Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Funkce výtahu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tornado6



Založen: Mar 09, 2007
Příspěvky: 1406
Bydliště: Piešťany okolie

PříspěvekZaslal: so červenec 25 2015, 22:09    Předmět: Citovat

Presne ako píše Nakadah a ja len doplním že su aj výtahy ktore maju motor bez prevodovky teda stator je na ose a rotor je zároven lanovnica s lanami ktora sa točí na nom, je to ako ked si predstavíš klasický motor len sa netočí rotor vo vnutri statora ale stator je vo vnutri rotoru ako napríklad koleso na aute a tým pádom je to ešte poriešene cez frekvenčný menič v ktorom je to poriešene tak že je stykač ktorý dáva pri odbrzdení a výpadku elektriny vinutia do skratu a tým nastáva automaticke brzdenie motorom, je to ako ked za jazdy na volnobeh zaradíš na aute prevodový stupen.


Je to ako záloha ak by zlyhala dvojčinna brzda, aj ked v tomto prípade su na kotuči brzdy 2.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tornado6



Založen: Mar 09, 2007
Příspěvky: 1406
Bydliště: Piešťany okolie

PříspěvekZaslal: so červenec 25 2015, 22:16    Předmět: Citovat

Artaban mám pocit že tie dva motorky budu asi niečo ako tachodynamo čo znamená spetná vazba na reguláciu rýchlosti výtahoveho motoru. Ale nie som si istý takýto typ výtahu som zatial nevidel, ale stykačea releový system sme mali na starých výtahoch takže stará dobrá klasika
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tornado6



Založen: Mar 09, 2007
Příspěvky: 1406
Bydliště: Piešťany okolie

PříspěvekZaslal: so červenec 25 2015, 22:24    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9757
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: so červenec 25 2015, 23:15    Předmět: Citovat

K těm zapouzřeným diskovým strojům:
Výhodou je malá zástavbová plocha, proto to ani nemusí mít strojovnu. Jedem z mnoha příkladu je v brně "Dům pánů z Lipé". když se jedním z těch dvou prosklených výtahů vyjede až na poslední patro, tak v okamžiku vystupování je ten diskový stroj vidět. Vždycky mě vrtalo hlavou to, že šneková převodovka je samosvorná, takže svým způsobem funguje jako brzda. No ale z videí , co jsem dneska viděl jsem si všiml, že každý stroj má dost festovní provozní brzdu, takže brzdu má i ten diskový stroj. Jinak důlní výtah z přímým náhonem byl i v dole "michal" v Ostravě. Smile Akorát byl velký jak hovado (no on tam ještě je, ale už jen jako muzejní exponát).
Ale každopádně je zajímavý pokoukání právě na ty starý stroje. Ty nový jsou dost celkem nezajímavý.
A ohledně toho videa s těma motorkama - Přišlo mi, že to zařízení je něco, jako se v češtině ve výtahářské branži vyskytuje "kopírka" a ty motorky byly nejspíš něco jako "selsyny" Podobně o tom píše i tento maník:
http://www.starevytahy.cz/duplexy/dmr_kopirky/index.php
A tak složitý jsou proto, že se tam používa přímý náhon stejnosměrným motorem (asi ward-Leonard systém) a je to na spomalování a dojezd.
něco o kopírkách:

http://agartha.cz/html/vytahy/zajimave/otis_selectors/index.php
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne červenec 26 2015, 8:39    Předmět: Citovat

Ano, pouzivame jak bezprevodove stroje tak prevodove. Bezprevodove jsou mensi a kompaktnejsi - takze se strkaji do vytahu kde neni nad sachtou strojovna. Stroj je upevneny na konzolach a voditkach pod stropem sachty.

Je to v podstate obri trifazovy BLDC motor, rizeny frekvencnim menicem + samozrejme ma na sobe enkoder. Trakcni kolo pro lana je v podstate takova obruc, upevnena z boku na rotoru. Do rotoru pak zabiraji i elektromagneticke treci brzdy. Podle nosnosti stroje tam jsou pak dve, tri nebo ctyri. Bezprevodaky co pouzivame jsou stejne velikosti at to je vytah na 400kg a nebo na 1600kg.

Prevodove masinky jsou rizene taky frekvencakem + enkonder je samozrejmost. Tam jsou brzdy celistove, namontovane na prevodovce.

Dneska uz jsou ty moderni vytahy rizene elektronicky, plynuly rozjezd, dojezd. Kdysi to bylo bud hvezda/trojuhelnik a nebo se pouzivaly komutatorove motory. Tyhle krasne stroje OTIS jsme nedavno menili na Fakultce v Ostrave, opravdu krasne masiny. Obri komutatorovy motor s plynulym rozjezdem a dojezdem - brzda spinala do nuly. Tj. zabrzdi az kdyz motor stoji. V podstate se tam nikdy oblozeni brzdy neopotrebuje.
No ale bohuzel sly do srotu ... bylo mi to skoro lito.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7086
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 07 2015, 10:01    Předmět: Citovat

Výtah pro přepravu osob je jedinečná příležitost jak někoho zabít, ale také je to hezký příklad toho, že když si dáváme bacha, tak někoho zabijeme málokdy.
V automobilové dopravě je situace poněkud odlišná...

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tornado6



Založen: Mar 09, 2007
Příspěvky: 1406
Bydliště: Piešťany okolie

PříspěvekZaslal: ne srpen 09 2015, 10:27    Předmět: Citovat

Aj v aute je to rovnake ako pri výtahoch, problem je ten že u výtahu záleží ako sa o mašinu stará udržbár, ale u auta záleží kto ho šoferuje, ak si šofer dáva pozor tak smrt nehrozí,vetšinou len nejaký ten tukanec pri cuvaní, ked jazdí ako šialenec tak je to len otázka času kedy niekoho zabije.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33860
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne srpen 09 2015, 11:03    Předmět: Citovat

Keby auto jazdilo na rovnej 100m ceste bez pristupu dalsich aut a chodcov, tak by sa dalo porovnavat s vytahom Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tornado6



Založen: Mar 09, 2007
Příspěvky: 1406
Bydliště: Piešťany okolie

PříspěvekZaslal: st srpen 19 2015, 15:38    Předmět: Citovat

rnbw - tak si pozri neake videa ako malý obrazek_cenzura vyklemuju na výtahu dvere a za jazdy vyskakuju a naskakuju do kabíny a von je to velká sranda do chvíle ked to niektorý nestihne, prípadne ako sa stalo niekde na východnom slovensku že sa kabína výtahu po vystupení rodičov samovolne začala posuvat s kočíkom smerom nahor a pani mamičku napadla tá najsprostejšia vec na svete a to že začala tahat kočík aj s deckom von a dieta padlo do šachty, samozrejme 1. vec nefungovali brzdy ale 2. vec keby nebola ženská spanikárila tak by sa nič nestalo, maximalne by si dieta trocha porevalo v kabíne, ale bolo by nažive. X prípadov kedy sa dá porovnat výtah a auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: st srpen 19 2015, 16:20    Předmět: Citovat

Při otevřenejch dveřích šachty se nemůže rozjet,dveřma(a nejen těma) je odpojenej plus stykačů,který se staraj o reverzaci motoru a taky od stykače,kterej otevírá brzdu.Navíc i kdyby se přetrhly lana,kabina se zahryzne zachycovačema do vodítek a visí namístě.Teda pokud to není důlní výtah nebo nějakej poválečnej,kterej se dodnes nerenovoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7888
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: st srpen 19 2015, 17:35    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5157
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: st srpen 19 2015, 19:24    Předmět: Citovat

weed_smoker napsal(a):
Při otevřenejch dveřích šachty se nemůže rozjet,dveřma(a nejen těma) je odpojenej plus stykačů,který se staraj o reverzaci motoru a taky od stykače,kterej otevírá brzdu.Navíc i kdyby se přetrhly lana,kabina se zahryzne zachycovačema do vodítek a visí namístě.Teda pokud to není důlní výtah nebo nějakej poválečnej,kterej se dodnes nerenovoval.

A to je problém proklemovat ten dveřní kontakt? Wink Laughing Laughing A může jezdit i s otevřenými dveřmi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9757
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st srpen 19 2015, 21:37    Předmět: Citovat

Já bych to tu nerozváděl, nebo se najde nějakej shulin, co to vyzkouší.
Jinak jsem si již před půl rokem všiml, že na poště u hlavního nádraží zprovoznili páternoster. Zase by stálo za to jej projet dokola, jestli ty kola jsou už nový, nebo stále tak špinavý, jako by to byl vnitřek kotle.. A škoda, že nejde nějak vidět ten stroj - Třeba i za sklem..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5157
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 20 2015, 9:16    Předmět: Citovat

Kdyby tady nezazněla taková blbost: Při otevřenejch dveřích šachty se nemůže rozjet, tak bych to nepsal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tornado6



Založen: Mar 09, 2007
Příspěvky: 1406
Bydliště: Piešťany okolie

PříspěvekZaslal: čt srpen 20 2015, 21:18    Předmět: Citovat

weed smoker - neviem kolko rokov robíš pri výtahoch ale ja už som pri nich na servise od roku 1997 s malou prestavkou takže viem čo výtah može a čo nie, ver mi že to ide aj pri otvorených dverách a nebudem tu uvádzat ako na to lebo ako tu už kolega napísal že najde sa nejaký šulín čo to bude chciet vyskušat a zabije ho to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund