Pred par rokmi sme tiez vyvijali zariadenie na posielanie polohy auta + zopar vychytavok, ktore v tej dobe neexistovali. Ale nad trvalym napajanim z auta sme ani neuvazovali. Ono staci, ked ti zlodej odpoji autobateriu a si skoncil. pocitaj s tym, ze gsm modul si pri registracii do siete vezme na par sekund aj 3A (meral som to, a fakt si tolko vezme, len to chce tvrdy zdroj, maly pokles a modul sa resetuje), a co v pripade, ak tyzden-dva nejazdis.
Ja by som isiel skor cestou nezavislej baterky, ktora by sa dobijala pri jazde. Gsm moduly zvyknu mat aj vstup na baterku, vtedy idu na max. usporu, gps to iste. _________________ No vidis, a tak si sa bal
GSM modul si pri registraci asi vazne tolik vezme (i kdyz u toho meho pisou maximalne 2 A), nicmene jak casto se bude registrovat do site? V podstate zcela vyjimecne. Ve sleep modu by si mel vzit pouhe 2 mA.
Zalozni baterii planuju, ale ta by se vyuzila jen v pripade odpojeni hlavni baterie automobilu (jak pises, kdyby ji zlodej odpojil).
S celym zarizenim bych se chtel vlezt dejme tomu do 20 mA. Je to v podstate na napajeni menice, Arduina (vetsinu doby muze byt uspane) a GSM modulu (opet v nejakem uspornem rezimu). GPS modul by se zapl jen na vyzadani pres SMS. Zarizeni ma mit i dalsi funkce, ale u tech nepredpokladam, ze by spotrebovavaly proud, kdyz prave nebudou pouzivany.
LucasCZE:v pripade, ak sa resetne, alebo je slaby signal a vyhladava.
co sa tyka GPS, tam ale pocitaj s tym, ze z cold startu trva aj cez 30 sekund kym fixne polohu, mozno by stacilo ho len tiez prepnut do nizsej spotreby, vtedy zisti polohu do par sekund.
Mozno by som isiel v navrhu od ineho konca. Bateria a spol. na ktoru by bol pripojeny nabijaci obvod - tie zvyknu mat vyssi rozsah vstupneho napatia, a bateria by ti vyrovnala aj tie skoky v odbere gsm modulu lepsie, ako kondik. _________________ No vidis, a tak si sa bal
U toho GPS modulu je mi to celkem jedno, jak dlouho bude trvat fix. Ale nakonec by klidne taky mohl bezet v nejakem uspornem modu, proc ne.
S tou baterii nevim. Ne ze bych se tomu chtel za kazdou cenu vyhnout, ale kdyz mam v aute olovenou baterii s obri kapacitou, tak mi proste rozum veli ji vyuzit. Co by to melo byt za baterii? Lithium-iontova? Budu muset resit nabijeni (prebiti), vybijeni (hloubkove vybiti). Jake bude mit napeti? 3,7 V nestaci, takze by byly 2? Nebo step-up menic? Jakou by mela kapacitu? Pobezi to na ni alespon 2 tydny? A za jak dlouho se za ty 2 tydny znovu nabije? Prinasi to proste spoustu otazek.
Jako zalozni zdroj by se dala pouzit i obycejna 9V lithiova baterie. Bezne by vubec nebyla pripojena a v pripade odpojeni autobaterie by s ni zarizeni vydrzelo pracovat nekolik dni. To by pro me bylo dostatecne.
GPS pokial sa uspi, tak to, co som mal bola spotreba radovo uA, a fix bol do par sekund.
Litiova by bola fajn, ale z hladiska jednoduchosti by som volil NiCd, alebo NiMH trvale pripojenu na napajanie (vyhoda je, ze im staci urcite napatie a sami sa udrziavaju nabite). Jasne, navrh je fajn, ale ked uz sa riesi konkretne zapojenie, tak tam pribudne kopec otazok : _________________ No vidis, a tak si sa bal
Registrace a udrzovani spojeni neni to same. Registrace probehne jen jednou a potom uz se spojeni jen udrzuje (pokud nedojde k odpojeni). Registrace spotrebuje hodne energie, ale udrzovani uz ne. Alespon tak mi to vysvetloval clovek, ktery tomu podle me rozumi. Nejake odesilani dat pro udrzeni spojeni pry probiha kazdou sekundu, jestli je to pravda nevim. Kazdopadne si vemte, jak dlouho vydrzi telefon v pohotovostnim rezimu. To je radove ve dnech. Autobaterie ma dejme tomu 30x vetsi kapacitu a 3x vetsi napeti. Takze pokud zarizeni a obsluzny algoritmus bude efektivni, nemel by byt problem s vydrzi nekolika mesicu bez nastartovani motoru (coz se stejne realne nestane, kdo by mel auto a nejezdil by s nim).
Jeste k te samostatne baterii. Vyhoda by byla, ze by to nikdy nevybilo autobaterii (pokud by se to z ni nenabijelo porad). Nebranil bych se tomu, ale jak to vyresit. Chtelo by to, aby zarizeni na tuto baterii fungovalo alespon 2 tydny. A potom aby se baterie nabila dejme tomu za hodinovou jizdu.
Stejne si ale mysim, ze pokud sezenu efektivni menic (nabijecku do autozasuvky ma spousta lidi neustale pripojenou, takze by asi byla vhodna), tak je nejjednodussi to vyresit primym napojenim na autobaterii (pres menic, ne primo, snad si rozumime ).
Takze ted me jeste napada. Takovato nabijecka telefonu do autozasuvky uz ma vestavene to, o cem jsme se bavili na prvni strance (odpor v serii, transil, dioda, kondenzator)? V podstate by asi mela mit... A dalsi vec, bude vystup z ni dostatecne stabilni na to, abych tim rovnou napajel Arduino (ATmega32u4) bez jakehokoliv dalsiho regulatoru?
Nevypada to spatne. Mam objednany jeste jeden menic, takze az prijde, zmerim i ten. Dale zmerim 2 adaptery do autozasuvky, jeden mam objednany a druhy je v aute, takze az ho nezapomenu vzit...
Taky tento měnič používám(je v šuplíku pro realizaci plánované aplikace), je na něj někde porovnávací česky psaný test, kde bylo zminováno, že špatně drží výst. napětí při změně zátěže nebo vst.napětí.
Asi jsem tebou zminovany test nasel. Autor tento menic pojmenoval "Stredni", odber naprazdno odpovida. Dale tam meri odber 1 A a 2 A, ja se soustredil na mensi proud. Budu to muset jeste premerit, snad najdu nejakou vhodnou zatez...
Jeste jsem na internetu hledal nejake dalsi informace a nasel jsem jednak dalsi test, ve kterem menic dopadl pomerne dobre, a taky nejake video, na kterem je videt, ze i pri zmene vstupniho napeti 8 V - 24 V menic drzi 5 V dobre.
Dnes jsem udelal nejake mereni s 5V nabijeckou do autozasuvky Nokia DC-17. Mela by zvladat 1 A, obsahuje ale step-down menic XL4001E1, ktery je staveny na 2 A. (Odstranil jsem indikacni LEDku, ktera brala nekolik mA.)
Naprazdno ma radove vetsi odber nez menic MP1584. Efektivita v nizkem zatizeni je take horsi. Pokles napeti temer stejny jako u MP1584.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.