Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak vypnout požadavek kódu u autoradia VW BETA

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
macmanCZ



Založen: Apr 18, 2013
Příspěvky: 79

PříspěvekZaslal: pá březen 20 2015, 16:02    Předmět: Jak vypnout požadavek kódu u autoradia VW BETA Citovat

Pro ADMINY: nechci odblokovat rádio.. Kód znám, jen ho nechci pořád zadávat.

Mám totiž vyhnilý displej a poslepu zadávat kód není žádná sranda.. Někde v kabeláži u auta mám špatný kontakt, takže když vymetu nějakou díru, dojde k výpadku napětí a rádio se zablokuje..

Auto i rádio jsou 20 let staré, takže opravovat se s kabeláží se mi moc nechce.

Pokud existuje postup, jak se kódu zbavit, budu rád když mi poradíte..

Díky

macman
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá březen 20 2015, 21:23    Předmět: Citovat

Zkus dát do serie se žlutým (?) napájecím drátem schotky diodu a za ni pořádnej elyt nebo malej akec 12V. A taky jezdi pomaleji...

Žlutej drát bývá od trvalýho (udržovacího) napájení, ale neplatí to vždycky.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: so březen 21 2015, 8:15    Předmět: Citovat

Nvm že by Beta uměla deaktivaci kodu.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19531
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so březen 21 2015, 9:14    Předmět: Citovat

macmanCZ napsal(a):
....Auto i rádio jsou 20 let staré, takže opravovat se s kabeláží se mi moc nechce.
Pokud existuje postup, jak se kódu zbavit, budu rád když mi poradíte.

Beta (má několik verzí a nemusí to platit pro všechny) umí nevyžadovat kód od prvního zadání pouze v autech, kde se pak představí řídicí jednotce a po každém výpadku si jen zkontroluje, zda je ve správném autě. Je li identifikace v pořádku, už víckrát kód nechce. Pokud vím, změnit kód či vypnout zámek u Bety jednoduše nelze.
To zálohování trvalého plusu měly některé modely korejských MTC rádií přímo vestavěným NiCd akumulátorkem 3,6V, ale ty měly ochranu proti krádeži vytažením celého rádia ze šachty a odnesením z auta na bezpečnější místo. To napájení tam prostě bylo trvale nutné.
Na to, aby rádio nezapomnělo nastavení, by mělo stačit napětí 8V (když nezapomene při startování se slabou baterkou, zřejmě si pamatuje i při napětí ještě nižším) - a na to zazálohování krátkodobého výpadku bych dal 9V NiMH akumulátor blok 6F22, tři diody (jedna trvalý plus od pojistek na ISO A4, druhá od 6F22 akumulátorku, taky na ISO A4, třetí v sérii s odporem asi 10k kvůli pozvolnému dobíjení, od spínaného plusu A7 k 6F22 akumulátoru). Stačí obyčejné univerzální Si diody.

Ale nebylo by bezpečnější odstranit příčinu, než následek? Těch následků by totiž mohlo být víc, přece jen jakýkoli špatný spoj v autě je potenciálním zdrojem požáru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
macmanCZ



Založen: Apr 18, 2013
Příspěvky: 79

PříspěvekZaslal: so březen 21 2015, 15:49    Předmět: Citovat

Díky za rady...

V mém případě se jedná o tu nejstarší verzi BETY (Grundig?), která se dávala do Passatů B4 do roku 1996. Mám to v VW Caddy s motorem 1.9D, kde není žádná ŘJ, ani immo... Takže není s čím spárovat. Kódu se tedy nezbavím... Do rádia mi nevede ani K-line, takže diagnostika ho nepřipojí..

Mám tady malé Pb akumulátorky ze zabezpečovaček, zkusím ho tam připojit přes diodu.. Přijde mi to jako nejjednodušší řešení..

Závadu v autě nevím jak najít.. ten výpadek je nepostřehnutelný a pouze za jízdy.. Silová kabeláž na autě je utažená... Může být špatný kontakt kdekoliv, může být chyba ve spínačce, pojistkové skříni.. Kdekoliv..

Jdu namontovat ten AKU a poreferuji o výsledku...

macman
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hazi



Založen: Feb 11, 2015
Příspěvky: 133
Bydliště: Opavsko

PříspěvekZaslal: so březen 21 2015, 17:49    Předmět: Citovat

U některých modelú to jde vypnout,ale musíš mít na to programátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 638

PříspěvekZaslal: so březen 21 2015, 18:51    Předmět: Citovat

Zkus.
Po zadání kódu zmačknout 1. a 4. předvolbu současně. Potom zadat kod ještě jednou a už by nemělo chtít kod. Návrat ke kodu je stejným postupem.

P.S. u některých by to mělo fungovat. Wink

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
macmanCZ



Založen: Apr 18, 2013
Příspěvky: 79

PříspěvekZaslal: st březen 25 2015, 13:56    Předmět: Citovat

Takže akumulátor nepomohl, leč je chyba v rádiu.. Pokud je vyndané, tak správné klepnutí šroubovákem ho "restartuje".. Takže rozeberu a budu hledat studeňáky..

TomasX: Přesně nějaký podobný postup jsem hledal, ale bohužel u mého rádia tento nefunguje.. Sad

macman
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund