Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Na autorádiu pořádně nic nenaladím. Výměna schnilé antény.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
impedance



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: ne srpen 30 2015, 10:37    Předmět: Na autorádiu pořádně nic nenaladím. Výměna schnilé antény. Citovat

Zdravím vespolek,
Doufám, že to nepatří do sekce rádia moje rádio je ok.
Stalo se mi to, že uhnila aténa na autě. Koupil jsem novou a protože jsem měl špatnou koncovku na starém koaxu, tak jsem vyměnil i kábel který byl dodávaný s anténou. Vše jsem zapojil jak má, ale když naladím (ručně) nějakou stanici tak v ní praská (škrčí) a zvuk je neposlouchatelný.
Pokud se dotknu kovového krytu rádia rukou, nebo matky která dotahuje anténu přez nějakej plast a je zároveň spojená s signálovím vodičem, zvuk je perfektně čistý a je rozumět úplně všemu bez praskání nebo co to je. Zajímalo by mě jestli je to normální stav, a nebo jestli jsem tam někde něco po to.
Kábel je proměřený až k anténě signáloví vodič vede a neni šlusnutý na stínění. Zároveň jsem zjistil, že stínění je připojený jen na straně rádia a druhý konec u antény je v luftu, ale to tak snad má být?.
Za každou radu budu rád, v tomhle se moc nevyznám a už se v tom drápu druhou neděli a né a né to nějak zprovoznit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31980
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne srpen 30 2015, 10:52    Předmět: Citovat

Vypadá to, že budeš muset propojit to stínění i "nahoře" u antény, jinak se ti totiž obvod napájení předzesilovače v patce antény uzavírá dalekou cestou přes kastli a zesilovač zesiluje všecko rušení a úbytky, který cestou posbírá.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1376
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: ne srpen 30 2015, 13:06    Předmět: Citovat

Můžeš nějak upřesnit v jakém autě jsi kabel měnil? Dost novějších aut má v patce anteny na střeše zesilovač, který kompenzuje útlum dlouhého kabelu a je napájený po koaxu přes oddělovací člen. Jedná se většinou o auta všech značek s antenou vzadu na střeše. Pokud máš aktivní část anteny proutek délky cca 30cm, bez zesilovače to nebude rovněž žádný hit, byť s kabelem jen do 1,5m délky. Zakončení kabelu je upraveno tak, že stínění je spojeno s podložkou, která prořízne lak na karoserii a pochopitelně střední vodič je zaveden do zesilovače, nebo je spojen s prutem anteny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
impedance



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 15:22    Předmět: Citovat

Děkuji za rady, moje anténa v sobě zesilovač nemá, teď jsem ji měl rozdělanou. Auto je fiat punto, ale ta anténa, která tam byla je vyměněná za tu novou.
Každopádně stínění nesmí být takhle v luftě? Koukal jsem jak to bylo řešený u starýho koaxu a je to tam přez nějakou vějířovku jak jsi psal. Takže to udělám stejně.
Řešení pro mě tedy je zesilovač?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19557
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 15:30    Předmět: Citovat

Jestli je anténa stejně dlouhá, jako byla ta původní, není zesilovač řešením.
Chyba musí být ještě někde jinde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31980
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 15:48    Předmět: Citovat

Musíš spojit stínění kabelu s plechem, na kterým je anténa přišroubovaná - prut a vnitřní žíla koaxu musí zůstat oddělená, jedině tak to bude jakž-takž imprdelančně přizpůsobený a vf proudy rádiovýho signálu se nebudou uzavírat někudy přes kastli. Ten prut musí mít "protiváhu" = v podstatě "virtuální" druhou polovinu skládanýho dipólu, která vznikne "reflexí" při umístění prutu nad uzemněnou kovovou (obecně vodivou) plochou - a ta protiváha musí bejt bezprostředně spojená se stíněním svodovýho koaxu, jinak to nefunguje ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1376
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 16:18    Předmět: Citovat

impedance napsal(a):
... Koukal jsem jak to bylo řešený u starýho koaxu a je to tam přez nějakou vějířovku jak jsi psal. Takže to udělám stejně. ...

Jestli chápu správně, vyměnil jsi koax! Nebyl náhodu starý koax s tenkým drátkem uprostřed? Tudíž s impedancí někde až k 600ohmum? A Ty jsi jej zřejmě nahradil koaxem, ale s impedancí kolem 75ohm. V tom případě se vložení zesilovače k anteně navyhneš! Pro Škodofku antena se zesilovačem (sice žádný zázrak), ale dala se sehnat kolem 80kaček, nebo další řešení: Naroubuj tam starý kabel...!

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31980
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 17:27    Předmět: Citovat

Standardní imprdelance svodovýho koaxu pro autoantény i souosýho anténního vstupu autorádií je v okolí 70Ω - pochybuju o tom že by tam nějaká fabrika najednou začala cpát 600Ω. To už tam spíš najdeš náhradu nějakým laciným RG s imprdelancí 50Ω
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1376
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 17:39    Předmět: Citovat

No nic, jen hledám příčiny proč to hrálo a po výměně drátu to není ono.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
impedance



Založen: Feb 14, 2012
Příspěvky: 273

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 17:48    Předmět: Citovat

ten "kábel" co tam původně byl měl prostřední žílu tenkou jak "vlas" to přeháním, ale byl to nějakej malej průměr oproti tomu co tam je teď. Vyměnil jsem to za kábel "koax" co byl dodávaný k nové anténě, jen jsem přeletoval koncovku do rádia protože neseděla. Na starém káblu zase neseděla koncovka k nové anténě. Nevím co to táta koupil zase za lacinej chína šmejd.
Naroubovat je myšleno jako vložit tam kus toho starého?
každopádně nejspíš je tedy potřeba zmínit, že rádio také není originál. Je to nějaké sony. Když jsem dneska jel do práce tak to hrálo, ale je to slabota.

edit: ono to předtím také pořádně nehrálo.

sled událostí byl: Koupě punta.-> Zjištění že nejde display na rádiu.-> Výměna rádia za sony.-> Zjištění, že to stejně nehraje a schnilá anténa ( hned v tom kloubu to bylo přerušený a rozlámaný).-> výměna antény s káblem. žádná výhra. Very Happy
rádio v jiném autě hraje, můžu tam zkusit vletovat teda ten kus toho starýho káblu a nebo koupit nějakou pořádnou anténu i se zesilovačem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1376
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 18:09    Předmět: Citovat

impedance napsal(a):
... ten "kábel" co tam původně byl měl prostřední žílu tenkou jak "vlas" to přeháním, ale byl to nějakej malej průměr oproti tomu co tam je teď.

Hleďme... a už jsme u toho Ekkare!

Ano zkus tam impementovat původní kabel. Předtím, ale zkus přímo do konektoru rádia strčit třeba 40cm drátu, aby jsi ověřil, že rádio nemá problémy na vstupu... jinak zrovna Sony je takovým standardem a nevyniká citlivostí, spíš naopak.

_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19557
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 19:49    Předmět: Citovat

Souhlasím - už v době nedostatku čehokoli jsme normální TV koaxiál (i když ani ten nebyl vždy k sehnání) upravovali na kabel k autoanténě tak, že jsme ho natáhli pěkně rovně do L-profilu a zajistili, aby se nehnul, na konec jádra připájeli drátek o průměru 0,15 mm, pak na konce jádra připojili na chvilku z velkého trafa 24 V, a, když se drát ohřál tak akorát, rychle jsme ho vytáhli, a za ním tam zajel ten slabý drátek.
S TV koaxem žádné autorádio nehrálo, 75 Ω je příliš malá impedance a signál z antény vlastně zkratuje hned na její patě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9774
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po srpen 31 2015, 19:51    Předmět: Citovat

Není problém šlusmetricky provést měření kostry i živýho drátu antény (bez zesíku). Když jsem si nechcačky zlomil anténu, tak se pod šroub dole (v prostoru pod čalouněním stropu - ) strkala plastový tlustá podložka. Na jedný straně byla vějířová kovová podložka (patřila na kastlu auta) a na druhý straně rovná s menší dírou vedla na prut . Z boku lezl kábel. I tato věc se dá šlusmetricky ověřit. No ale kolikrát ty koncovky, co strkáš do rádia jsou vyráběný tak, že se kolikrát člověk nevyhna manipulaci s těma pérama po stranách, protože nedolíhaj dovnitř vlezu do autorádia. A pokud Tvý autorádio fachčí na bázi těch konektorových přechodek, tak ty taky zkontroluj.. To je další zdroj problému..
Jinak jsem ten kabel z tou podložkou nemusel měnit. Jen jsem vyměnil prut a očistil prostor okolo toho šroubu antény.


Naposledy upravil Artaban001 dne út září 01 2015, 14:12, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Chenzee



Založen: Jun 26, 2007
Příspěvky: 464
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: út září 01 2015, 4:53    Předmět: Citovat

Moje zkušenost - v T Yarisu 2002 nikdy rádio nehrálo dobře. Za jízdy to bylo dá se říci neposlouchatelný. Měl jej otec a pořád se dotazoval servisu atd. Nikdy na nic nepřišli. Pak jsem auto od něj odkoupil a jednoho dne jsem byl nucenej anténu ze střechy sundat ... a ejhle, ona ta podložka nebyla proříznuta přes lak na plech střechy. Poté, co jsem to ručně oškrábal a utáhl, rádio hrálo úplně nádherně.
_________________
Žádnej učenej z nebe nespadl ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cechpk



Založen: Jul 13, 2014
Příspěvky: 364
Bydliště: Petřvald U NJ

PříspěvekZaslal: so září 05 2015, 4:12    Předmět: Citovat

V Citroenu na to šli od lesa primární anténa byl prut na střeše a sekundární byla ve vytápění zadního skla .
Osazovalo se to Clarionem který měl 2 ant vstupy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund