píše:
"Electric input energy, or its substitute, is always necessary with a basic Archimedean spiral magnetic gradient motor."
Každou otáčku dostane cívka z vnějšího zdroje puls. Krátce vzniklé magnetické pole dovolí překonat úsek bez magnetů. Dodaná energie je malá, takže to má možná lepší účinnost (byť malou) než běžné DC motory se statorem z permanentního magnetu.
Rozhodně to T.F.Valone z Integrity research Institutu (link od Ohryzek36 výše) nesetřel takovým šmahem. Zkusil pár systémů nastudovat, popsat, postavit a změřit. Pokud sis přečetl Conclusions...
No mne neide o "perpetum mobile" - to je jasne blbosť.Len ma zaujíma či to takto môže zvýšiť účinnosť.Presnejšie či by to malo vyššiu účinnosť ako norm.elektromotor.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12331 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út říjen 13 2015, 18:49 Předmět:
A jakoupa účinnost asi tak má normální elektromotor? Třeba nějaký takový, konstruovaný jako maloztrátový... máš o tom nějaké tušení? _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Ve hře není jen účinnost, ale i impedance. Příklad trochu bokem:
Mám zdrov 1V a vnitřním odporem 1 kΩ. Když připojím zátěž 1 kΩ, dostanu na ní maximum výkonu 0,25 mW při účinnosti 50%. Na zátěži 9 kΩ dostanu výkon jen 90 µW, ale při účinnosti 90%. Se zátěží 99 kΩ bude účinnost 99%.
U elektromotoru je vzduchová mezera mezi statorem a rotorem úsekem s magnetockým odporem, který se podílí na vnitřní impedanci. A ten "wankel" má tu mezeru v průměru větší, a to mu nedovolí zatížit ho tak jako klasický motor s obdobným průměrem rotoru. To, že dosáhne 5400 ot/min o výkonu nic neříká. Tedy závěrem, může mít lepší účinnost, ale při daleko menším mechanickém výkonu.
Ale taky třeba kecám.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12331 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út říjen 13 2015, 19:39 Předmět:
Když budu chtít mít z nějakého důvodu extrémní účinnost u podobného stroje, tak použiji co nejlepší ložiska (nejlépe žádná ), vinutí s co nejmenším odporem, omezím ztráty ventilací, vířivými proudy, v mag. obvodu... ve výsledku pár % navíc bude stroj jak almara, v praxi nepoužitelný a zbytečně drahý. _________________ Curvetraceristé všech zemí spojte se!
to Bernard: Tvoje úvaha je správná. Je však vztažena (porovnání) k průměru motoru. Měla by však být vztažena k množství dodané energie (příkonu).
Souhlasím, dá se říci, že magnetický Wankel určitého výkonu bude větší (dražší?) než běžný motor stejného výkonu, nedá se však říci (bez měření) že bude méně účinný.
Elektromotor už sám o sobě má docela dobrou účinnost. S rozvojem supermagnetů a elektronické komutace se je daří i zmenšovat. při dobrém řízení dokáží v generátorovým režimu při brždění poměrnou část energie vracet do baterie (e-skutry v příplatkové verzi umí rekuperovat do baterie).
To na obrázku je jen hračka bez funkčního použití. Ten magnet je to samý, jak když máš nesamosvorný závit. Magnet opustí magnetickou dráhu v nejširším místě, protože se od ní odpuzuje (beru to podle šipky). Tam zakmitá a končí. Nabudíš cívku, možná se trochu pohne, ale sám o sobě tu "bariéru" v nejužším místě nepřekoná. V tý bariéře je nejsilnější magnetický pole, který tomu otočnýmu magnetu bude bránit ve vstupu. A ta cívka by musela být brutálně nabuzená, aby dokázala část ty bariéry zrušit..
Elektomagnet může taky přitahovat. Je tam řada možností jak ho řídit. Nejen v závislosti na poloze rotoru, ale i jeho pólování a časový průběh pulsu. Ostatně tady je video.
Naposledy upravil kulikus dne út říjen 13 2015, 22:40, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.