Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík?
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 21:21    Předmět: Šlaufek k pumpičce- k čemu má uprostřed čudlík? Citovat

Ahoj,
zakoupil jsem si nový šlaufek, abych mohl napumpovat klasickou ruční pumpičkou duši byciklu s "automobilovým" ventilkem.

Z nějakého důvodu v místě, kde kdysi býval prostý otvor obklopený těsnicím kroužkem, je teď uprostřed koaxiální čudlík, který tlačí na ventilek a vypouští mi gumu. Podle tohoto odkazu se to nejspíš jmenuje "odmačkávací píst". http://www.bikebros.cz/p/velobel-slaufek-auto-3566.html?k_back=k/doplnky-134/pumpicky-59/

Když ho našroubuju, duše mi fouká do pumpičky. To by se dalo ještě nějak skousnout, ale než šlaufek po nafouknutí odšroubuju, vzduch mi uteče.

Jak mám nafouknout takovou duši? Nepřišel jsem na tu fintu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 21:33    Předmět: Citovat

Máš blbej šlaufek - to co popisuješ je šlaufek k pumpičce SE ZPĚTNÝM VENTILKEM - ten nepustí tlak z duše dál do pumpičky...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 21:53    Předmět: Citovat

Dobře, jenže když se snažím po nafouknutí odšroubovat šlaufek, tak čudlík ještě tlačí na ventilek, ale vzduch už utíká skrz závity a tlak v duši nedefinovaně klesne(podle rychlosti odšroubovávání).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3471
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 22:15    Předmět: Citovat

Ten cudlik v strede vrtakom odvrtaj ,nebude ti potom vypustat vzduch z duše.Alebo si kup inu hadicku(šlaufek)Dufam ze vies na co to tam je?
Myslim, ze Ekkar to zle vysvetlil a je to inac.
Ten tvoj šlaufek ti pri zakrucani vtlaca spetny ventyl do duse ,aby nemusel kompresor ci pumpicka prekonavat jeho tlak,tym padom ti aj unika vzduch pokial to na fest nezatiahnes,ci uplne nevykrutis šlaufek.Ak ti aj po odkruteni šlaufeka este fuci vzduch,tak mas zly ventyl v dusi!Treba ho vykrutit a dat novy..Tak isto je to aj u tlakomeru,ze v strede ta tycka vtlaci do duse ventil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 22:29    Předmět: Citovat

Nenapadlo mě, že něco takového může existovat a vzal jsem z regálu prostě šlaufek na autoventil, aniž bych ho uvnitř zkoumal.
Bál jsem se, že je to nějaká eurohujeřina a že už třeba jiný typ nedělají.
Koupím jiný.

OK, mám tedy kompresor nebo pumpičku se zpětným ventilkem. Tak mi vysvětlete, jak zamezit úniku vzduchu při odšroubování. Ještě navíc se mi při odšroubování chová šlaufek tak pitomě, že se točí celá hadička (s pumpičkou na opačném konci) , místo aby se točila jen převlečná matice a hadička stála.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3471
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 22:58    Předmět: Citovat

Takto ked to nevidim ,skusim poradit toto:jedna moznost je odvrtat v strede z toho čudlika.druha moznost vykruc ten ventil z duse a ten kolik mosazny v strede o nieco sktrat.Musis ho mat ale do dusi zakruteny pokial ide!Myslim ze som videl dve dlzky tychto ventilov do dusi.Aby sa ti ta maticka na slafeku tocila,musis ju rozchodit,to znamena tocit s nou,naolejovat jemne a tocit.Alebo kupit druhu ktora sa bude lachko tocit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 23:13    Předmět: Citovat

Zdarec.
Mám podobný "slauch" - Ten výstupek uvnitř zatlačí střed autoventilku dovnitř, takže pumpou, nebo kompresorem nemusíš překonávat tlak pružinky. Jak já postupuju v případě demontáže šlauchu z ventilku?
rukou tlačím šlaušek na ventilek a druhou rukou odmontuju převlečnou matku, dokud to jde. Pak rychle za šlaušek zatáhnu a pokračuju až do odpojení od ventilku. Vzduch jen krátce sykne.
Doma foukám kolo autokompresorkem, který napojím na baterii od vrtačky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4960
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: pá červen 19 2015, 23:26    Předmět: Citovat

Hneď tu radíte odvŕtať = zničiť to. A ja som práve takúto redukciu kedysi vyrábal. Redukcia klasický ventil -> autoventil, so spätným ventilom.

Nič nevŕtať! Vytiahni odtiaľ pinzetou tesnenie, potom ten kolíček. Mala by pod ním byť priehlbinka, v ktorej by sa mala voľne pohybovať gulička, tá slúži ako ventil. Ak tam nieje (ako že asi nie keď to uniká), tak tam nejakú daj, na materiáli nezáleží, napríklad kovovú. Prikladám nákres ako to funguje. Pri zábere pumpou gulička klesne a ľahúčko sa vzduch dostane do duše. Pri spätnom tlaku sa gulička dostane do zúženej časti a zabráni vzduchu úniku naspäť. Plastový kolíček ktorý drží guličku aby nevypadla zároveň stláča stred autoventilu a tým ho vyradí z činnosti (otvorí ho), inak by sa musel tlakom stlačiť aby šiel vzduch dnu, a to ide dosť ťažko nakoľko drží zavretý pružinkou.
Ak je to novo kúpené a teda v záruke, treba vymeniť, je to chyba vo výrobe. Odskúšaš ľahko: fúkneš/ťaháš. Ide len jedným smerom=dobrá.

Že sa točí celá hadička je bežná vec, treba ten koniec vybehať, vyvekslať. Keď to takto hnevá, tak sa s tým nes**iem a točím rovno pumpou, ono sa to odšróbuje od ventilu.

A že unikne trošku vzduchu pri odšróbovaní hadičky je tiež bežné. Za tých pár sekúnd to nieje až tak hrozná strata, však s tým rátam a nafúknem trošku viac.

edit: teraz pozerám ten link: "...s odmáčkávacím pístem". Žeby to tak bolo schválne? A spätný ventil by bol na nejakej pumpe? Divné.
edit2: tu je správne "s guličkou": link



redukcia ventil.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  redukcia ventil.png
 Velikost:  1.87 kB
 Staženo:  118 krát


_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 0:02    Předmět: Citovat

PotPalo napsal(a):
...A že unikne trošku vzduchu pri odšróbovaní hadičky je tiež bežné. Za tých pár sekúnd to nieje až tak hrozná strata, však s tým rátam a nafúknem trošku viac....
To teda sakramentsky vadí, tá strata. Přijdu o těžce získanou část tlaku(na konci ručního pumpování už je odpor docela velký) a ani se nedá předem určit, jak velkou, protože nevím, za jak dlouho se mi podaří odšroubovat šlaufek.

Koupím nový šlaufek(když se ještě vyrábí), nebo odfrézuju či odcvaknu ten čudlík, to už je jedno. Mám čudlík plastový.

Jen mě zajímalo, proč takovou vymoženost začali dělat. Totiž celá desetiletí generace cyklistů foukaly kola šlaufkem bez "odmačkávacího pístu" a fungovalo to kupodivu taky. Výhoda byla právě ten nemizející vzduch při odpojování šlaufku a stačila obyčejná pumpička.

Tohle http://www.funes.sk/doplnky-a-ostatne/pumpy/velohadicka-autoventil-s-gulickouvelohadicka-autoventil-s-gulickou-product_id=6029s?limit=75je zrovna odstrašující příklad. Ten ocelový šmejd zevnitř nejde rozumně odstranit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4960
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 0:11    Předmět: Citovat

PavelFF napsal(a):
... Přijdu o těžce získanou část tlaku(na konci ručního pumpování už je odpor docela velký)

No práve na toto je tam ten ventil s guličkou. Z "ťažko získaného tlaku" je ľahko získaný tlak, bez námahy nafúkam úplne do tvrda, dokonca musím dávať pozor aby som to neprehnal a neprasklo to. Laughing

Mal som tú česť fúkať oboma spôsobmi, nedá sa to porovnať. Klasickou hadičkou na autoventil nikdy viac. Tam sa už nedalo, a koleso ešte nebolo dosť tvrdé.

Ešte dodám, že ten odstrašujúci príklad som mal, dalo sa to ľahko vytiahnuť špicatými klieštikmi (možno trochu pootáčať).

_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 6:37    Předmět: Citovat

Zdravím při sobotě.
No a vězte,že já bych po tom "šlahounku" (říkám mu tak celý život) skočil všema deseti. Měli sme v obci obchod,něco jako železářství. Říkali sme mu "u náhody" Když člověk něco nutně potřeboval koupit a rozhodl se tam vyrazit,byla opravdu velká náhoda,že měli otevřeno Laughing Takový šlahounek z odkazu tam měli za 18.korun a já dodnes lituji,že jsem si jich nevzal víc.Možná,ale měli poslední,už si to nepamatuji Laughing Přes výše popsané neduhy s únikem "pracně" dofoukaného vzduchu do veloduše je to dobrý šlahounek. Je to o hbytosti prstů kolem ventilku a dvou drátů výpletu kola.Z lenosti také foukám kolo kompresorkem s nástavcem na hadici,ale pumpička se hodí vždcky.
http://www.funes.sk/doplnky-a-ostatne/pumpy/velohadicka-autoventil-s-gulickouvelohadicka-autoventil-s-gulickou-product_id=6029s?limit=75
I za 35.Kč / kus, bych bral dva okamžitě. Pěkný den.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 8:47    Předmět: Citovat

Tuhle ptákovinu už dělali rusáci u hustilek k Moskvičům 412, mám doma doteď i s pumpou. Má to stejné neduhy jak popisuje Pavel. Nepoužívám to, ale je mi líto vyhodit pumpu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 10:18    Předmět: Citovat

Prostě je to blbost . Tohle opravdu nemohl vymyslet někdo , kdo fouká kola . Jistě i malý úbytek je nepřípustný . U auta je to fuk , ale u jízdního kola ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7824
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 12:58    Předmět: Citovat

Nejlepší byly staré autopumpy, které měly úhlovou koncovku s páčkou- při sklopení páčky došlo ke zmáčknutí gumového těsnění (tím se zaaretovala koncovka na ventilku, zároveň i zatěsnila) a také vysunutí středního kolíku (čímž došlo k zasunutí vnitřku ventilku, nemusel se potom překonávat odpor pružinky).
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUBO



Založen: Oct 30, 2005
Příspěvky: 3763
Bydliště: VT SLOVAKIA

PříspěvekZaslal: so červen 20 2015, 13:14    Předmět: Citovat

Toto používam ja. Je to univerzálne a hlavne rýchlo odpojiteľné.
_________________
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.29 sekund