Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jakou autobaterii
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 17:19    Předmět: Citovat

No taky nevim, treba je kostkatovanej jen ten pravej motorek Very Happy

Mozna slo jen o efekt - v automatickym modu ty sterace plynule meni rychlost podle deste, a kazdej ten motorek ma PWM rizeni, mozna slo jen o snizeni hmotnosti mechanizmu na kazdym motorku... nevim, tipuju..

Celkove me prijde ta jejich lidova elektronika takova entropicka. Asi je to jejich interpretace slova fun-factor ... uzivatel se fakt nenudi


Naposledy upravil PixelOrgy dne st srpen 10 2016, 17:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6074
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 17:21    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
btw jsou to fakt uchylaci - kdyz jsem ty SSP dokumenty prochazel, zjistil jsem, ze tam dali 2 motorky na sterace, kazdej sterac ma svuj ... proboha proc...
A jak mají udělanou synchronizaci, aby se nepotkaly?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 17:29    Předmět: Citovat

Po CAN busu, jeden je master, druhej slave.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_273_d1.pdf str. 47. Je tam i blokovy schema
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6074
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 17:33    Předmět: Citovat

Jo, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 17:41    Předmět: Citovat

taky mam ten pocit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st srpen 10 2016, 19:32    Předmět: Citovat

Vsak zakaznik to zaplati Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jogo9



Založen: Nov 23, 2014
Příspěvky: 364

PříspěvekZaslal: čt srpen 11 2016, 0:13    Předmět: Citovat

ok1hga napsal(a):
{{{ já auto ráno nenastartoval . . . zhruba po roce provozu
Zajel jsem do servisu kde jsem tu baterku koupil,
tam mi změřili dobíjení a po kontrole, že má v záručáku napsané dva roky, mi ji vyměnili za novou.}}}


Ja som také šťastie nemal. Auto som nejakých 15 rokov pred jeho úmrtím začal kŕmiť len FIAMM-kami, nové auto som potom zo zotrvačnosti začal tiež. Tá prvá FIAMM-ka vydržala najdlhšie, tuším nejakých 6? či viac? rokov, čím som bol pri ich cene spokojný. Potom čím novšia, tým kratšia životnosť. Dosť som si povedal pri poslednej - z nejakého dôvodu som 2 týždne nejazdil - po nich našiel baterku úplne vybitú. Reklamoval som - do 24?! hodín reklamáciu vybavili s tým, že baterku nabili a inak je ok. Či sa mi vybavenie reklamácie páčilo alebo nie, auto som potreboval denne, teda bez možnosti ďalšieho preskúšania. Až za nejakú dobu sa niekoľkodňové nejazdenie opakovalo - a s ním aj pôvodný problém - žiaľ, práve bolo po dvojročnej záruke. A napriek primeranej argumentácii, aj po ochote sa o tom na reklamačnom so mnou vôbec baviť. Žiaľ - nemohol som len tak auto odstaviť na dva týždne, a tým ho skúšať - či tam na reklamačnom pre FIAMM majú babrákov alebo skutočných technikov..

Inak - tiež idem práve kupovať autobaterku, takže sa mi vo vlákne popisované skúsenosti celkom zídu. A ako u autobaterky spoznať, kedy bola vyrobená? Na potravinách je uvádzať to povinné, uvádza sa to na pneumatikách - podliehajú stárnutiu, baterky tiež - prezerali sme Exide, Banner, Vartu, po dátume nikde stopy..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt srpen 11 2016, 8:54    Předmět: Citovat

U nás to funguje asi takhle: v sobotu nebo neděli se zjistí, že je AKU KO. Protože jeden mezulán u nás má ofiko zastoupení varty a je k dosažení kdykoliv, většina vesnice má vartu:-)) Ale nabízí i se slevou na vady-povrchové.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt srpen 11 2016, 9:13    Předmět: Citovat

No tak problem s vybijenim vyresen Very Happy Very Happy A navic jsem se pobavil.

V zadnim zasuvce na zapalovac byla mala 5V/1A nabijecka (klasickej spunt). No a kdyz se ta nabijecka v tom zapalovaci necha, tak se neuspi nejaka ridici jednotka, za par hodin spadne napeti na baterce na 10V.
Klidovej proud tou nabijeckou jsem nameril cca 12mA, takze ta to urcite vybit nemuze...

Jen nevim, jestli to je zamyslena funkce, nebo jsem jen objevil nejakej easter egg. Nemci maji zvlastni smysl pro humor...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt srpen 11 2016, 10:23    Předmět: Citovat

Hezký. Tak oni měří odběr zásuvky.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: čt srpen 11 2016, 10:48    Předmět: Citovat

jo, vypada to tak. Vcera jsem nakonec nikam nejel, takze se to dobilo jen trosku cestou z prace, a rano v pohode.

Schvalne mrknu do manualu, jestli to tam zminujou
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt srpen 11 2016, 18:08    Předmět: Citovat

jogo9 napsal(a):
....
Inak - tiež idem práve kupovať autobaterku, takže sa mi vo vlákne popisované skúsenosti celkom zídu. A ako u autobaterky spoznať, kedy bola vyrobená? Na potravinách je uvádzať to povinné, uvádza sa to na pneumatikách - podliehajú stárnutiu, baterky tiež - prezerali sme Exide, Banner, Vartu, po dátume nikde stopy..
Je na to norma, musí to na tělese baterky = na nádobě bejt vypálený žhavou raznicí do hloubky, aby se to nedalo zfalšovat. Je to buď 4číslí, nebo 6číslí - vždycky dvě čísla jsou 01 - 52 = pořadový číslo TÝDNE V ROCE a zbytek je letopočet. Baterka 1016 nebo 102016 proto není "předčasně porozená" z letošního října (októbra), ale je z půlky letošního března (marca). Ale výrobci to všelijak schovávají, běžně to je i zespoda na dně nádoby ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jogo9



Založen: Nov 23, 2014
Příspěvky: 364

PříspěvekZaslal: čt srpen 11 2016, 23:08    Předmět: Citovat

Som sa pohrabal na nete, a po prečistení info by malo zostať,

že Varta a Bosch (teda myslené Varta a údajne prenálepkovaná Varta na Bosch - oboje vraj pôvodom Česká Lípa) značia zhodne - 13-timi znakmi (napr. CBC3912710122) medzi pólmi, kde:
znak 1 - 3 sú údaje výr. závodu, čiže napr. C = Česká Lípa, B = linka, C = tanková formácia
znak 4 - 6 rok a mesiac, čiže napr. 3 = 2013, 91 = november/listopad (princíp: 81 = 1. mes, 89 = 9. mes, 90 = 10. mes)
znak 7 - 8 deň v mesiaci
znak 9 je smena, čiže v uvedenom príklade ranná
znak 10 - 13 je poradové číslo vo výrobe
Avšak značenie sa menilo obdobiami = napr. predtým sa značilo farbami a to vyššie uvedené neviem či sa tiež práve používa..

Ku značeniu Exide som sa nedostal - a to by ma práve zaujímalo viac, tak isto ani ku značeniu Banner - ktorému pri testoch pred pár rokmi vytkli o.i. práve aj neexistujúci výrobný dátum.

Samotné uvedenie do prevádzky (čiže naplnenie elektrolytom a nabitie) ktoré je mimochodom to, čo by nás v podstate malo zaujímať, nakoľko reálna životnosť beží odvtedy, by vraj malo byť vyrazené na niektorom póle baterky.

Na plaste odspodu by sa mohli nachádzať tzv. zlievarenské hodiny, čiže kedy bola odliata krabica - a keďže tie sa v kapitalizme nevyrábajú na sklad, mohli by čo-to o baterke aj ony napovedať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: pá srpen 12 2016, 21:09    Předmět: Citovat

jogo9 napsal(a):
... - a keďže tie sa v kapitalizme nevyrábajú na sklad, mohli by čo-to o baterke aj ony napovedať.

Baterie je sezónní produkt, prodává se hlavně po prvních mrazech. A myslíš, že mimo sezónu je fabrika nevyrábí? Wink

_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2016, 10:44    Předmět: Citovat

PixelOrgy napsal(a):
No tak problem s vybijenim vyresen Very Happy Very Happy A navic jsem se pobavil.

V zadnim zasuvce na zapalovac byla mala 5V/1A nabijecka (klasickej spunt). No a kdyz se ta nabijecka v tom zapalovaci necha, tak se neuspi nejaka ridici jednotka, za par hodin spadne napeti na baterce na 10V.
Klidovej proud tou nabijeckou jsem nameril cca 12mA, takze ta to urcite vybit nemuze...

Jen nevim, jestli to je zamyslena funkce, nebo jsem jen objevil nejakej easter egg. Nemci maji zvlastni smysl pro humor...


Tieto malé USB nabíjačky nie sú vôbec odrušené, niektoré dokážu zarušiť svojim meničom aj slabšie stanice na FM v autorádiu, sám som takúto záhadu nedávno riešil. Nie je vôbec vylúčené, že ten rušiaci menič zaruší cez napájanie aj komunikačný kanál palubných jednotiek, ktoré sa potom včas neuspia, ale snažia sa dokončiť prenos dát.

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 4 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund