Zdravim vsetkych
Mam maly problem. Mam doma bufik a potreboval by som schemu zapojenia. Nechce sa mi to manualne hladat ako to zapojit, lebo mam v garazi dost zimu. Ak by mal niekto zapojenie velmi by som bol vdacny.
Dikes _________________ Čo neubrzdíš, to neukecáš..
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Založen: Aug 06, 2005 Příspěvky: 426 Bydliště: Praha
Zaslal: ne leden 15 2006, 13:20 Předmět:
Pamatuji bufik z vojenskych V3S a tam byla pouze zhavici svicka ktera se poustela pres tlacitko a kdyz to buflo tak se vypla, a cerpadlo na naftu. Mozna jeste ventilator na teply vzduch.
Pamatuji bufik z vojenskych V3S a tam byla pouze zhavici svicka ktera se poustela pres tlacitko a kdyz to buflo tak se vypla, a cerpadlo na naftu. Mozna jeste ventilator na teply vzduch.
tak jednoduche to ni ty svicky jsou nektere na 12V a nektere na 2V. Na vic on se musi dochladit jeste po odpojeni nafty jinak by to jeste v nem horelo. Ja ho mam doma a ovladam ho manualne zapnu ventilator pak zhaveni a po chvili naftove cerpadlo kdyz chytne coz jde pekne slyset tak zhaveni vypnu. jinak tam na to je tusim bimetal.Dej ho vyvodama dolu jak ma byt. ja si ho dal do stravy a by to slo pres zed a nejelo to. Jinak jde tim topit i na vyjety olej _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 01, 2004 Příspěvky: 1194 Bydliště: West Slovakia
Zaslal: po leden 16 2006, 9:46 Předmět:
AEVN: Je to PAL PROSTEJOV 12V
METY: Kupit sa to este da. Kamos teraz jeden hodil do zberu. Este bol plne funkcny. Pre teba bude nejlepsie pouzit z Trabanta. Skus pozriet na trabant stranky, je tam toho plno.
ARTABAN001: Mam komplet schemu a zapojenie z TATRY ale to nieje ono. _________________ Čo neubrzdíš, to neukecáš..
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Založen: May 17, 2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Líbeznice
Zaslal: čt září 13 2007, 21:36 Předmět:
Zdravim; chci se zeptat, kolik takovej bufík sežere nafty na hodinu, a jestli mu nevadí, když má nějakej komínek. Někdo mi řikal že prý se k němu nesmí dát komín, jinak nefunguje. _________________ Neboj ten jistič sem vypnul
Založen: Feb 28, 2006 Příspěvky: 1804 Bydliště: SK, Liptov/Tekov
Zaslal: pá září 14 2007, 6:45 Předmět:
Raptor181 napsal(a):
AEVN: Je to PAL PROSTEJOV 12V
Isto je to diesel (robili sa aj benzinaky)? Ma to zubove cerpadlo na palivo, alebo sa to tam cerpa elektromagneticky? Nieco by som mal mat, skus sem dat foto alebo odpis typ zo stitku (6BO.... ).
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19537 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá září 14 2007, 7:30 Předmět:
kostelda napsal(a):
Zdravím; chci se zeptat, kolik takovej bufík sežere nafty na hodinu, a jestli mu nevadí, když má nějakej komínek. Někdo mi řikal že prý se k němu nesmí dát komín, jinak nefunguje.
Ten, co se dával do PV3S, měl spotřebu od asi půllitru nafty za hodinu (pak už to chcípalo) asi do 2 litrů (co utáhl motor zubového čerpadla). Otáčky se řídily drátovým reostatem.
A dával se místo topeniště do kamínek Svoas a ta komín měla a nejspíš ještě mají.
Jinak bych se ptal s Jaroslavem Vojtou: "...ale teďka už vážně, ogaři. Kam jde ten kóř?"
Toto je ta novsia verzia, s cerpanim nafty elektromagnetickym cerpadlom (na scheme c.12) a je to na 24V. Ak si dobre spominam,tak tam ani nebolo treba rucne zeravit sviecku,ani nechat ho "dochladit" po vypnuti privodu paliva,o vsetko sa starala automatika (tie relatka). Obsluha zapinala ventilator (v lete sa to pouzivalo ako ventilacia) a prepinacom ako sa pouzival v nakladiakoch na smerovky sa prepinal len vykon v dvoch stupnoch. Sorry ak sa mylim, daval som to parkrat dokopy,ked som bol koncom 80-tych rokov na"vojne" v Zamberku.
Stale viac si vsak myslim, ze bufiky na 12V boli len benzinaky. Nakladne Tatry, busy, a vlecky k nim mali palubnu siet 24V, a vo V3S-kach som to totiz videl iba v nastavbach, a tie boli napajane 24V z dvoch samostatnych aku+ samostatny alternator 24V na motore.
Schemu toho klasickeho bufiku (tusim 6BON.., nafta, 24V, cerpadlo s dvojrychlostnym motorom so zubovym cerpadlom) by som mohol mat.
Založen: May 17, 2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Líbeznice
Zaslal: čt září 20 2007, 15:50 Předmět:
zdravim chci se ještě zeptat jakou polohu má mít aby správně fungoval a ještě naco je tam drátovej odpor a jak se má zapojit a jestli dištak nemá někdo schéma zapojení díky _________________ Neboj ten jistič sem vypnul
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.