Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17869 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 02 2016, 7:36 Předmět:
Izraelská družice? No to byla určitě nějaká mochametánská sabotáž.
A že Saturn 5 nikdy neexplodoval? To je dlouhej vývoj a letitý zkušenosti konstruktéra, víš kolik V2 Wernerovi vybouchlo na startu?
A že vše vyšlo z V2 není třeba pochybovat. Redstone a Jupiter C byla jen trochu zvětšená V2 a Saturn 1B byl 1. stupeň poskládanej z několika Redstone a Jupiterů. Až teprve Saturn V byl finální výsledek těch cca 25 let Wernerovy práce. _________________ Jirka
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9679 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá září 02 2016, 7:57 Předmět:
Však jo, Apollu 13 vynechal středový pátý motor I.stupně nosiče ale vytáhli to na orbit na zbývající čtyři které hořely, jestli odhodili plný válec nebo přečerpali palivo to nevím. Naproti tomu Rusům předimenzované N1 padaly jak hrušky ve větru, to už znáte. Měli použít splehlivý Gluškův Proton a basta, jestli by ovšem jeho zdvih stačil pro let s posádkou k Měsíci... _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17869 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 02 2016, 14:50 Předmět:
konosuke napsal(a):
jestli odhodili plný válec nebo přečerpali palivo to nevím. Naproti tomu Rusům předimenzované N1 padaly jak hrušky ve větru, to už znáte. Měli použít splehlivý Gluškův Proton a basta, jestli by ovšem jeho zdvih stačil pro let s posádkou k Měsíci...
Nevím, co tím odhozením nebo přečerpáním myslíš, Saturn V měl pro všechny motory jednoho stupně společný nádrže na RP1 a LOX. Prostě nechali zbývající motory běžet dýl. Saturn V potřebovala všech 5 motorů F1 jen na start, po pár desítkách sekund se úbytkem váhy vypálenýho paliva už stačilu jen 4 motory. I když za jiných letů jelo všech 5 motorů, stejně jím museli postupně škrtit výkon, aby se udržela v přijatelných mezích hodnota narůstajícího přetížení. A taky aby se Saturn V nerozsypal při přechodu přes Mach1.
Rusáci neměli N1 předimenzovaný ale právě naopak, poddimenzovaný, neustále měli problém s váhou, co by dokázali dostat na Měsíc. Částečný řešení bylo, že palivo do nádrží čerpali podchlazený na dost nízkou teplotu aby se ho "vešlo víc". Jenže jak známo co je zmrzlý, to často praská, třeba trubky k motorům, na co jim N1 právě padala. Taky na řízení ty spousty motorů.
Proton použili pouze na bezpilotní oblet Měsíce kabina Zond. Na přistání neměl nosnost a navíc nebyl tak spolehlivej, aby se odvážili do něj posadit lidi, třeba taky kvůli jedovatýmu palivu. A taky Proton byl "upozaděnej" po nástupu Brežněva. A propo, Proton nebyl Gluškův ale Čelomejův, byly v něm jen Gluškovy motory. V Koroljově N1 byly motory od Kuzněcova, v podstatě náhradní řešení po tom, co Koroljov zjistil, že ho Gluško poslal před válkou do gulagu. Zajímavý je, že i když před tím Kuzněcov dělal jen proudový motory, ty raketový nebyly tak špatný, když jich po 30 ketech skladování v 90 letech amíci většinu skoupili. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 02 2016, 14:58 Předmět:
Amíci je skoupili hlavně proto, že jednak by za vývoj vlastních podobnejch parametrů museli utratit daleko vyšší sumu, než za pouhou konstrukční úpravu už vyvinutejch a vyrobenejch kusů - a další výroba podle fungujícícho "vzorku" v žádným případě nebude tak drahá, jako by šlo o novej vývoj (viz všeobjímající kopírkový snahy Velký Země Středu = Číny) a zároveň tím předešli odprodeji těch poměrně konstrukčně pokročilejch motorů někomu jinýmu, kdo by je případně "využil" ne zrovna pro Amíky žádoucím způsobem - Severní Korea nebo některý další gosudárstva, neoplývající zrovna sympatiema ke všemu, co "smrdí Amerikou"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17869 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá září 02 2016, 15:30 Předmět:
Už jsem to našel v Kistlerovi a Antaresu.
A taky čumím, hlavně v Sojuz 2 V1. Ani jsem nevěděl, že s ním nahradili těch 5 původních čtyřkomoráků RD107 a už to není svazková rachejtle. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32001 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 02 2016, 15:38 Předmět:
A navíc Sojuz 2 ani není (minimálně ZATÍM) určenej pro vynášení pilotovanejch lodí, ale jen pro náklady ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9679 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá září 02 2016, 16:31 Předmět:
jo, tak to bylo...po krachu projektu N1 Mišina vystřídal Gluško, bejt to za Vissarionoviče tak gulag, ne jen doživotní renta, měli holt ruský hoši horší pozici když už enem paběrkovali po germánech, vše ostatní již dříve ukradli amíci _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Už jsem to našel v Kistlerovi a Antaresu.
A taky čumím, hlavně v Sojuz 2 V1. Ani jsem nevěděl, že s ním nahradili těch 5 původních čtyřkomoráků RD107 a už to není svazková rachejtle.
Ono je to ještě jinak. Po explozi při startu v roce 2014 byly NK33/AJ26 prohlášeny za nespolehlivé a Aerojet už je používat nebude. Místo nich objednali RD181. Nakonec ty motory tak skvělé zjevně nejsou, nejspíš jsou navrženy na hraně tehdejších možností. Sojuz 2v1 asi taky skončí jen na papíře, pro Rusy nemá smysl řešit něco jiného než bude používat Angara.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.