Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Audi A6 6-valec trojliter - kontrolka motora
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 20:41    Předmět: Audi A6 6-valec trojliter - kontrolka motora Citovat

Ahojte, riesim takyto problem:
pred nejakym casom mi zacala svietit kontrolka motora. Diagnostika hovori ze problem s nasavacimi klapkami..ma to dve "banky" - to su take plastove "krabice" kadial kazda 3-jica valcov nasava vzduch, a kazdy valec ma jednen priamy otvor na nasavanie vzduchu a klapku - tie klapky su teda 3 na jednej osi - a osou otaca taky elektromotorcek s riadenim, teda vsetko 2x - dve banky, 2 motorceky (pre kazdu trojicu valcov jeden)

napisem co som doteraz skontroloval/vymenil.. Zrepasoval samotne klapky - trojica plastovych klapiek + tiahlo ku motorceku... stare boli zadrbane a mali uz hodne velku volu, opravovacou sadou, jeden motorcek netahal za tiaholo a diagnostika davala 2 chyby:


Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F0 910 401 A HW: 4F0 907 401 B
Component and/or Version: 3.0L V6TDI 000AG 0020
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 02334 785 00200
VCID: 1A31CCB1D584989
2 Faults Found:

012597 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 171693 km
Time Indication: 0
Date: 2014.02.13
Time: 20:12:03

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.86 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 20.5 %
Duty Cycle: 20.5 %

005445 - Throttle Valve Controller
P1545 - 002 - Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 171693 km
Time Indication: 0
Date: 2014.02.13
Time: 20:12:04

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 167.7 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 11.93 V
Duty Cycle: 92.7 %
Bin. Bits: 010
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

a ked som vymenil este aj ten vadny motorcek tak vsetko napohlad funguje ako ma, po zosliapnuti plynu obe klapky idu synchronne (otvaraju privod vzduchu)

ale po zmazani chyby diagnostikou sa po vyhaseni motora a znova nastartovani znova objavi chyba (zase sa zasvieti kontrola motora), teraz uz len jedna - ta prva - (Lower Stop not Reached) sa uz neobjavuje ale ostala ta druha... zo zvedavosti som otvoril tu vadnu klapku, a bol tam zhoreny 12Vtovy jednosmerny motorcek od firmy Johnson (cely vyrobok je VDO)... Ak by mal niekto ideu preco tam ostala este ta druha chybka, resp. co tej prekliatej elektronike este vadi Smile ... na chode motora sa to nijak neprejavuje, ide vpohode ani nepada do nudzaku... vopred dakujem za vseky podnety... Fero
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 21:25    Předmět: Citovat

nebude si to pytat nejaku kalibraciu(zakladne nastavenie) cez diagnostiku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 21:50    Předmět: Citovat

hmm dobra idea, zajtra pokukam v tej diagnostike ci tam take najdem:-) lebo uz som co sa tyka opravy a vymeny vadnych komponentov vystrielal vsetky esa Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 21:54    Předmět: Citovat

pisu ze take nieco existuje (throttle body alignment) Wink

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html

precital som webe, vraj diesel take nema/nepotrebuje Wink tak neviem...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 22:06    Předmět: Citovat

Základné nastavenie škrtiacich klapiek si urobil ? Mala by si nájsť spodnú a vrchnú polohu . Natrepe si to do pameti a potom volnobeh si dostaví už z "rozumu" Laughing .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 22:18    Předmět: Citovat

pozriem zajtra ci take tam je, teraz som len presnoril na webe, a pisu ze sa to robi na benzinakoch Smile ze na disli staci len vymenit... ale pozriem ci tam take mam... este cele to nasavanie este suvisi s klapkou na EGR ventile, toto tiez este treba a precistit od karbonu..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 22:43    Předmět: Citovat

U ropáka je EGR zasratý ako starý dechtový komín Laughing to je radosť čistiť Very Happy . Myslel som že EGR-ko si vyčistil ako prvé Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: po březen 17 2014, 10:17    Předmět: Citovat

necham si tuto chutovku na vikend Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: út březen 18 2014, 8:18    Předmět: Citovat

pozeral som vcera do diagnostiky a nic take ako Throttle body adaptation tam pod tym buttonom nemam Sad podla tohoto som skusal:

http://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y

ale inak vecer som siel dakam, a nastartujem, a kontrolka zhasla.., zastavim zhasnem motor, dam kluc do jednotky, zasvietila - po nastratovani zas zhasla (zrejme to v SW nevypadlo s exceptionom) ale potom sa pri dalsom cykle zas zapalila a uz nezhasla Wink asi ten SW vyhodnocuje nieco co je take "hranicne" - predtym (ked tam bola ta vadna) - pisal, ze dolna poloha nebola dosiahnuta (asi mu ta elektronika co riadi ten motorcek hovori - ze je na jednom abo druhom konci - teraz to nepise, teda koncove polohy su OK, ale dumem ze mozno vyhodnocuje rychlost reakcie (alebo ktovie - su to len dohady - zdrojaky nemam Smile)) lebo ten jeden motorcek je ten stary (este fungoval, tak som si povedal, ze je blbost vyhadzovat 150eur ked este ide), ale mozno ked jeden je "postarsi" a druhy novy, tak sa nespravaju uplne presne rovnako a SW je na to citlivy. Kazdopadne sa klapky hybu, co je asi podstatne pre chod motora, vycistim este EGR (o tom pisali na nete, ze to ma pneumaticke riadenie, takze nema elektricku spetnu vazbu, takze to nemoze v SW sposobit tuto chybu) . Tak si asi to zlte svetielko nebudem vsimat nejaku dobu Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31997
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út březen 18 2014, 9:05    Předmět: Citovat

