Založen: Dec 24, 2008 Příspěvky: 2376 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: pá srpen 22 2014, 14:26 Předmět:
Habesan napsal(a):
Třífáz.
V některých klimatizacích jsem u kompresoru viděl i třífázový motor s frekvenčním měničem - nevím, jestli to bývá i v ledničkách, ale cenově to nevycházelo zrovna nejlip (cena +10000kč) a opravu v domácích podmínkách si nedovedu představit - to už raději ten obyčejný kompresor s rozběhovým relé.
Založen: Dec 02, 2011 Příspěvky: 2676 Bydliště: Jaroměř
Zaslal: pá srpen 22 2014, 19:40 Předmět:
Třífázy jsou v chladicích maxi pultech v krámě nebo v chladicích tancích na mlíko.Ten aparát s kompresorem je obvykle jinde a chladivo vede rourama v mirelonu.Z pultu nebo tanku je s tim propojenej termostat a někdy světla(pouze pult). Cladící/mrazící místnost je podobnym způsobem,ale používá se čpavek.Kompresor nemá motor integrovanej jako lednička/pult/tank,ale sedí na stejnym rámu a točí kompresorem přes spojku.Jsou u toho na tělesech ventilátory,má to hromadu čidel a řídící jednotku ovládatelnou z centrálního PLC a to se nastavuje po síti z velína.
Třífázové kompresory jsou běžně třeba v teplotních testovacích komorách, protože tam jsou potřebné výkony několik(až více) kW podle velikosti komory, rychlosti chlazení atd. Taky jsem viděl kaskádu dvou chladících okruhů, v každém jeden kompresor a jiné chladivo a umělo to chladit do -70°C. Velmi často tam byly použity kompresory od firmy Copeland, buď klasické pístové(jeden celek 3f motor + kompresor) nebo spirálové(scroll).
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so srpen 23 2014, 15:35 Předmět:
Mam doma trifazovy dvoupistak, z nejakeho chladiciho boxu. Pohon z motoru klinovym remenem. Jedina moznost jak to provozovat doma z 230V by byl frekvencni menic a zapojit motor do trojuhelniku. Z prace bych mohl sehnat levne menic z vyrazenych automatickych dveri, ale jsou to obvykle jenom 250W a to na ten motor nebude stacit. Bude to tak 400-500W motor.
Jen bohuzel neni tak tichy jako lednickac.
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: ne srpen 24 2014, 13:28 Předmět:
Nakadah taky sem míval takový kompresor. Býval opravdu z nějaké chladící jednotky. Pantáta dělal u Jednoty servisáka elektro a někde se mu to dostalo pod ruce. Leželo mu to dlouho doma a nevěděl co stím. Daroval mi to. Očesal sem z toho co přebývalo a zbyla jen fréma s kompresorem a motorem na 380V. Ten převod řemenem byl schválně jelikož ten kompresor nesnese velké otáčky.Taky ohledně hluku,který byl nežádoucí. Motor mohl mít kolem 370W a myslím,že měl i nižší otáčky (900)??? Motor na 220V i s tím řemenovým převodem by byl pravděpodobně rychlý(1450 ot/min )? Zvuk za chodu proti ledničkovému o malonko znát byl,ale dalo se to vydržet.Proti klasice to "šeptalo" No a když sem mu to předvedl, (pantátovi),natřené a vchodu zjistil,že to potřebuje vrátit. Tak si to naložil a víc sem komresor neviděl. Tak jen, aby řeč nestála. Pak se časem rozšířilo používání ledničkových agregátu (kompresorků) ,trochu se zvětšila ozónová díra nad českem,díky dobrodruhům co kompresory dolujou z ledniček bez toho,aby chladivo odsáli a získali tak laciného pomocníka do dílny.Když se ví jak, tak to i někdy výjde. Něco podobného vlastním,ale profi. Jun-Air je natom napsáno. Je to sice z bazaru, (nekradéné ! dovoz od sousedů). Je to starší bratříček toho co je na fotce. Ten co mám doma nemá žebrovanou hlavu. Je to stejnej typ jako ten náš Calex,ale není tam zavařenej,má to tu hlavu demontovatelnou. Pro případ opravy vetilků ? Asi.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7100 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: po srpen 25 2014, 10:01 Předmět:
ohryzek36 napsal(a):
opravu v domácích podmínkách si nedovedu představit
Samozřejmě by pro dobro zákazníka musel být ten střídač zapojený jako samostatně vyměnitelný modul.
V praxi by nebyl a musela by se v něm odhalit a odstranit kurvítka.
A asynchronní motor s kotvou nakrátko je na tom s životností velice dobře jak v 1f tak v 3f verzi. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Ještě k ledničkovému kompresoru:
Chtěl bych ho použít místo dmychadla k malé ČOV. Ale po čase by došlo k vystříkání oleje, takže chci navrtat plášť někde dole a vyrobit stavoznak oleje a podle potřeby ho doplňovat. Jen nevím, jak je to zařízení uvnitř uchyceno, abych nenavrtal právě takový úchyt. Nemá někdo povědomost jak je kompresor s motorem v nádobě uchycen? Díky.
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1376 Bydliště: na vejminku
Zaslal: pá září 19 2014, 22:19 Předmět:
Motor je zavěšen na pružinách, závěsy jsou nabodované u horní hrany vany a body jsou většinou vidět pod lakem. Možná bude problém s pilinami z vrání, aby se nedostaly do olejové náplně.
Díky moc za informaci,o pilinách jsem taky přemýšlel. Chtěl jsem vyvrtat díru, naříznout závit a zašroubovat stavoznak. Možná když pak olej vypustím dírou pro stavoznak, že piliny vezme sebou. Musím to risknout, nic jinýho mě nenapadá.
Založen: Jun 29, 2011 Příspěvky: 791 Bydliště: u Kolína
Zaslal: so září 20 2014, 7:08 Předmět:
stasek napsal: "Chtěl bych ho použít místo dmychadla k malé ČOV."
Nevím zda to je dobrý nápad? Jestli bude stačit příkon vzduchu. Na mamutku možná né? Na nějaké to probublávání asi jo. Používá se tam membránové dmychadlo. U té co jsem kdysi měl na starost to tak alespoň bylo. A s ledničkovým kompresorem se to nedá srovnávat. Možná tak se spotřebou el.energie,ale na přísun vzduchu to dmychadélko vede. Taky to bylo nějaké Japan. Ale také se rozbilo i když bylo od tamtud. Dneska je po "starostech" ,vakuovka ji vytlačila (malou ČOV) u jedné nejmenované bytovky. Co se v tom septiku před tou "laboratoří" vyhnívací jímky nacházelo nebudu snad ani popisovat. Neukázněnost nájemníků oněch bytů byla odstrašující, ( ve smyslu s odpouštěním obsahu splašků a vědomím,že je v cetě ona slavná ČOV). Inu zase jedna ze vzpomínek.
Jinak si myslím,že ten olej zase tak rychle z toho kompresorku nezmizí. Za celou dobu používání sem nezpozoroval,že by na olejo znaku něco ubylo.Na druhou stranu jsou ledničkové kompresorky,které pro svoje prskání oleje je lépe snad ani nepoužít. Jestli to je znak opotřebení,je to možné.
Ono u těch chlaďařských kompresorů se prskání oleje neřeší. Olej je spolu z chladivem mísitelný, takže putuje spolu z "freonem" a po zplynování freonu na nízkotlaký straně se olej oddělí a steče na dno hrnce kompresoru. Navíc ten píst je stejně jen hliníkový, nebo jakýsi podobný válec, takže ten olej tam funguje podle mě i jako těsnění. Proto se zdá, že ten kompresor olejem plýtvá..
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.