Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 10 2015, 13:24 Předmět:
Nemyslím destičky bez indikačního drátu (stejně to je jenom kontakt zalisovanej do aktivní třecí hmoty, kterej se po odbroušení určitý tloušťky ŠLUSNE přes kotouč na kostru), ale ten konektor - ten vyžvejkalo nějaký HOVADO...!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak ložisko předního kola na Roomsteru žádné mechanické výběžky nemá, viz obrázek. Ale vyloupl jsem z něho kroužek, který je lehce magnetický, to by mohlo být ono. Nevím zdali by mohlo být snímáno Naumurovým senzorem, zítra to vyzkouším.
Ložisko údajně nelze zalisovat dál než na doraz (při losování dovnitř se údajně ani nevyndává čislo ABS - ono kolikrát ani vyndat nejde), ale po čase se může ložisko vysunout.
Taky bych na osciloskopu mohl porovnat velikost impulzů z obou kol, zdali není ten magnetický kroužek na problémovém kole nějaký divný.
Na obrázku je "zadní verze" v předu by mělo být něco podobnýho, třeba i jako vylisovaný příčky na nějakým tom náboji.. Těžko by se tam používal pouze mnohopólový magnet
Tam opravdu nic takového není, a to i podle eshopu třeba skoda-díly.cz
Vzhledem k tomu, že předním kolem prochází otáčející se poloosa, tak tam nemůže být snímač navléknuz na vnějším průměru ložiska - to je přece zalisované napevno v náboji.
Naproti tomu zadní kola mají pevnou vnitřní osu, vnější obal ložiska se otáčí s kolema může se tak snímat.
EDIT - správně má být "...předním ložiskem prochází otáčející se poloosa...".
PF
Naposledy upravil petrfilipi dne st červen 10 2015, 21:09, celkově upraveno 2 krát.
Jeslti myslíš šablonou pro snímač ten plechový kroužek u ozávitovaných děr, tak to je kroužek, zabraňující svými zpětnými zuby vysunutí ložiska.
Ten magnetický kroužek je na druhé straně ložiska.
Jedno ložisko s magnetickým kroužkem mám, čidlo taky, tak to zítra zkusím spojit se zdrojem v sérii s odporem a uvidím, co z toho dostanu.
Aha.. Tak to potom ano. V tom případě by se mohl použít i systém s hallovou sondou, magnetorezistor...
Začni tak s 5V, odpor 1K, spolu s mA a magnetem, nebo tím magnetovým kolem by jsi měl ovlivňovat odběr. Nejlepší by to bylo porovnat se "zdravou" sondou i kolem - Tam můžeš měřit "naživo" Pro začátek by jsi nemusel ani točit kolem. Stačí se dostat dostatečně tenkýma hrotama na konektor čidla a měřit - třeba začít tím, kolik V a polarita je na tom snímači při aktivaci systému..
1. Čidlo snímá pouze na jedné straně (na té, která je z boku hladká).
2. Záleží na polaritě napájecího napětí.
3. Odběr ze zdroje 5V je (přes odpor 1070Ohm) asi 1,6mA/2,1mA (podle toho, jak je natočen magnetický pásek).
4. Pokud v tuto chvíli otočím napájení čidla ABS, proud klesne v obou případech asi o 0,2mA.
5. Pokud je polarita č. 1 (dejme tomu plus na vývodu č. 1, ale to nevím přesně), tak čidlo sejme na obvodu asi 8 impulzů po 5mm a za chvilku ještě jeden impulz - viz foto osciloskopu.
6. Pokud je polarita č. 2 (dejme tomu plus na vývodu č. 2), tak čidlo snímá pravidelně impulzy z kroužku po celém jeho obvodu (asi po 5mm) - viz foto osciloskopu.
7. Otáčky byly asi 480 ot/min.
Takže teď už vím jak na to, můžu zkusit měřit na autě.
Co je to za čidlo - má to 2 dráty a ohmický odpor jiný podle polarity připojeného měřícího napětí, navíc i podle rozsahu měřidla (de facto to vždy ukazuje asi poolvinu rozsahu (na 20MOhmech asi 9MOhm, na 2MOhmech asi 900kOhmů až k 600Ohmů na 2kOhmech).
Co je jako protikus na ložisku? Je to nějaký kroužek s mechanickými výčnělky nebo magnetický kroužek se střídavými magnety?
Na autě mého syna (staré Audi A4) máme problém s jedním zadním ABS čidlem. Diagnostika hlásí přerušený obvod. Když měřím ohmicky čidlo na konektoru čidla, tak podobně jak píše "petrfilipi" naměřím, dle polarity, cca 8MOhm nebo cca 3,8Mohm. Úplně nechápu rozdíl dle polarity, když by snad v tom čidle měla být jen cívka a i ta hodnota je nějaká vysoká ne? (jako protikus tam je "ozubené kolo")
Naposledy upravil sr71 dne pá listopad 18 2022, 8:03, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31873 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 17 2022, 23:17 Předmět:
No právě že vona tam "jenom cífka" není, je tam obdoba elektroniky, jakou najdeš v průmyslovejch indukčních snímačích přiblížení kovovýho předmětu. Je to tam právě proto, aby úroveň signálu nekolísala spolu s otáčkama, ale aby se měnil jen kmitočet impulsů. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Právě že tam jenom cífka bývá, zezadu je na ní permanentní magnet a ty ji máš nejspíš přerušenou. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1213 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá listopad 18 2022, 22:15 Předmět:
ABS čidla otáček kol u novějších systémů (od cca roku 2002) jsou na principu magnetorezistoru nebo s hallovým článkem,ale jsou vždy 2-drátové. Princip přenosu signálu je v tom,že senzor mění proudový odběr podle polarity magnetického pole v okolí na skokových hodnotách 7mA nebo 14mA.
Napěťově to měřit moc nejde, je třeba to měřit proudově. Napájecí napětí je napětí palubní sítě vozu (tedy 12-14V).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.