Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7546 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st duben 29 2020, 10:38 Předmět:
To jde pěkně blbě mejt. Navíc ta mašina jede většinu cesty rychleji než auto (i když tato "dá" jen 140 km/h) a ještě ta velká, téměř svislá čelní plocha. To je asi myčka na ONJ v permanenci. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17678 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st duben 29 2020, 22:02 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Kvetou smrky. Ač by se to "nabízelo", tak tohle z řepky není.
To mi povídej! Včera jsem seděl na zahradě, fouknul vítr a já byl hnědožlutej ze sousedovýho stříbrňáku smrku. Za chvíli jsem dostal takovej záchvat kašle, že jsem si myslel že umřu na něco jinýho než Covid. _________________ Jirka
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7546 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt duben 30 2020, 6:59 Předmět:
Celeron napsal(a):
Smrky a pyl
Ty smrky nekvetou každý rok, loni nekvetly. Pamatuji ale rok, myslím že 2018 a to byla oblaka pylu vidět. Po chvíli lese jsem byl celý žlutý... No tak letos si taky užijeme. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31784 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 07 2020, 20:01 Předmět:
Přitom ještě starší předválečná "kotěrovka" už pražský koleje brázdí - fotil jsem si ji tam kousek od Rudolfina koncem listopadce loňskýho roku ... Sice je s neoriginálním pantografovým sběračem, původně měla sběrač "bambus" = tyčovej jako trolejbus, akorát jen jeden - druhej pól byly vždycky kolejnice, ale myslím že s tím by nejspíš neprojela dnešníma trolejovýma výhybkama a kříženíma. Druhá možnost, proč byly zrušený u tramvají "bambusy" je nebezpečí zachycení jejich stahovacího mechanismu ať už nechtěně jiným vozidlem, nebo při nehodě. Skutečnou příčinu konverze "kotěrovky" na pantograf neznám.
IMG_20191130_150509b.jpg
Komentář:
Velikost:
114.36 kB
Zobrazeno:
65 krát
_________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17678 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt květen 07 2020, 21:11 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Druhá možnost, proč byly zrušený u tramvají "bambusy" je nebezpečí zachycení jejich stahovacího mechanismu ať už nechtěně jiným vozidlem, nebo při nehodě.
No a co ty "dvojbambusy" u trolejbusů, tam tohle nebezpečí nehrozí? Řekl bych, že ještě mnohem víc. _________________ Jirka
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7546 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt květen 07 2020, 21:22 Předmět:
Ty T2 v Praze ale nikdy v pravidelném provozu nejezdily, mají tedy po více než 60 letech od výroby premiéru. Tato je odkoupená z Liberce (a dříve byla pokud mě paměť neklame ostravská), kde naopak jezdily ještě poměrně nedávno.
Ty tyčové sběrače - asi to bude souviset s rozbočkami troleje nad výhybkami (což je u pantografů jednodušší) a s tím, že, trolejový drát není spojitý - úseky jsou oddělené jakýmsi křížením. No a tady by z toho ten "bambus" vylítl a bylo by po jízdě.
Poloha pantografu u tramvaje taky není jen tak - souvisí to s úsekovými děliči a podobně. Třeba tramvaje T3 pro Jugoslávii (myslím pro Sarajevo) měly ten panťák vzadu.
troleje.jpg
Komentář:
Velikost:
151.94 kB
Zobrazeno:
55 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.