Řešíš dva různé problémy. Lupnutí a hvízdání. Ani jedno ti nevyřeší to cos našel. Jeto konvertor Ω/link. signál. Zkus odpojit anténu, možná se hádá zem se stíněním koaxu.
Založen: Nov 01, 2005 Příspěvky: 1234 Bydliště: Karvínsko
Zaslal: po leden 26 2015, 17:44 Předmět:
Lupnutí po zapnutí je chyba rádia,hvízdání bude problém v síti auta ale i problém v autorádiu.Sice v autorádiu na vstupu napájení je kondenzátor ale může být už v háji.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po leden 26 2015, 17:46 Předmět:
Lupnutí bývá způsobené "najetím" a "spadnutím" napětí v rádiu při zapnutí a vypnutí. Když má jednoduchý konec, jde o nabíjecí a vybíjecí proud vazebních kondenzátorů, což je záležitost normální. Jestli má rádio můstkové konce, lupat může, ale nemusí.
Hvízdání alternátoru ukazuje na někde v autě špatnou kostru (velký přechodový odpor) nebo velký vnitřní odpor akumulátoru (buď to chce vyčistit kontakty na baterce a veškerých spojích s kostrou, nebo rovnou vyměnit baterku, často se tak hlásí, když dosluhuje).
Kostru rádia je třeba dobře spojit s karosérií, jinak jde velká část napájecího proudu rádia přes kostření antény pláštěm anténního koaxiálu, a to všechno dohromady je ve zvuku slyšet.
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2794 Bydliště: Blížejov
Zaslal: po leden 26 2015, 17:55 Předmět:
Hill napsal(a):
Lupnutí bývá způsobené "najetím" a "spadnutím" napětí v rádiu při zapnutí a vypnutí. ...
Máš pravdu, jen bych dodal, že to není závada, ale vlastnost.
U zesilovačů pro větší výkony se to často řeší tím, že je na výstupu nějaký odpor (o 2 - 3 řády vyšší než impedance reproduktoru), pokud není na výstupu zesilovače kondenzátor, ani to tak být nemusí, a reproduktory se připojují s nějakým zpožděním, až proběhnou přechodové jevy.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po leden 26 2015, 21:22 Předmět:
Nojo, ale tos měl napsat jako první, že ti hvízdá zesilovač a ne rádio!
Jinak platí vše, co tu už bylo řečeno - hledej v elektrice auta.
Nejpřesněji to asi trefil monterjirka. Převodníky hi-low totiž můžou znamenat jak signálová trafa zajišťující galvanické oddělení vstupů zesilovače, tak obyčejný levný odporový dělič, který má společnou zem vstupu a výstupu převodníku. A v té bývá problém, zvlášť když je zesilovač nevhodně ukostřený a narezlá kastle auta.
V takovém případě je třeba natáhnout kostru napájení ze stejného bodu, kam je kostřený zdroj signálu (rádio). Dostatečně silným vodičem. Samotný zesilovač, ať je kdekoli, pak nesmí být ukostřený jinde, tedy je ho třeba od kastle izolovat.
To je jedna z šancí, jak to hvízdání potlačit, protože se tak omezí počet možných příčin.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7824 Bydliště: Brno
Zaslal: po leden 26 2015, 22:23 Předmět:
Možná je nemusíš ani kuchat, zkus je propísknout šlusmetrem. Pokud jsou to prosté odporové děliče, tak by ti minimálně kostra měla ukázat zkrat mezi vstupním a výstupním konektorem. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.