Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Magnetic Wankel
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 883

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 11:49    Předmět: Magnetic Wankel Citovat

Môže toto fungovať ako vysoko účinný motor?
http://electronhandling.ning.com/m/blogpost?id=6350807:BlogPost:7063



fig8b.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  fig8b.jpg
 Velikost:  35.24 kB
 Staženo:  189 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 13:10    Předmět: Citovat

Nevím. Ale zdá se, že vynálezce vydělává spíš na svých knihách o "free energy", než na aplikaci těch skvělých elektromotorů.
http://www.cheniere.org/misc/books.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jezevec
Hlavní moderátor


Založen: Jun 13, 2004
Příspěvky: 5658
Bydliště: Břeclavsko

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 15:01    Předmět: Citovat

Konečně někdo vymyslel perpetuum mobile, zbývá už jen krůček - zkonstruovat ho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 15:10    Předmět: Citovat

Kdyby to fungovalo, tak bych na to napojil brutální generátor a živím se prodejem elektřiny.. co vy na to solárnící? Smile Samozřejmě, že je to blbina..
Pokud to funguje na bázi odpuzování, tak se magnet zastaví v místech, kde je cívka a nic s ním dál nehne. Jedině vyšší síla a ta se chápe jako "vložení" energie. Magnetický pole není nic jinýho, než "neviditelný péro", nebo "setrvačník". Pokud to bereš tak, že do magnetizmu uložíš energii, tak zánikem magnetizmu energii získáš zpět (Fungují tak tlumivky)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ohryzek36



Založen: Dec 24, 2008
Příspěvky: 2376
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 15:14    Předmět: Citovat

Vypadá to, že to nějak funguje (t.j. že se to točí), dají se najít i nějaké měření podobných motorů (tady nebo nějaké prezentace se stavbou (tady) a většinou to vyznívá tak, že motor funguje, akorát je potřeba vychytat nějaké mouchy, t.j. sehnat lepší magnetické materiály, líp propočítat umístění statorových magnetů, a pochopitelně popřípadě snížit potřebu elektrického buzení na minimum (ideálně na nulu) aby se mohl motor točit sám i bez původního roztáčení cizí silou. Až bude toto všechno hotové, tak bude perpetum mobile na světě - akorát to vypadá, že výzkum bude trvat ještě hodně dlouho Very Happy .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 15:59    Předmět: Citovat

Pamatuju si, jak někdo na internetu prezentoval "Free energy" generátor:
Motor a dynamo. Motor měl pohánět dynamo a elektřina z dynama by poháněla motor. (motor a dynamo* je v podstatě stejné konstrukce - přivedením elektřiny na dynamo získáte pomaluběžný motor) Takže to ve skutečnosti fungovalo nějak tak, že malá část přivedené energie - dynamo se musí roztočit - cirkulovala mezi motorem a dynamem a měnila se v teplo. Ono se to už ve skutečnosti děje v motoru samotným - viz dál:
Rotor dynama a motoru může být na jedné hřídeli, stator může být společný a v podstatě pak nemusí být ani uhlíky a komutátor. Takže na konec vyjde pouze obyčejný motor. Pokud motor zapojím na zdroj, vezme si tolik energie, aby se udržel v chodu (překonává tření + ztrátový teplo na vinutí s reálným odporem.) Otáčející rotor vyrábí elektrické napětí, které působí proti napájecímu a proto se ustálí odběr na určité hodnotě. Pokud motor mechanicky zatížím, napětí na kotvě se sníží a motor má vyšší odběr. Pokud motor roztočím z vnějšku na vyšší otáčky, než jsou na prázdno, bude dodávat energii sám.. Proto se při elektrodynamickém brždění nabudí motor na maximum a při brždění vrací energii do sítě (nebo brzdového odporu na střeše šaliny).
Taký těm samým lidem připadne zázračný "homopolární motor bez statoru" v podobě rotujícího válečkovýho magnetu na špičce vrutu na tužkovým monočlánku (statorem je ten drátek, co jezdí po obvodu magnetu) Takže se ani nedivím, že se v dnešní době zabývají technologií motoru, který se používal v "pravěku", i když řízeného moderní elektronikou.. však oni z toho časem vyrostou.. kdysi to byli perpeťáci, dnes "Free energy"..

*Dynamo, které sejmete z bicyklu je utajený alternátor z mizerným výkonem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2707

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 18:03    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
Pokud to funguje na bázi odpuzování, tak se magnet zastaví v místech, kde je cívka a nic s ním dál nehne. Jedině vyšší síla a ta se chápe jako "vložení" energie.


A nechápeš to třeba nesprávně? Přečetl sis to vůbec? Nikde se nemluví o perpetu. Jen o motoru. V prezentaci píše:

"Electric input energy, or its substitute, is always necessary with a basic Archimedean spiral magnetic gradient motor."

Každou otáčku dostane cívka z vnějšího zdroje puls. Krátce vzniklé magnetické pole dovolí překonat úsek bez magnetů. Dodaná energie je malá, takže to má možná lepší účinnost (byť malou) než běžné DC motory se statorem z permanentního magnetu.

Rozhodně to T.F.Valone z Integrity research Institutu (link od Ohryzek36 výše) nesetřel takovým šmahem. Zkusil pár systémů nastudovat, popsat, postavit a změřit. Pokud sis přečetl Conclusions...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 883

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 18:27    Předmět: Citovat

No mne neide o "perpetum mobile" - to je jasne blbosť.Len ma zaujíma či to takto môže zvýšiť účinnosť.Presnejšie či by to malo vyššiu účinnosť ako norm.elektromotor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12331
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 18:49    Předmět: Citovat

A jakoupa účinnost asi tak má normální elektromotor? Třeba nějaký takový, konstruovaný jako maloztrátový... máš o tom nějaké tušení?
_________________
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 19:27    Předmět: Citovat

Ve hře není jen účinnost, ale i impedance. Příklad trochu bokem:

Mám zdrov 1V a vnitřním odporem 1 kΩ. Když připojím zátěž 1 kΩ, dostanu na ní maximum výkonu 0,25 mW při účinnosti 50%. Na zátěži 9 kΩ dostanu výkon jen 90 µW, ale při účinnosti 90%. Se zátěží 99 kΩ bude účinnost 99%.

U elektromotoru je vzduchová mezera mezi statorem a rotorem úsekem s magnetockým odporem, který se podílí na vnitřní impedanci. A ten "wankel" má tu mezeru v průměru větší, a to mu nedovolí zatížit ho tak jako klasický motor s obdobným průměrem rotoru. To, že dosáhne 5400 ot/min o výkonu nic neříká. Tedy závěrem, může mít lepší účinnost, ale při daleko menším mechanickém výkonu.
Ale taky třeba kecám. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12331
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 19:39    Předmět: Citovat

Když budu chtít mít z nějakého důvodu extrémní účinnost u podobného stroje, tak použiji co nejlepší ložiska (nejlépe žádná Very Happy ), vinutí s co nejmenším odporem, omezím ztráty ventilací, vířivými proudy, v mag. obvodu... ve výsledku pár % navíc bude stroj jak almara, v praxi nepoužitelný a zbytečně drahý.
_________________
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2707

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 19:39    Předmět: Citovat

to Bernard: Tvoje úvaha je správná. Je však vztažena (porovnání) k průměru motoru. Měla by však být vztažena k množství dodané energie (příkonu).
Souhlasím, dá se říci, že magnetický Wankel určitého výkonu bude větší (dražší?) než běžný motor stejného výkonu, nedá se však říci (bez měření) že bude méně účinný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33902
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 20:01    Předmět: Citovat

S tym nesumernym rotorom z toho bude akurat tak vibracny motor...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 20:07    Předmět: Citovat

Elektromotor už sám o sobě má docela dobrou účinnost. S rozvojem supermagnetů a elektronické komutace se je daří i zmenšovat. při dobrém řízení dokáží v generátorovým režimu při brždění poměrnou část energie vracet do baterie (e-skutry v příplatkové verzi umí rekuperovat do baterie).
To na obrázku je jen hračka bez funkčního použití. Ten magnet je to samý, jak když máš nesamosvorný závit. Magnet opustí magnetickou dráhu v nejširším místě, protože se od ní odpuzuje (beru to podle šipky). Tam zakmitá a končí. Nabudíš cívku, možná se trochu pohne, ale sám o sobě tu "bariéru" v nejužším místě nepřekoná. V tý bariéře je nejsilnější magnetický pole, který tomu otočnýmu magnetu bude bránit ve vstupu. A ta cívka by musela být brutálně nabuzená, aby dokázala část ty bariéry zrušit..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2707

PříspěvekZaslal: út říjen 13 2015, 20:51    Předmět: Citovat

Elektomagnet může taky přitahovat. Je tam řada možností jak ho řídit. Nejen v závislosti na poloze rotoru, ale i jeho pólování a časový průběh pulsu. Ostatně tady je video.

Naposledy upravil kulikus dne út říjen 13 2015, 22:40, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund