Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Fabia prý občas jede na tři válce
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 18:16    Předmět: Fabia prý občas jede na tři válce Citovat

Je možné,aby jelo auto s řízeným vstřikem na tři válce? Já myslím,že pokud by diagnostika zaznamenata takové množství nespálené směsi,tak odstaví zapalování nebo to alespoň indikuje. Já to auto nemám,ale diskutovaly jsme v teoretické úrovni. Já tyto nové systémy moc neznám,tak se ptám zkušenějších.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 18:21    Předmět: Citovat

Preco by to nemalo byt mozne? Smile Je to jednobodove, ci viacbodove vstrekovanie? Ak nebude na vine vstrekovac, tak kludne sviecka ci nizka kompresia valca to moze sposobovat...od praskliny na pieste ci podfukujuci ventil az po prdnute tesnenie pod hlavou ci dierku v bloku Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 18:22    Předmět: Citovat

Já vím,že technicky to možné je,ale mají tyhle auta hlídání tohole problému? Nevím kolikabodový je to vstřik.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 18:27    Předmět: Citovat

Zalezi, ako sa na to pozeras, co presne si pod tym predstavujes...moderne RJ dokazu vacsinou identifikovat vynechavajuci valec, pripadne detonacne vybuchy...ale kvoli tomu by bolo trochu drsne vypnut motor Smile Skusali diagnostiku, co vypise? Zakerne su pripady, kde su dve chyby naraz na tom istom valci, to sa potom clovek nahlada Smile Napriklad kombinacia mechanickeho razu - netesneho ventilu s elektrickou chybou - vynechavajuci modul zapalovania, vtedy ma clovek pocit, ze skusil uz vsetko a stale ten isty problem aj po odstraneni jedneho z nich Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 18:32    Předmět: Citovat

Tak jasně,že je blbost hned odstavit motor,ale snad indikace s doporučním servisu by měla nastat. Mi ten člověk tvrdil,že mu to občas jede na tři válce,což se mi jeví jako blbost,protože by mu to zahlásila elektronika. Asnad i katalizátor nemá rád nespálenou směs,nebo ne? Ale jak říkám neznám tyhle systémy. Osobně si spíše myslím,že má netěsnost ve výfuku a ta změna zvuku ho zmátla k tomuhle tvrzení.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1207
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 18:38    Předmět: Citovat

Aby se dalo hovořit konkrétně, tak by bylo třeba napsat systém vstřikování.
Ale bývá pravidlem, že řídící jednotka má systém rozpoznání výpadků ve spalování (který se deaktivuje za určitých jízdních režimů) - prostřednictvím snímače klepání, pak mývá detekci přerušeného/zkratovaného obvodu vstřikovače i zapalovací cívky. Ale ní vždy a za všech okolností to řídící jednotka rozpozná a né při každém problému rozsvítí kontrolku el. motoru.

Já se jednou nachytal na HTP (mimochodem tenhle motor jde stále na tři válce a není to závada Laughing ), kde byla závada - výpadek zapalování na 1. válci. Paralelní diagnostikou jsem zjistil, že ve chvíli závady nejde vstřikovač na uvedeném válci - není buzen přímo řídící jednotkou. No tak diagnoza byla jasná - vadná ř.j. motoru. A ouha, bohužel vypnutí vstřikovače bylo až následkem - ochrana katalyzátoru proti nespálenému palivu. Ale o tomto opatření nebylo v žádní dílenské ani diagnostické příručce psáno... Takže mi řídící jednotka bohužel zůstala jako těžítko na stůl Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 18:42    Předmět: Citovat

Zdarec. Když jsem ještě míval Citroen Saxo, tak mě za tu dobu co jsem jej měl, tak motor 2X jel na 3 válce. Pomohlo mi zastavit, vypnout motor, pak odpojit přívod od baterie a vyzkratovat jej z druhým. Pak se po připojení a nastartování motor nastartoval normálně. Válec mi zdech během jízdy. Diagnostika motoru o tom musela vědět, protože kontrolka diagnostiky motoru, která mi dost často svítila, tak v této situaci blikala. Jinak s tím autem se nedalo jet. Jednak to bylo, jako bych jel po pražcích a jednak bylo líný i na 3-ku.. Stalo se mi to ale jen 2X za celou dobu, co jsem to auto měl..


Ps: když jsem měl auto na technických, tak kontrolka vydržela být zhaslá asi týden a pak zase svítila. Při mým dotazu mi bylo řečeno, že jsou to nějaký sporadický chyby a nemám se tou kontrolkou zabývat..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 20:06    Předmět: Citovat

Artaban001: Myslíš kontrolku, ale vrtulník, ponorka či kuře? Tak to je věc jak prase. Ani v servise neví co je to pořádně zač ... tedy ví, ale ne jak ji spolehlivě vyřešit. Auto normálně jezdí.... jednotka motoru bez závad. Ale prostě sporadicky se mu nelíbí emise.... děsná prdel.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 20:22    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
Aby se dalo hovořit konkrétně, tak by bylo třeba napsat systém vstřikování....
Tak pokud je to opravdu fábule, je to vícebodovej vstřik - fábule jednobod snad nikdy neexistovala, na rozdíl třeba od karburátorový feliny, která se sice vyráběla, ale jen pro trhy mimo €U...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1207
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 20:28    Předmět: Citovat

To sice jo (vše vícebod), ale jsou systémy Motronic, Simos, Marelli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 20:51    Předmět: Citovat

Myslel jsem kontrolku "diagnostika motoru" - oranžově svítící ikonka bloku motoru na přístrojové desce..
A jinak to v současnosti neřeším, protože jsem to auto prodal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 22:14    Předmět: Citovat

Ano, některé vstřikovací sistémy odstaví vstřikování paliva po zjištění určitého počtu vynechání zapalování příslušného válce Wink ( tím se snaží chrání kat.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31829
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 20 2014, 23:23    Předmět: Citovat

GeorgeB napsal(a):
To sice jo (vše vícebod), ale jsou systémy Motronic, Simos, Marelli.
Jo, tak to máš pravdu - a chtělo by to upřesnit, k jakýmu motoru ten kterej krám patří.
Pokud já vím, tak Motronic je Bosch - a bejval osazenej na "ohavy" neboli motory 1,4 MPI = původní "favoriťáckej" a "felinovej" motor Škoda OHV s 3x uloženou klikou, SIMOS je Siemens a mají ho "há-té-péčka" (jenže to jsou trojhrnce) a konečně ŘJ značky Magneti Marelli (na rozdíl od Bosch a Siemens ne Dojč, ale Taloš!) používají u fábulí šestnáctiventilový motory 1,4 a 1,6 z původní produkce VW.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 1:02    Předmět: Citovat

tipnul bycj že je to 1.4 14V a odešla zapalovací cívka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2014, 6:35    Předmět: Citovat

Nepálící jakoukoliv svíci zjistí ihned lambda a většinou nastaví motor do nějakého pomocného režimu - aby jsi se dohrabal k servisu . A když máš štěstí , tak ti auto v servise i opraví . Zkušenosti s tím , že ti vymění postupně vše a auto stejně nejede jak má jsou . Pochopitelně zbytečně vyměněné díly ti nechají stejně zaplatit .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund