V těch odkazech na firmy (o můj post výše) to bylo jen 22kW a 17kW. Je pravda, že 10kW moc poznat nepůjde a ty další jednotky navíc budou nejspíš rizikem, které se nevyplatí.
Jedině tak, že to akorát přifouknout, tím že by se snížila životnost turba např. z 200 na 150 tis. km, což by bylo přijatelné. Ale ono to není jen o turbu. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1287 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: čt květen 21 2015, 16:57 Předmět:
pochybujem ze u benzinu dosiahnes znizenie spotreby a zaroven zvysenie vykonu. tu nemozes len tak nafukat vzduch a nepridat palivo - chudobna zmes! (u dieslu mozes fukat aj bez paliva, chudobna zmes nehrozi uz z principu cinnosti).
o kolko klesne zivotnost turba? je otazne o kolko treba zvysit otacky turba aby stupol tlak o dajme tomu 10%, o 20%? okrem toho turbo urcite nevyvazuju na zbytocne vysoke otacky.
Standa99: vycházel jsem hned z prvního odkazu. Jak říkáš ono to není jen o turbu, ale o spojce, převodovce - u některých modelů aut je dokonce uměle snížen kroutící moment motoru aby mohli použít převodovku pro více motorů atd...
U mojeho motoru 1.4 slibují až 43kobyl nahoru a 62Nm - to bych chtěl vidět - zkoušet to nebudu .
misocko: až tak jak píšeš to nefunguje ani diesel ti bez nafty nepojede, existuje poměr vzduch/palivo a pokud se od něj uchýlíš tak jen zhoršíš účinnost. Proto i staré TD motory si podle tlaku turba pousouvají dávku paliva aniž bys o tom věděl. Navíc pokud nedodáš dostatek paliva nemáš dostatek plynů pro roztočení turba a jdeš tlakem dolů. _________________ Internet - metla lidstva
rezis, dieslak nemeni davku nafty kvoli pomeru palivo/vzduch - stechiometricka zmes je iba u benzinov, nafta naopak cim viac vzduchu ma, tym lepsie - ale kvoli dymivosti, ak je malo vzduchu, produkuje sa vela cierneho dymu, kvoli nedostatocne spalenej nafte, takze ak je tlak turba nizky, davka nedosiahne maximum...zivotnost turba sa zvysenim jeho plniaceho tlaku nijako vyrazne nezmeni, onho vlastne vobec nejde, ovela skor odide spojka atd...sice zvysenim mnozstva vzduchu stupne ucinnost, takze merna spotreba malinko poklesne, ako na benzine, tak diesli, ale ako bolo spomenute, na vyssi vykon treba nielen vzduch, ale aj palivo, takze mensia spotreba nehrozi, okrem toho pri turbo benzinoch je zvysovanie tlaku turba ovela rizikovejsie, pri chudobnej zmesi vznikaju extremne teploty a naozaj hrozi prepalenie ventilov ci piestov...ja osobne by som nieco taketo urcite neodporucal, je to uplna , a to nevravim o cene...ja som kedysi zohnal super mapy ako na turbo benzin, tak diesel, ani jedno nebolo drahsie ako 50€, takze ak uz, tak radsej dat niekomu pomenit mapy v RJ motora za rozumnu cenu, nez takymito skrinkami RJ osierat, okrem toho aj tak tych par desiatok kW vykonu nijako nepomoze a clovek si na to velmi rychlo zvykne a znovu ma pocit, ze to nejako netaha
Zaklad je dodzet stechiometricky pomer palivo/vzduch. Cokoliv mimo bude jen hur horet, a klesne ucinnost.
Tzn pokud se zvysi dodavka vzduchu nebo paliva, musi RJ zaroven zvysit dodavku te druhe slozky, aby se zachoval pomer. To ma samozrejme taky limit.
Takze krabicka, ktera prekrucuje hodnotu z vahy vzduchu, MAP seznoru a videl jsem dokonce i krabicku, ktera se pripoji mezi RJ a snimac tlaku na commonrailu (TDi).
Ja bych to v aute nechtel. Budu nekde predjizdet kamion, a ono mi to v zaberu pri podrazeni spadne do nouzaku? Parada. Co na to lambda regulace?
Muj nazor je, pokud ma clovek tendence upravovat si auto doma (nic proti, je to zabavne ), pak s tim ma pocitat pri koupi, a vybrat k tomu vhodny motor. Tzn takovy, kde byly upravy hojne delany, je to zdokumentovane a existuje spousta aftermarket dilu pro tento ucel - treba starsi hondy.
Jeste lepsi reseni kdyz nestaci vykon motoru je auto prodat, a koupit vykonnejsi
Benzíny neoje.eš váhou. Tento motor potrebuje svoju bohatosť zmesi. Ak to ojeb.š váhou, RJ to následne obohatí benzínom, zmes bude príliš bohatá, pretože hmotnosť vzduchu nebude reálna. Výsledkom by bolo, že to pôjde ešte horšie a bude to veľa žrať. Toto bude osierať niečo iné, toto nie je diesel. Tipujem to na spomínaný tlak turba. A teda, že to oje.e skutočný tlak smerom nadol. Tým to posunie hranice plnenia trochu vyššie a turbo potlačí viac. Tým pádom tam pôjde naozaj viac vzduchu, teda viac nameria aj váha (skutočnosť) a pôjde tam aj viac benzínu a bude to mať viac koníkov a chlapecmetrov.
Vyzerá to ako medzikus medzi čidlo tlaku turba a riadiacou jednotkou.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3376 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: so květen 23 2015, 17:11 Předmět:
Obecně bych nevěřil něčemu, co se cpe "mezi" jednotku. Úpravě v jednotce samotné naopak u některých aut věřím a mám vyzkoušeno.
Načipovány 3 auta (OCI 81kW), OC 2(1,6 77kW), OC2 (1,9 77kW) a u všech znatelný rozdíl ve výkonu. S OCI jedzím cca dva roky... Spotřeba šla dolů a to ne jen pocitově - ale reálným dlouhodobým měřením o cca 0,5l.
Naštěstí, ten kdo mi to čipoval má rozum a z motoru nemačká co to jde - jen to co motor a spojka s převodovkou ustojí.
Známý má 1,9 81kw načipovanou cca 300tis a nelze pozorovat zvýšený výskyt závad. Taky ale záleží, jestli ten výkon potom někdo využívá rozumně, nebo jede pořád na doraz.
Je pravda, že na ten výkon si člověk rychle zvyká
Co kdyby se u některých krabiček používala sběrnice OBD a nejjednoduší napíchnutí bude právě v motoru? Dnes už se i tuní přes OBD + také jsem našel něco pro vzpomínaný Opel (OBD-Tuning). U toho mého prvního příspěvku se to nejspíš nezmiňuje.
To by se potom jednalo také o softwarovou úpravu a za tím si lze představit cokoliv. Tím pádem vzpomínané mezikusy a homodomo úpravy by se proměnily v páru nad hrncem. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.