Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

životnost -*alternatoru*

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
joki



Založen: Nov 21, 2007
Příspěvky: 51
Bydliště: ZH -sk

PříspěvekZaslal: so srpen 09 2014, 12:32    Předmět: životnost -*alternatoru* Citovat

Po kolko ubehnutych kilometroch by sa mali na alternátore vymeniť uhlíky a
a ložiska rotora.........?
Existuje na to nejaký približný interval?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so srpen 09 2014, 13:10    Předmět: Citovat

Průměrná životnost je cca 150tis km. Samozřejmě je lepší preventivně vyměnit v tomto intervalu. Jinak se ložiska ozvou sami hlukem a opotřebené uhlíky se projeví okamžitým výpadkem dobíjení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33987
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so srpen 09 2014, 13:24    Předmět: Citovat

Moj ma 230 tisic... to aby som ho dal pozriet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: so srpen 09 2014, 13:48    Předmět: Citovat

U výměny ložisek pozor na kvalitu,jinak vydrží sotva rok běžnýho provozu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2014, 6:54    Předmět: Citovat

já dělal na mým altík po 420 nevim jestli původní ale nikdo do něj nehrabal Laughing kroužky vydřený že už skoro nebyli, neozvat se ložiska tak to neřešim dobíjel furt dobře Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1213
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2014, 7:19    Předmět: Citovat

Záleží jak kterej altík. Každopádně dnes se vyráběj s volnoběžkou s poměrně vysokými otáčkami (aby stihly pokrýt spotřebu dnešních elspotřebičů i na vollnoběh), takže i volnoběžka bávý zdroj problémů.
Nicméně není na škodu zároveň při výměně rozvodů nebo každý druhý rozvody mrknout na alternátor a vyměnit uhlíky a ložiska.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jiriS



Založen: Jan 14, 2014
Příspěvky: 610
Bydliště: Ašsko

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2014, 8:35    Předmět: Citovat

Mám zkušenosti víceméně jen s alternátory Bosch typy bez volnoběžky, ale vydrží neskutečně mnoho km. Uhlíky měním jen pokud jsou sjeté- projeví se právě výpadky dobíjení- přestane svítit LED dioda dobíjení při zapnutí zapalování, zpočátku jen občas, to se ale rychle změní.
Problém může být, pokud je již sjetý kroužkový sběrač na rotoru. U některých typů se dá koupit, u nekterých ne, musí se měnit celý rotor.
Jinak to řeším, až když jsou potíže (ložiska jsem měnil kdysi na T3, jinak nikdy), většinou sjeté uhlíky, ve dvou případech sběrače.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
joki



Založen: Nov 21, 2007
Příspěvky: 51
Bydliště: ZH -sk

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2014, 9:03    Předmět: Citovat

Diky za odpovede-....


Čo je to a ako pracuje volnobežka na alternatore?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 632
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2014, 9:25    Předmět: Citovat

Já bych jenom dodal, že životnost kroužků a uhlíků silně závisí na prašnosti prostředí, kde se alternátor pohybuje. U novějších konstrukcí je systém kroužky uhlík schován v takovém domečku, takže je téměř prachotěsný a tyto alternátory vydrží bez problému 400 tis. km. Nejlepší alternátory mají přenos do kotvy řešen bezdotykově (měla to i tatra 613), ale poruchovost menší nebyla - holt zlaté uhlíky. Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2569
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2014, 10:54    Předmět: Citovat

renda15 napsal(a):
Volnoběžka slouží (hlavně u dieselových motorů) k volnému doběhu alternátoru bez rázů, zkušenosti jsou takové, že je spíše zdrojem poruch, když začne prokluzovat nebo se vysype.
Asi maj soudruzi strach že setrvačnost ukroutí hřídel,protože to dělaj ze sraček.Alternátor (Bosch) na mém GII GTD jsem ještě nedělal.Mám nalítáno 303000.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2014, 18:59    Předmět: Citovat

Ja se chystam menit loziska i s uhliky pri rozvodech po 180 000 km. Nyni mam najeto 164t km a loziska v zime slyset uz jdou.. Uhliky s krouzkama jsou dle prohlidky v poradku Smile
kamaradovi na dodavce vydrzel 300 t km.
Na Octavii 435 t km

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19560
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po srpen 11 2014, 8:07    Předmět: Citovat

Na Suzuki Swift 1996 se dělala repase alternátoru na 281 tis.km v červnu 2013 preventivně, ještě pořád se choval tiše a spolehlivě a uhlíku bylo prý ještě dost. Ale, když už se měnil motor (než přetěsnit starý, bylo mnohem levnější pořídit jiný, který měl naběháno o čtvrt milionu km méně) a všechno bylo venku, zrepasoval se jak altík, tak startér.
Ale tak do 200 tisíc km není na škodu se na altík podívat, kolik zbývá uhlíku a jestli má hladký chod. Ložiska trpí nejvíc, když je zkamenělý řemen, a, aby neklouzal, tak se prostě napne víc, jak říká kamarád automechanik. Lépe častěji měnit řemen, než ložiska.
Výrobci doporučují tuto kontrolu častěji, to aby si nepokazili jméno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 12:09    Předmět: Citovat

Za starych cias sa altik mal rozobrat a skontrolovat po 60tkm to iste starter.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33987
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 12:14    Předmět: Citovat

A olej sa menil po 5000 km. Ak dovtedy nevytiekol alebo ho motor vsetok nezozral.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MAJO39



Založen: Jan 17, 2009
Příspěvky: 90
Bydliště: Piešťany

PříspěvekZaslal: čt srpen 21 2014, 14:59    Předmět: Citovat

Na mojom Citroene Xantia HDI som robil repas alternátora po 362000km. Very Happy Fungoval bez problémov, len na remenici už bola citeľná vôla. Zberacie krúžky už takmer neexistovali. Laughing Teraz mám takmer 401000km a motor v podstate nedotknutý, aj turbo a spojka sú pôvodné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund