Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6546 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne srpen 30 2015, 19:19 Předmět: Tankový den Lešany
Včera jsem byl na tankovém dnu. Asi po třech? letech, s vnoučaty. Zdálo se mi to o dost slabší, málo techniky, tanky jezdili pomalu, jeden chcípnul:-)) Hodně dlouhé prostoje, kdy se nic nedělo. A to jsem vstával v pět, abych to měl blízko. Můžete to někdo srovnat? Asi už nemají prachy. Jinak teda měli být všichni na hranici. Byl tam taky adept na Darwina-hasiči kropili trať, která je pod VN, 22kV (to se zeleným mozků povedlo!) a profík na cisterně pěkně stříkal sem tam, i nahoru, jel zády k vodičům. Chyběl metr? Lidi pískali, mohl být průser. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 30 2015, 19:59 Předmět:
Letos jsem se tam na Tankovej den nedostal, ale na jaře jsem byl na zahájení sezóny, byl květen, 70. výročí osvobození, já čekal jakou neudělají monstrakci - a vono prd na druhou, akorát vytáhli na zahájení ještě rakousko-uherskej horskej kanón jako vzpomínku na legie, pak přijela ve džípech delegace z ministerstva obrany v čele s nevojákem Stropnickým, pokřtili šampusem z ešusů novou panelovou cestu kolem arény, aby se lehčí vozidla nemusely po dešti brodit bahnem v aréně, dál měli v aréně jednu té-čtyřiatřicítku a jedno ruský PT dělo 57mm, k tomu OT-810 pomalovanej jako SdKfz.251 ("hakl") se zapřaženým PaK 10,5 (německej 105mm kanón) - z každý hlavně dali pár redukovanejch ran, aby jim neohluchlo obecenstvo, pak hakl odjel a po tý nový panelce projelo pár aut - předválečnej štábák Škoda, valník Praga, za nima US Studebaker v markingu Rudý armády se Stalinovým "organem" (RS-82 Kaťuša) na hřbetě, jeden americkej polopásák Halftrack (1x kulomet .50), dvojice kolovejch bojáků druhoválečný US Army Greyhound (30mm kanon plus kulomet .50), ti taky párkrát práskli do vzduchu, něco vystříleli i z pěchotních zbraní, pak se vším asi 4x dokola objeli arénu (pásy blátem, kola s výjimkou Greyhoundů po panelce) - a bylo po válečný parádě, pak už jeli jen s OT-64 Skot, OT-61 Topas, civilníma sklápěčkama TATRA 148 S1 a S3 (soukromá sbírka), aktuálním armádním Pandurem, lehkýma terénníma Range-roverama, Ivecama, humvee, armádníma valníkama T-815 6x6 a jednou T-813 8x8 Kolos ze soukromý sbírky. Vrcholem všeho rejdění byl jeden Velorex s dvouválcem Jawa 350, kterej se dokonce pustil i do arény na ten prostřední kopeček - a uspěl!!!
Ale co jsem čekal, jako že vytáhnou z depozitáře všecky 3 pojízdný T-34 co tam mají plus vloni zrenovovanou IS-3, k tomu vejš už zmíněnýmu "á la haklovi" ještě Jagdpanzer 38 Hetzer (německej stíhač tanků s kanónem ráže 75mm na podvozku československýho předválečnýho tanku LT-38 ) a pojízdnou polo-repliku Panthera (slušně udělaná maketa nástavby na podvozku z T-34), k nim nechají po aréně kroužit aspoň jednoho M4A1 Shermana (US tanky mají v Lešanech taky), tak toho jsem se nedočkal... Viditelně jim chybí prachy, exponátů sice mají dost a to z velký části i pojízdnejch, ale prostě už jim chybí těch pár tisíc na naftu a benzín na dvě přehlídkový projížďky po cvičáku ...
A ani grippeny v květnu nedělaly průlet, otevírací den údajně termínově kolidoval s leteckým dnem AČR v Čáslavi - ale to by byl takovej problém správně to načasovat, když se v Lešanech obvykle jezdit začíná v 10:30, tak v 10:25 vzlítnout z RWY 13/31 Čáslav, trochu nastoupat, doletět 61 km vzdušnou čárou do Lešan, tam učunit dva - tři nízký průlety na zahájení a vrátit se na místo leteckýho dne k nějaký exhibici - notabene když obě akce pořádá AČR? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6546 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne srpen 30 2015, 20:10 Předmět:
Gripeny byly, společně s zprofanovaným Casa, hezky těsně u sebe, taky Mi. Bitva docela dobrá. Stropnický sám řídil štábní vůz (nově ze švédska myslím) a vozil se v merklavě. VIP aspoň 200.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6546 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne srpen 30 2015, 20:55 Předmět:
Místama ty tanky dost zrychlili. A ten, co šel "na tři válce", pak začal práskat a zdechnul. Takže to musel být benzíňák _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17831 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne srpen 30 2015, 22:00 Předmět:
Prachy došly asi úplně všude. Jeden z organizátorů CIAFu příští týden v Hradci Králové mě říkal, ať tam ani nejezdím, škoda času a prachů za vstupenku. Má to být zkrácený na polovičku než jindy a skoro nic zajímavýho tam nebude. _________________ Jirka
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9675 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po srpen 31 2015, 10:30 Předmět:
Nebyly německý Tigery náhodou benziňáky ? To jen když to probíráme obrněnou techniku...OT64 vznětový 8-válec Tatra (jsem bigoš v záloze) jezdil na naftu, bezín, leteckej petrolej a možná i vodku, co se zrovna ukořistilo na nepřátelském území. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po srpen 31 2015, 11:24 Předmět:
Panzerwágeny byly všecky na beneli - používaly motory Maybach řady HL. I "hakl" a německý náklaďáky jezdily na benzín - proto byly pro wehrmacht tak důležitý litvínovská a mostecká (Záluží) rafinérie, kde se poprvé na světě ve velkým vyráběl benzín vhodnej pro motory z hnědouhelnýho dehtu - přírodní ropy měl Hitler málo, v podstatě jen z rumunskejch naftovejch polí, jinde v Evropě se v tý době ropa netěžila - a dovozu ze zámoří bránila spojenecká blokáda.
Rusi to vychytali líp, ti do Koškinova A-20 alias pozdějšího T-34 osadili diesel V-2, ve 30. letech vyvinutej tajně v rámci smluv právě s Německem - tenhle motor konkrétně s Junkersem jako vidlicovej leteckej 12-válec (Junkers vyvíjel už před II. sv. válkou dieselový motory pro letadla a nějakej čas je dokonce poměrně úspěšně používal - ale problémy s narušováním integrity draku velkýma vibracema dieselů ho donutily vrátit se k zážehový variantě). Pro Rusko byla menší spotřeba tankovýho dieselu a lacinější a dostupnější palivo obrovskou výhodou - bez přídavný nádrže měla T-34 jízdní dosah až 400km a s přídavnýma vnějšíma (odhazovacíma) nádržema až 600-650km. Panter dojel na vnitřní nádrže 250km a Tiger s bídou 100km - nepoměr obrovskej. I s Tigrem váhově skoro srovnatelnej IS-3 z posledních měsíců války měl dojezd až 250km jen na vnitřní nádrž - a to měl stejnej motor V-2 jako T-34, akorát ve výkonnější verzi...
V podstatě ale drtivá většina ruský mobilní socialistický techniky, obšlehnutý z americkejch vozidel poslanejch do Ruska Rooseveltem podle Zákona o půjčce a pronájmu, byla na benzín - právě s výjimkou tanků. My co si to pamatujem, víme že ruský "gruzavíky" smrděly sedmdesátioktanovým benzínem jak rasův pytel - ať už se jmenovaly ZIL, GAZ nebo MAZ ... Na vznětový náklaďáky začala ruská armáda přecházet až v 70-80. letech minulýho století nástupem KAMAZů a KrAZů do výzbroje... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po srpen 31 2015, 15:38 Předmět:
Celeron napsal(a):
... jestli tam náhodou nebyl kopanec, že tam jezdil T34/85 místo T34/75 ....
První verze měla kanón odvozenej od anglickýho kanónu ráže 3 palce = 76,2mm. 75mm kanón Rusi neměli. Ten měli Němčouři právě v Panterech (KwK 7,5cm 42 L/70) _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9675 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: po srpen 31 2015, 18:40 Předmět:
Až do roku 1941 neměla T34 na bojišti důstojného soupeře enemže pak se objevil tiger, střední panther a stíhač marder což si vynutilo přezbrojit lauf na 85 mm aby se jim mohl v boji postavit...zešikmené boční pancíře odrážely protitankové střely naproti tomu byl tiger zranitelná hranatá krabice. _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17831 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po srpen 31 2015, 22:35 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Celeron napsal(a):
... jestli tam náhodou nebyl kopanec, že tam jezdil T34/85 místo T34/75 ....
První verze měla kanón odvozenej od anglickýho kanónu ráže 3 palce = 76,2mm. 75mm kanón Rusi neměli. Ten měli Němčouři právě v Panterech (KwK 7,5cm 42 L/70)
Hele nedělej si ze mě srandu, angláni označovali kanóny librama a i kdyby, tak rusáci vše přepočítávali a předělávali na metriku, neb neměli imperiální závitníky a očka, viz DC-2 / Li-2
No a teď vážně překlepl jsem se a ty z toho naděláš. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.