Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný?
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ebastlirna



Založen: Oct 10, 2013
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: so září 12 2015, 16:07    Předmět: Stavba elektrokola, jaký motor je vhodný? Citovat

Zdravím,
prosím vás můžete mi poradit jaký motor je vhodný na stavbu elektrokola?

Motor by měl zvládnout uvést cca 130-150Kg (celková váha řidiče a vozidlo včetně motoru a aku). Rychlost vozidlo, aby byla kolem 50km/h. A dojezd aspoň 25-30km. Je to vůbec reálné?

Zatím jsem našel tyto motory:

2-7kW
3kW

Předem děkuji za tipy a rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: so září 12 2015, 17:54    Předmět: Citovat

Stačí ti 300-600 W podle toho kam to dáš. Měl bys spíše řešit váhu baterek a jejich dobíjení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jirkati



Založen: May 21, 2008
Příspěvky: 1413
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

PříspěvekZaslal: so září 12 2015, 20:28    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roverider



Založen: Aug 11, 2005
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: so září 12 2015, 20:43    Předmět: Citovat

ten 3kw by měl bohatě stačit vzhledem k udávanému točivému momentu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yakl



Založen: Apr 14, 2005
Příspěvky: 458

PříspěvekZaslal: so září 12 2015, 20:56    Předmět: Citovat

Ešte jeden pohľad na prestavbu elektrobicykla
kód:
http://www.boinc.sk/clanky/elektricky-plne-odpruzeny-bicykel-so-stredovym-pohonom
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 7:21    Předmět: Citovat

roverider napsal(a):
ten 3kw by měl bohatě stačit vzhledem k udávanému točivému momentu
Na kolo nebo na motorku? A jak dlouho?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
serviceman



Založen: Jul 09, 2013
Příspěvky: 4043

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 7:33    Předmět: Citovat

Elektrokolo je pouze do 250W a 25km/hod. Dále je to už skútr, který musí mít typové zkoušky, registrační značku atd.
_________________
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
roverider



Založen: Aug 11, 2005
Příspěvky: 208

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 10:10    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
roverider napsal(a):
ten 3kw by měl bohatě stačit vzhledem k udávanému točivému momentu
Na kolo nebo na motorku? A jak dlouho?


na kolo 100%, na malou motorku (moped) asi taky 150kilo- to je asi jako babetta + pasažér 100kg, babetta 207 (jednorychlostní) měla výkon myslím 1,1 kW
nastává otázka jakej krpál to vyjede a jak rychle to pojede dejme tomu že na motor dáme ráfek 28"(ideální na rychlost, horší pro stoupání) tj. kolo bude mít s pneumatikou průměr cca 30" * 2,55= 0,75m >obvod je 2,33m > teoretická max. rychlost je při 600ot/min cca 84km/h > padesátky to na rovině s přehledem dosáhne.

td otázka jakej krpál to vyjede se zátěží:
tlačná síla tedy bude : 140Nm/(0,75m/2)= 373N
arcsin(373/1500)= 14°stoupání (neplést se stoupáním v promilích) při kterém se vyrovná tažná síla motoru se sílou kterou působí vozidlo stojící na svahu (valivý odpor a odpor vzduchu není započítán)
což je dle mého názoru dostatečné (pokud sem někde neudělal chybu)

sám mám na kole bldc motorek s rotačním páštěm připáclej na běhounu kola 700CC což je 28" a s celkovou váhou 120 kg jsem v Plzni vyjel každej kopec (silniční) bez šlapání, Maximální příkon při rozjezdu byl cca 1500W - s šmirglpapírem na rotoru, při jízdě do prudkého kopce cca 800W při rychlosti 12-15km/h (Rokycansá nebo Revoluční či Lobezská ulice v Plzni)
s čtyřčlánkovou Li-pol baterkou 20 Ah mě to uvelzlo 15km s převýšením cca 350m při celkové hmotnosti 120 kg bez šlapání (vzhledem k tomu že motor řídil bessenzorový BLDC měnič bez proudového omezeníbylo nutné při rozjezdu kolo rozšlapat na cca 5km/h aby se motor rozběhl a neklouzal po plášti) top speed na rovince je cca 27 km/h

jestě bych dodal, že ztráty při zvednutém kole při maximálních otáčkách jsou dle přítlaku 150-250W

citace:
Elektrokolo je pouze do 250W a 25km/hod. Dále je to už skútr, který musí mít typové zkoušky, registrační značku atd.

pro kolo s přídavným motorem dle vyhlášky je max výkon 1000W bez ohledu na typ motoru (a rychlost do 25km/h, a bez úprav rámu), je možné mít plyn a nejsou potřeba ty blbosti jako senzor šlapání atd.
s ostatním souhlas
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ebastlirna



Založen: Oct 10, 2013
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 10:56    Předmět: Citovat

Koukám, že to nebude zas tak jednoduché jak jsem si myslel Laughing .

Ještě by mě zajímalo jestli se dá takový to nebo podobný motor sehnat levněji? Případně z jakého shopu ho vzít?

Všem děkuji za rady, jsem zas o něco chytřejší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ross4435897



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 426
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 11:09    Předmět: Citovat

kup si potom cely kit ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 11:18    Předmět: Citovat

Jeden známej stavěl elektro kolo ze startéru cca 1.5kW.Regulaci měl řešenou tyristorem ze svářečky (250A),baterie z auta.Dojezd nic moc,síla motoru dostatečná.(bylo to v dobách hluboký totality).Dnes je situace jiná,ale stále ještě vychází cenově výhodněji pomocný přídavný benzínový motor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3330

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 11:32    Předmět: Citovat

Jak se tyristorem reguluje ss motor napájený z baterie? To asi nebyl jeden známej, to spíš jedna paní povídala, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 11:42    Předmět: Citovat

Ne.Viděl jsem to v provozu.
V těch dávnejch dobách byl velkej problém výkonovej tranzistor,proto se to řešilo tyrystorem.Tyristor zapojenej v obvodu stejnosměrnýho proudu se chová jako spínač (vypíná až při průchodu proudu nulou).U toho regulátoru byl řešen vypínací obvod (nějaký KD XXX matně pamatuju),kterej ten tyristor vypínal.Regulace normálně PWM.Schéma nemám.
Jinak -startér byl předělanej na ložiska.Konstrukčně není stavěnej pro trvalý provoz.Z toho důvodu (i dalšího) nebyla regulace od 0 do 100% (bylo to údajně míň).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2569
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 12:43    Předmět: Citovat

Ve vedlejší vesnici to prodává jedna trochu známá.Je to všechno absolutní Čína Laughing http://www.absolut-shop.eu/absolut/eshop/11-1-ELEKTRO-KOLA-E-MOPEDY/35-2-PRESTAVBOVE-KITY-E-KOLA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne září 13 2015, 13:07    Předmět: Citovat

Když spočítám, že motorek do 600W bohatě stačí na vše, k tomu se přidají levné baterky s regulací a celé kolo pak váží 25-40 kg, tak je to naprd. To raději pomocný benzínový motorek. Žena od bráchance to má a je spokojena, udělá to to samé a za pár korun a jsou to asi tak 3 kila navíc k váze kola.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund