Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Signalizace nevypnutí vyhřívané dečky

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fin



Založen: May 04, 2013
Příspěvky: 19
Bydliště: Podblanicko

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 12:49    Předmět: Signalizace nevypnutí vyhřívané dečky Citovat

Koupil jsem vyhřívanou dečku do Peugeot 106.
Zapojuje se do zdířky zapalovače. Při své mizerné paměti se potřebuji
pojistit , že neodejdu od auta se zapnutým vyhříváním. Stačí by mě
udělat, aby při zapnutém vyhřívání a vypnutí motoru začalo "něco"
výrazně blikat nebo pípat. To "něco" zvládnu, doufám. Nebo jestli se
nechá něco koupit, co by splnilo tento účel.
Potřebuji poradit
kde se u tohoto auta připojit na zapalování.Nebo kde(je napětí/neni napětí) po vypnutí zapalování klíčkem. A nemusel například sundavat příst. desku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 13:09    Předmět: Citovat

Kdysi se dával pípák na 12V s diodou mezi hlídanou část(+)-byla světla a 15-kou . Při vypnutí zapalování bude aktivován .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jirkati



Založen: May 21, 2008
Příspěvky: 1413
Bydliště: near Liberec (JO70MT)

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 13:51    Předmět: Citovat

Jestli by nebylo jednodušší zapojit zásuvku, do které se připojuje dečka, "přes klíček". Řada aut má přece zapalovač zapojený tak, aby nebyl pod proudem při vypnutí motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 14:25    Předmět: Citovat

Já bych zkusil takto, pokud motor běží, je tam více než 13V a FET připne dečku, jinak je dečka odpojena a odběr je zanedbatelný, takže když se to nevyndá ze zapalovače po opuštění auta, nevadí.


decka_351.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  decka_351.png
 Velikost:  5.3 kB
 Staženo:  90 krát



Naposledy upravil breta1 dne st prosinec 10 2014, 20:44, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fin



Založen: May 04, 2013
Příspěvky: 19
Bydliště: Podblanicko

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 19:38    Předmět: Citovat

Děkuji všem za připomínky. Návrh od "breta1" je výborný a schema možná použiji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 20:43    Předmět: Citovat

Nebyl bych tak hrr. Schválně, co to udělá, když dečka bere třeba 5A, auto dobíjí na 14V a přívod od baterky k zásuvce má 0,3Ohm (včetně přechoďáku v zásuvce)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 20:50    Předmět: Citovat

Co by to jako podle tebe mělo udělat?
Zásuvka pro zapalovač cigaret je jištěna přes pojistku silnější než 5A, zpravidla je tam 15A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 20:58    Předmět: Citovat

Shoří ten fet, dostane se to do lineárního režimu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fin



Založen: May 04, 2013
Příspěvky: 19
Bydliště: Podblanicko

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 21:17    Předmět: Citovat

Většina aut zdířku zapalovače asi má, ale né můj PEUGEOT 106 z roku1994.
Zítra ji tam s automechanikem dáme (nutí mne zdravotní stav).Plus povedeme přímo ze svorky na baterii hned přes pojistku v kupováné gumové krabičce, kterou tam dám (zatím 10A, jestli bude stačit).
Vylepšení (blbuvzdornost) bude až další krok.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6616
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 21:37    Předmět: Citovat

Rovnou tam dejte 50A autorelé ovládané napětím po zapnutí zapalování a je po problému, to je nejsnazší a značně spolehlivější řešení, než jakékoli bastlení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5168
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2014, 22:03    Předmět: Citovat

Taky to tak vidím. Já myslel, že tam zásuvka je Cry . Když se stejně musí tahat nové dráty tak jedině relé jak píše Zaky. A je vyřešené úplně všechno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2664

PříspěvekZaslal: čt prosinec 11 2014, 7:28    Předmět: Citovat

Když jsem připojoval dečku do manželčiny Š120, tak jsem ji sice zapojil do autozásuvky (v které nebylo napětí, když nebyl klíček), ale přes samopřídržné relé. Tzn. manželka sedla do auta, nastartovala, stiskla malý spínač, relé seplo a drželo, dečka hřála. Když vytáhla klíček, relé samo odpadlo, dečka nehřála. Když klíček opět zastrčila a nestiskla ten malý spínač, nic se nestalo, dečka nehřála. Použil jsem klasické černé škodovácké relé. Nevím jestli jsem tam měl i rozpínací tlačítko, ale klidně by tam mohlo být (pro delší jízdy, kdy je potřeba dečku už vypnout ).
Takže jak už tady bylo řečeno a napsáno - doporučuji relé, je to nejsnazší cesta. A kdybys ta případná ovládací tlačítka použiv originální (máš-li místo v palubní desce), tak by to vůbec nerušilo.

Petr Filipi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.41 sekund