Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út říjen 21 2014, 17:31 Předmět:
Uz by sa patril nejaky pokrok, lebo 15 rokov sa nic nedeje - stale sa pouzivaju rovnake li-ion baterie s minimalnym zlepsenim. Otazne je, kedy to bude v praxi pouzitelne.
Nabit auto za 2 minuty je pekne, lenze to by sa museli robit vsade nove rozvody a k tomu este elektrarne (najlepsie uholne, aby boli ekoteroristi spokojni, ze nie jadrove).
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út říjen 21 2014, 17:59 Předmět:
Pokrok je uměle brzděnej aby se na tom víc vydělalo.To je jak s počítačema.Na procáku byly můstky a když se proškrábly,tak bylo přetaktovaný natotata.Pak přišli s novinkou jakože rychlejší procesor a jenom zaletovali o jeden můstek míň a nechali si to tvrdě zaplatit.
To samý baterie.Třeba olověný autobaterie dneska nevydržej nic.Dřív ale jo.To je pokrok jak sviňa.Ať se jdou s pokrokem vypíchnout.Místo aby se šetřila zemegule tak se jen huntuje kvůli prachům.Veškerej pokrok je pod pokličkou hezky uklizenej a jen velmi zvolna pouštěj věci ven aby se nepřišlo o zisky.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út říjen 21 2014, 18:10 Předmět:
S procesormi sa to robi tak, ze sa vyrobia a otestuju. Tie, ktore funguju, sa oznacia/nastavia podla toho, aku frekvenciu zvladnu. Ale casom je technologia tak dobra, ze ich vela zvlada vyssie frekvencie, tak sa tie pomalsie musia umelo vyrobit.
Založen: Jul 10, 2009 Příspěvky: 474 Bydliště: Evropská unie
Zaslal: út říjen 21 2014, 19:48 Předmět:
rnbw napsal(a):
Nabit auto za 2 minuty je pekne, lenze to by sa museli robit vsade nove rozvody a k tomu este elektrarne (najlepsie uholne, aby boli ekoteroristi spokojni, ze nie jadrove).
Nevidím v tom žádný problém, stačí pouze aby nabíječka měla podobný akumulátor který se bude pomalu nabíjet z čehokoliv. Třeba i ze špatně regulovatelných jaderných elektráren, pokud nějaké ještě budou a atomteroristi budou nadšeni z konstantního odběru. A když přijede elektromobil k takové nabíječce, tak je to jen o přenesení energie mezi dvěma akumulátory na cca 2 - 3 metry.
Rychlonabijanie nie je zdaleka taky problem, ako by sa mohlo na prvy pohlad zdat...kazdy nabija v noci alebo ked je v praci, ludi, ktori by nutne potrebovali rychlo dobit, je minimum, dolezity je hlavne dojazd, to je jediny kriticky parameter dnes, nie vykon ci doba nabitia...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: st říjen 22 2014, 7:27 Předmět:
Já nevím proč se furt řeší rychlodobíjení. Osobně bych viděl budoucnost v jednotném AKU packu- přijedu k "benzínce", zastavím na předem určeném místě. Nějaký robot vytáhne vybitý aku, nacvakne nabitý, já platím a odjíždím. Zdržení na minutu. Jen by se museli výrobci domluvit na jednotném aku packu.
Analogie třeba u PB lahví... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7827 Bydliště: Brno
Zaslal: st říjen 22 2014, 8:10 Předmět:
No a co když budu mít aku už deset let a u benzínky mě dají nabitý nový?
Součástí dobíjení u "benzinky" by bylo i informativní změření stavu baterie (tak jak se zkouší i ty PB láhve), pokud by došlo k výraznému zhoršení parametrů, aku by byl vyřazen... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2124 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st říjen 22 2014, 8:12 Předmět:
Rychlonabíjení aut rychlostí jako tankování tak to je technicky neproveditelné. Spočítejte si ty příkony ! To je novinářský žvást jako když jsem jako malý četl že do roku 2000 budou v sovětském svazu jezdit auta na atomový pohon.
také bude velice záležet kolik ty nové baterie budou stát. Pokud mě vyjde taková rychlonabíjecí baterie v mobilu (fotoaparátu, kameře a pod)o pár stovek dráž tak si nechám klasickou baterii a dobíječku, ale vím že spousty lidí dají klidně i tisíce navíc jen když jejich mobil či tablet bude dobitý za minutu.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33945 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st říjen 22 2014, 8:20 Předmět:
Nech ma mobil bateriu 3,7V 2000mAh, tzn. 7,4 Wh. Cize (pri 100% ucinnosti) by sa nabijala hodinu vykonom 7,4 W. Aby sa nabila za minutu, musela by sa nabijat vykonom 444 W... To by asi neslo cez micro USB A tu nabijacku by som nosit vsade nechcel.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1279 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: st říjen 22 2014, 9:37 Předmět:
A kdo říká že baterie musí být součástí ceny auta? Myslím že v hlavách plánovačů se rodí i systém, kdy baterie jsou majetkem "tankovací" společnosti, takže odpadne starost o stav baterie a její nabíjení (ne každý má soláry/garáž/dostupnou přípojku, samozřejmě ZATÍM nezdaněnou - to je jen otázkou času), na "čerpací stanici" mi v autě vymění vybitou za nabitou a změří se odčerpaná energie. Vše samozřejmě za patřičný poplatek a se spotřební daní... _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.