Ten nEGR zpětnou vazbu má - akorát ne mechanickou nebo elektrickou, ale přes lambda-sondu ve výfuku jakousi elektro-chemickou, prostě když ucpeš nEGRa, ŘJ to pozná podle signálu lambdasondy a signálů z čidel teploty a podtlaku v sání - a vyhodí poruchu "nEGR-ventil - závada č.yxzž - průtok plynů příliš malý" nebo něco podobnýho. Zkušenost je ze škodováckýho fóra, kde na tenhle nEGeRskej bázmek zleva zprava nadává kde kdo, komu ho koncern do autí namastil ve snaze udobřit si ekoteroristický vyděrače.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: út březen 18 2014, 10:23    Předmět: Citovat

taku chybku mi nehlasi, len som rozmyslal, ze to co mi hlasi, nemoze byt "maskovacia hlaska" a pricinou je zadrbany EGR, ale to by asi explicitne napisalo "EGR - problem". Ale mas prvdu, ten EGR to je zbytocne kurvitko...v mojom starom disli nic take nebolo, a potom v sani nebol sajrajt jak v udiarni...co vsetky pohyblive casti casom znefunkcni...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út březen 18 2014, 22:18    Předmět: Citovat

Vacsina EGR ventilov je ovladana pneumaticky podtlakom, a spatna vazba je automaticky - vaha vzduchu okamzite RJ motora oznami, ci EGR otvara, alebo nie...na vela autach jeho odstavenie nevadi, na niektorych, hlavne novsich, ale aj niektorych starsich, musi byt funkcny, inak ide RJ automaticky do nudzoveho rezimu...a napriek drvivej vacsine odporcov ja tvrdim, ze je to rozumna vec, otvara sa tak ci tak iba pri ciastocnej zatazi, kedy je vysoky prebytok vzduchu v pomere k nafte, pri vyssom vykone ho zatvara, podstatne znizuje obsah NOx a vyfuk zdaleka tak stiplavo nesmrdi, motor sa v zime rychlejsie zohrieva atd...a zasieranie sania nema ani zdaleka na svedomi EGR, sadze sa pri takom prietoku vzduchu neudrzia, hlavny povodca bordelu v sani je odvetravanie bloku motora plus samotne turbo, z nich sa vytvara mazlavy olejovy humus na stenach a robi sa velka vrstva, tie sadze to uz len symbolicky specatia Very Happy pokial vsetko funguje v poriadku, nicomu nevadia, pohyblive sucasti napr. VGT turba su nonstop v pohybe, regulacia je pomocou striedy impulzov, takze nedovoli mechanizmu zatuhnut...pri jazde sa vyuzivaju obe krajne polohy, takze v tom problem nie je...ale staci mensi problem s podtlakom, riadiacim ventilom, vahou vzduchu atd. a regulacia zacne zatuhavat...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st březen 19 2014, 6:07    Předmět: Citovat

Nu na oplovských stránkách jsou s egrem sáhodlouhé boje . I zde o tom byla na EB zmínka . Nakonec někteří egr zaslepí , místo váhy vzduchu dají diodu a jedou sazit . Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st březen 19 2014, 20:48    Předmět: Citovat

updejt - po precitani "polovice" internetu som vygooglil ze je problem v tomto modeli este jednej klapke, ktora je na hlavnom sani...a zaserie sa privod z EGR - taka hlinikova rura s odbockou... tak som to dneska rozobral, v klapke klasika plastove kolieska, a jedno koliesko rozdrbane... ale som zistil ze v tej klapke, co mala zhoreny motorcek (a je uplne ina - ma len tiahlo) je toto koliesko este ok, (a je ROVNAKE Smile)) az na dieru na osku - tu bolo treba zvacsit na primer 5mm Smile opacne ozubenie sice nie je v 100% stave, ale este nebolo uplne rozdrbane, tak som to cele precistil dal som tam koliesko z tej klapky so zhorenym motorcekom dobre pomastil a zajtra to dam do auta Wink viem ze casom budem musiet kupit novu lebo tie kolieska casom sa dodrbu tak ci tak, ale azda to nejaky kilometer vydrzi, a na minutie 260eur je stale casu dost. Nie je to vylozene kriticka vec, bo ked sa kolecka rozdrbu, pruzina otvori klapku uplne a motor si taha vzduch z plneho prierezu... a da sa stym normalne jazdit, akurat asi motor nejde v "super" optimalnom rezime...tak ked sa to znova pokazi, potom kupim klapku...


pic001.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pic001.jpg
 Velikost:  95.04 kB
 Staženo:  65 krát


pic002.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pic002.jpg
 Velikost:  68.02 kB
 Staženo:  56 krát


pic003.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pic003.jpg
 Velikost:  97.51 kB
 Staženo:  57 krát


pic006.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pic006.jpg
 Velikost:  84.21 kB
 Staženo:  64 krát


pic008.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pic008.jpg
 Velikost:  116.9 kB
 Staženo:  51 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st březen 19 2014, 22:18    Předmět: Citovat

Ze praskne ozubene koliesko v tlaciarni za 50 EUR, to pochopim (a dokonca sa to da zalepit), ale v aute? Pekne kurvitko...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund