Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

KTM EXC 450 Racing 2003 - nehází jiskru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2014, 12:56    Předmět: KTM EXC 450 Racing 2003 - nehází jiskru Citovat

Nazdar,

kamarádovi se snažím rozhejbat tuhle mašinu, ale moc se mi nedaří. Jedná se o jednoválcovej čtyřtakt, co byl vybrakováním osvětlení, klaxonu, tachometru a dalších okolostojčností upravenej pro závodní ježdění.
Co tvrdí, mašinu měl nakopnutou, bublala si, šel si odskáknout, pak, když přišel, byla chcíplá a pak už ani ťuk.
Co jsem se na to díval, na sekundáru zapalovací cívky VN impulzy při startování jsou, ale to napětí musí bejt o dost nižší, než je žádoucí, vlastně hodně slabá jiskra lítá jen v bezprostřední blízkosti šroubováku ve fajfce a kostry. Její buzení zdá se mi bejt taky podezřelý, namísto primáru jsem tam proti kostře prdnul žárovičku 12V/2W, ale ani žádnej náznak žhnutí, i když to může bejt způsobený tím, že ty impulzy jsou příliš krátký.
Celý je to spínaný CDI, což je elektronický zapalování. Snímač otáček je indukční, dále se bere v úvahu poloha natočení klapky v karbci (ale na schématu to není). Jinak je to bakelitová škatule, zespodu zalitá pryskyřicí, rozebíratelná jedině kamenem.
A nakonec, šťáva pro zapalování se údajně bere z 3~ alternátorku z extra vinutí.

Průser je v tom, že nevím, co mám kde naměřit. Postačilo by snad prozatím, kdybych znal ohmický hodnoty jak vinutí onoho vinutí na altíku, tak primáru a sekundáru zapalovací cívky, abych se měl čeho chytit.

Jestliže má někdo zkušenosti s touhle mašinou, byl bych moc rád.

P. S.: Schéma je určený prakticky jen výměnkářům, co maj regál plnej náhradních dílů a můžou tedy zkoušet, kde se co posralo, což naneštěstí není můj případ.



KTM EXC 450 Racing #1.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  KTM EXC 450 Racing #1.png
 Velikost:  50.31 kB
 Staženo:  281 krát


KTM EXC 450 Racing #2.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  KTM EXC 450 Racing #2.png
 Velikost:  105.5 kB
 Staženo:  219 krát


_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2014, 15:13    Předmět: Citovat

Změřit impulsy na indukčním snímači,napětí na alternátoru.Změřit osciloskopem impulsy na primáru cívky -to vše pro začátek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2014, 16:00    Předmět: Citovat

Indukční snímač je evidentně v pořádku, impulzy z něj lezou, jinak by nebyla buzena zapalovací cívka, i když jen nedostatečně. Napětí na altíku nezměřím, protože motor nechytne a při tak nízkých točkách při startování startérem by to nemělo ani smysl.
Údajně má bejt na primáru cívky snad až 400V (což by se osciláku nelíbilo), ale těžko tomu věřit, když primár cívky má jen pár ohmů, každopádně potřebný napětí by podle toho, že když jsem zkoušel budit cívku přímo z aku opakovaným škrtáním, a jiskra byla slaboučká, mělo bejt vyšší jak 12V.
Zatím by mi teda stačily ohmický hodnoty všech vinutí altíku a primáru a sekundáru cívky. Jestli něco nebude sedět, zaměřím se na to.
P. S.: Mašinu nemám u sebe, je odtud pár kilometrů a zrovna v místě, kde není k dispozici síťový napětí, jinak bych tam ten čtvrtmetrákovej oscilák dávno dovalil.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2014, 18:07    Předmět: Citovat

Mám zde jedno zapalování bůhví z čeho, asi Cagiva, ale taliján jak talián - snad.
Jsou verze s 5-ti nebo 6-ti vývody.
Modul zapalování:
snímač polohy: 157 Ω, zelená - modrá
Napěťová cívka: 270 Ω, rudá - kostra přes upevňovací šrouby (nebo 6-tý vývod)
Proudové cívky: odpor by měl být v řádu jednotek ohm, nezměřím, přerušeno, žlutá - bílá
Indukční cívka:
Primár: 1 Ω přívod proti kostře
Sekundár: 4500 Ω
Z napěťové cívky by mělo jít asi 80 V AC na CDI. Výstup z CDI na indukčku by měl mít vysoký odpor, ne nulový (po odpojení indukční cívky): http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=650489&highlight=#650489
V první řadě bych zkontroloval ukostření indučky a CDI. Modul zapalování je v olejové lázni. Často dochází k jeho poškození uvolněním šroubů a kontaktem s točícím se kovovým vnějším rotorem. V případě 5-ti vývodového nemá napěťová cívka dostatečnou kostru.
Další problém může být v scípacím tlačítku. Naměřené hodnoty jsou orienteční.
Altík není altík, ale jen několik proudových cívek v sérii. AC napětí by mělo být takové, aby po usměrnění dalo asi 13 - 14 V DC. Přes přepínač 9 by se mělo na vodič s-ge jednotky 15 dostávat napětí baterie. Nevím ale, jeli jednotka v aktivní pokud tam napětí je nebo je-li s-ge spojen přes přepínač 9 - 10 s kostrou.
Nové CDI 1500 - 2000 Kč, modul cívek od 900Kč.

Nevidím ve schematu ten 3f alternátor. Pod jakou pozicí má být?



Modul zapalování.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Modul zapalování.JPG
 Velikost:  54.3 kB
 Staženo:  141 krát


_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2014, 14:30    Předmět: Citovat

Díky. Tahle mašina je jinak z Österreichu. Cívka by měla bejt po ohmický stránce zhruba stejná, snímač polohy se chová jako s diodou v sérii, v jednom směru nenaměřím nic, v druhým 100Ω. Budu muset vylejt olej, abych všechny vinutí na statoru proměřil, protože tady je všechno nahusto zabužírkovaný a postahovaný páskama. Ještě vědět, jak zhruba uvnitř to CDI vypadá a hlavně čím se spíná buzení indukčky, abych CDI vyloučil.
Podle tohohle všeho může bejt problém právě na tý napěťový cívce. Uvidíme. Každopádně díky!

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Soemtron



Založen: Jun 23, 2013
Příspěvky: 1085
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: pá červenec 11 2014, 20:21    Předmět: Citovat

Omluva za toho talijána. Kolik z toho leze celkem drátů? Možná by to šlo změřit i bez demontáže. Já to tehdy měl ale úplně rozbrabčené, děsnej přístup. Pokud 5 tak napěťovou proti kostře, pokud 6 tak tak nějaké dva proti sobě asi +/- 300 Ω, dobíjení - proudová pár Ω. Ten můj snímač polohy má 157 Ω v obou směrech, když ale před ním rychle přejedu velkým šroubovákem, změní se hodnota krátce (impulz) na 800 - 900 Ω. Ale aby nebyl vydup někde v ukostření CDI nebo indučky, případně vtom scípání nebo svíčka.
Mmch, např. Ducati uvádí z napěťové cívky max. 350 V AC takže těch 80 V co jsem naměřil já nemusí odpovídat. Navíc digitálem přeskakoval údaj, lepší by byl na to analog. A pořádnou AKU baterii, já to při opravě živím z auto, ať točí.?



ducati_zuendbox.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  ducati_zuendbox.png
 Velikost:  36.5 kB
 Staženo:  161 krát


_________________
Exclamation Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund