Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 03 2018, 18:06 Předmět:
Budu se zas jako tolikrát opakovat, ale:
- technologie legování olova vápníkem ja cca 25 roků stará, její prvotní účel je snížení samovybíjení proti čistýmu olovu na hodnotu menší o 50 až 70% hodnoty bez vápníku. Baterky tak vydržej "odstavený" po předchozím nabití na plnou hodnotu naprosto běžně půl roku bez kontroly, v nouzi až rok (udává se že po roce má taková baterka mít ještě asi 50% využitelný kapacity). Baterky bez vápníku jsou do půl roku prázdný a mrtvý. Míněno je baterka prvotně nabitá na 100% kapacity a ODPOJENÁ od dalších obvodů, tzn. bez případnýho klidovýho odběru auta - ten by se k samovybíjení musel připočítat.
- legura vápníkem posouvá všecky napěťový hranice nabíjecích i vybíjecích fází o hodnotu přibližně 50mV na každej článek nahoru - to znamená přibližně 0,3V na celou baterku. Klidový napětí klasický 6-článkový autobaterky je proto ne kolem 12,2V, ale přibližně 12,5V, první fáze nabíjení nekončí na 13,5V ale na 13,8V (baterie přechází z udržovacího na nabíjecí režim), ukončení druhý fáze se stejně tak posunulo ze 14,2 až na 14,5V (baterka začíná plynovat) a konec třetí fáze není na 16,8V ale až na 17,1V a u některejch typů až na 17,3V (napětí přestává růst, baterka bouřlivě plynuje za rozstřiku elektrolytu do okolí = režim vysloveně zakazovanej při dobíjení v autě).
- dřív se dobíjení kotvičkovým mechanickým reglerem nastavovalo převážně různě, bylo to každej pes jiná ves, jedna škůdka dobíjela na 14V, jiná na 14,2V a další klidně na 14,5V. Regulace tý horní meze byla nepřesná, takže někdo, kdo věděl právě tenhle údaj a chtěl si nabíjení posunout vejš to přehnal a nastavil dobíjení až třeba na 15V, kdy se baterka nejdřív vyvařila vinou nadměrnýho plynování a pak se za vývinu sirovodíku prostě zkroutily nadměrným teplem desky a baterka udělala pápá. Jedinou možnou alternativou, která tohle vyřešila, bylo komplet přejít na přesný polovodičový regulátory dobíjení, který i když byly mimo těleso alternátoru a montovaly se do škatulky na nosníku podběhu, tak svojí časovou stálostí garantovaly, že baterce nebude ubližovaný ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 12 2021, 11:39 Předmět:
Tak jeden poznatek ohledně Bannerek.
17. února mi byl diagnostikován pozitivní test na ten čínskej sráč. Ten den jsem zaparkoval auto před barák a kvůli karanténě jsem ho tam musel až do dneška nechat bez pohybu. Stálo tam 23 dní přes všecky ty mrazy a sněhy - a dneska na první drc naprosto bez problémů chytlo. Baterka Banner Starting Bull 62Ah. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7589 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá březen 12 2021, 11:45 Předmět:
Tos byl v karanténě nějak dlouho, ne?
Jinak Bannerku mám taky; původně jsem chtěl Bosch a v krámě mi doporučili právě Banner, že ta Boš má nějaké tenké desky, či co. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 12 2021, 13:31 Předmět:
Nejdřív já s polovicí a následně děcka - a když doma nemáš nakaženýho rodinnýho příslušníka kam zavřít s kavalcem a kýblem a strkat mu jídlo jenom pode dveřma, tak holt spadneš do kokotény s ním. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 12 2021, 21:04 Předmět:
Já se bál, jestli Drobka po tom skoro měsíci natočím, nikdy jsem vlastně auto tak dlouho nuceně odstavený neměl, vždycky bylo potřeba někam jezdit ať už kvůli sobě, nebo kvůli rodině. Přeci jen má nějaký klidový odběry, není to stará šáde, u který jsem věděl, že v klidu nebere ani 10mA. Maximálně stál 12-14dní, když jsme byli na dovče letecky mimo republiku, to stával u Březhradu nebo v Tuřanech na hlídaným parkovišti ... Ale tohle byl prakticky dvojnásobek a ke všemu bez možnosti si na to odstavení auto jakkoliv připravit nebo ho během toho odstavení aspoň na místě natočit - nebyl kdo. Manželka lehla zároveň se mnou, holka zatím ŘP nemá (i když už by dávno mohla) a klukovi bylo teprve včera 18 - ale ten naopak už slintá, kdy jen otevřou autoškoly - tak snad se letos dočkám, že budu mít doma druhýho řidiče ... Navíc když jsem ho odstavoval, tak už mi bylo tak blbo z tý číňanský sračky, že jsem si ani nevzpomněl, že bych moh odpojit baterku. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15523 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá březen 12 2021, 21:44 Předmět:
Však by se vlastně nic nestalo kromě toho, že by natvrdo vyjádřila žádost o zakoupení nové. Ono to sice vždycky nasere, ale potom je člověk klidnější, že se o to pár let zase nemusí starat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá březen 12 2021, 23:10 Předmět:
No zrovna má tyhle problémy Jirka Celeron, volal mi právě kvůli baterce do svýho přibližovadla, má tam 75Ah (auto je ropák 1,6 turbo s automatem - robotizovanou mechanošpajzkou a hydraulickou spojkou). Takže bez baterky ani flus, nejde to ani roztáhnout. A taky mu začala blbnout, přičemž teď o víkendu novou nekoupí a v pondělí nutně potřebuje vyjet ... Já jsem se hlavně bál toho nenulovýho klidovýho odběru, na starým Ferdovi i v Matyldě jsem to měl změřený, ale v Drobkovi nějak nebyla potřeba ... Naštěstí to určitě podržela ta 62Ah baterka - vsadím botky, že kdybych tam měl 44Ah jako byla origo, tak jsem to dneska už nenatočil ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so březen 13 2021, 19:00 Předmět:
A kdo ty Banner aku prodává nejlevněji?
Jo a ještě něco:
Co ve Feldě může žrát asi tak 6-7mA, když rádio bere asi jen 0,6mA, zesilovače nic, ty mají relátka ovládaný z rádia a jinak tam už "před klíčkem" nic není?
Bordel na usměrňovači alťasu, chycená některá dioda? Régl? Řídicí jednotka?
Vytahováním pojistek jsem na nic nepřišel..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so březen 13 2021, 20:48 Předmět:
Alarm, imobilizér, centrální zamykání (přijímač od dálkovýho ovládání), občas má někdo blbě zapojenou anténu přímo na plus místo na výstup "Remote" z rádia (vývod 5 = modrej na ISO konektoru), mám pocit, že tam byl i malej palubní počítač (podle vejbavy), kterej ukazoval hodiny, kilometry, spotřebu a podobný píčoviny - a ten kvůli času byl trvale napájenej ...
Jinak Bannerku koupíš v mnoha krámech i í-šopách, já mám shodou okolností prodejce přímo na hlavním tahu skrz město (bejvalej personál komunistický Mototechny, jen si najmuli objekt půl kiláku od tehdejší prodejny). Možná že je důležitý i to, že mají na baráku reklamu na velkoobchod s dílama ELIT, netuším jestli Bannerky dodává třeba i AutoKELLY. Jinak doporučuju použít vyhledávač/srovnávač jako je Heuréka nebo Zboží.cz. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 628 Bydliště: Praha 5
Zaslal: ne březen 14 2021, 11:58 Předmět:
Původně jsem na toto téma vůbec nechtěl reagovat ale nedalo mi to.
Můj názor je ten, že kupovat levnou baterku v obchodu potravin nebo od neznámého E-shopu smrdí přeprodejem baterek, které někde ležely a těch pár stokorun se nevyplatí. Kupovat vždy tam, kde se baterky točí. Kupovat největší co se tam vejde. Že odejde někdy i "značková" máš prostě smůlu a reklamovat je téměř nemožné.
Luboš
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 8978 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: ne březen 14 2021, 12:33 Předmět:
Před koncem roku jsem, na radu nejen EKKARa, koupil Banner Power Bull 80 Ah. Tak uvidíme časem. Jestli nevydrží alespoň sedm let, tak mu ji hodím na nohu, až přijede.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 14 2021, 13:19 Předmět:
Zkusíš to na svým, Břéťo? Nastartovat auto a před vyjetím baterku odpojit? Chtěl bych tě vidět v čemkoliv co je vyrobený po roce 2000, jak to pojede úplně bez baterky ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.