Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kompresor z mrazáku zapojení
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: út březen 25 2014, 20:22    Předmět: Kompresor z mrazáku zapojení Citovat

Ahoj všem.
Dostal se mi do ruky kompresor z mrazáku GL90AA.
Chtěl bych ho použít na domácí foukání do dílničky.
Kamarád říkal, že to běželo do poslední chvíle ale pak ho odstavili a teď mají nový a tak ho pro mne kuchnul.
Jen mi to dovezl bez kondenzátoru
(jsou tam uštípnutý dráty) a napájení bylo vyndané.Našel jsem jiný philips 250V 53-64MFD. Můžu tento použít?
Jak to správně zapojit abych to neodpálil?
Díky za radu
Fota
http://uloz.to/xuimrmDH/inbox-rar
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: út březen 25 2014, 20:29    Předmět: Citovat

Obvykle vedou z motoru tři dráty(motor 230V AC) -dvě vinutí.Když změříš jednotlivý vývody mezi sebou tak zjistíš který vinutí je hlavní (s nejmenším odporem),s větčím odporem je pomocný vinutí a se součtem odporů jsou obě vinutí do serie.Kondenzátor,nebo rozběhový relé se zapojí na rozběhový vinutí.
Jinak -tyhle kompresory pro foukání kol nejsou vhodný -po čase bez mazání odejdou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: út březen 25 2014, 20:54    Předmět: Citovat

Když to vezmu z pohledu tak na kompresoru tam je vrchní vstup a ty dva spodní jsou propojený v té bílé svorkovnici ... Takže tam jiné řešení není než to na ně zapojit,tam jak je to skřípnutý.
Možná mne mate otočená polarita kabelů
Jen otázka.
Můžu použít ten, co jsem našel u jiného motoru?
Mazání mám vyřešené odkalovačem,snad to bude fungovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2566
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út březen 25 2014, 20:55    Předmět: Citovat

hakamusai napsal(a):

Jinak -tyhle kompresory pro foukání kol nejsou vhodný -po čase bez mazání odejdou.

Jo.Tyhle kompresory jsou přímo dělaný nato aby plivali olej.A až ho všechen vyflušou tak se zadřou.Navíc syntetickej i polyesterovej olej nabobtnává gumu pneumatik,takže na pneu určitě ne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 6:16    Předmět: Citovat

Na tomto foru se probíralo nejméně 10x-dej hledat, vše najdeš , kompresory jsou zatím funkčně tak alespoň 60 let stejné . Ty nemáš ohmmetr ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 8:31    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Na tomto foru se probíralo nejméně 10x-dej hledat, vše najdeš , kompresory jsou zatím funkčně tak alespoň 60 let stejné . Ty nemáš ohmmetr ?

Ohm metr mám,změřím to a pak to zkusím zapojit.
Hlavně jsem se ptal na ten rozjezdovej kapacitátor co se týče MFD.
Každý motor má předepsanou hodnotu a já nevím, zda tohle můžu použít a to jsem se nikde nedočetl i když jsem hledal.Našel jsem zde různé odpovědi na přehřívání, špatné rozjezdy kompresoru, vypínání termostatu atd ale tohle ne.Jinak bych s tím neotravoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 11:47    Předmět: Citovat

Až prostuduješ další vlákna zjištíš , že kapacitátoru netřeba .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7096
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 11:57    Předmět: Citovat

Mě by zase zajímalo, jaký používáš odkalovač.

Mimochodem, pokud vím, lamelový kompresor, pokud by neměl odkalovač (filtr oleje) by ho taky vyflusával.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 12:05    Předmět: Citovat

Na boku kompresoru je skrinka, z toho kdyz sundas kryt tak pod nim by melo byt rozbehove rele. Kompresor ma vinuti pracovni a rozbehove. Rele pri startu mzikove pripoji rozbehove vinuti a motor se rozjede. Pri startu odber vyleti mzikove klidne i na 800W, jak uz bezi tak je odber mnohem mensi. Muj airbrush lednickovy kompresor ma pri behu odber asi 125-150W.
Pozor, jednofazove kompresory maji problem se startem pri protitlaku. Rotor proste nepretlaci pist pres uvrat a zustane viset. Rozbehove rele chvilku vrci a pak vypne nadproudova ochrana. Ja to musel vyresit zpetnym ventilem a elmag odfukovym ventilem, ktery odpusti tlak z pripojky mezi kompresorem a nadobou pri vypnuti kompresoru.

S flusanim oleje to neni tak strasne, jde z toho hlave olejove pary a obecne olejovy smrad. Sem tam doplnim trosku kompresoroveho oleje. Trosku oleje se mi dostava do tlakove nadoby, ale do odlucovace na redukcnim ventilu uz se nedostane nic (neni tam zadna kapalna usada). Jenom ten vzduch co jde ven proste smrdi.

Pokud chces hustit kola naprimo, tak nejaky odlucovac oleje pridelat musis. A zapinat nejdriv kompresor a az pak pripojit na ventilek (opacne by se ti nemusel rozbehnout pri protitlaku). Pozor, umi to vytlacit 15-20bar podle typu. Nak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 13:12    Předmět: Citovat

Habesan napsal(a):
Mě by zase zajímalo, jaký používáš odkalovač.

Mimochodem, pokud vím, lamelový kompresor, pokud by neměl odkalovač (filtr oleje) by ho taky vyflusával.

Mám po domácku udělaný odkalovač (nádobka vstup, výstup a hotovo)Trocha oleje se tam naskytne ale není toho moc i tak to fouká jakoby mlhovinu ...Někde jsem četl, pokud bych použil hadici delší jak 4 metry,tak by ten olej tam zůstal, nevím Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 13:20    Předmět: Citovat

Nakadah napsal(a):
Na boku kompresoru je skrinka, z toho kdyz sundas kryt tak pod nim by melo byt rozbehove rele. Kompresor ma vinuti pracovni a rozbehove. Rele pri startu mzikove pripoji rozbehove vinuti a motor se rozjede. Pri startu odber vyleti mzikove klidne i na 800W, jak uz bezi tak je odber mnohem mensi. Muj airbrush lednickovy kompresor ma pri behu odber asi 125-150W.
Pozor, jednofazove kompresory maji problem se startem pri protitlaku. Rotor proste nepretlaci pist pres uvrat a zustane viset. Rozbehove rele chvilku vrci a pak vypne nadproudova ochrana. Ja to musel vyresit zpetnym ventilem a elmag odfukovym ventilem, ktery odpusti tlak z pripojky mezi kompresorem a nadobou pri vypnuti kompresoru.

S flusanim oleje to neni tak strasne, jde z toho hlave olejove pary a obecne olejovy smrad. Sem tam doplnim trosku kompresoroveho oleje. Trosku oleje se mi dostava do tlakove nadoby, ale do odlucovace na redukcnim ventilu uz se nedostane nic (neni tam zadna kapalna usada). Jenom ten vzduch co jde ven proste smrdi.

Pokud chces hustit kola naprimo, tak nejaky odlucovac oleje pridelat musis. A zapinat nejdriv kompresor a az pak pripojit na ventilek (opacne by se ti nemusel rozbehnout pri protitlaku). Pozor, umi to vytlacit 15-20bar podle typu. Nak

Jo,ty starý motory to tak zapojené mají ale tyhle novější to mají přez kapacitator.Nahoře jsem posílal fotky.Kluk mi ho donesl ale někdo před ním ho uštípl(je to na fotkách vidět) ale už ho nenašel.Já jsem vyndal od kousnutého motoru ale nevím, co udělá jeho hodnota ale jak to tak čtu, tak na hodnotě zas tolik nezáleží, když to někteří pouští tlačítkem napřímo.Přesně jak píšeš,udu to mít na kola krom jiného ale mám to přes 50L zásobník z valníku.Takže zas tak dlouho běhat nebude.dvě hodiny ročně, to ten olej vydrží Wink Odpoledne to zkusím zapojit a uvidíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr



Založen: Jan 20, 2008
Příspěvky: 1376
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 13:40    Předmět: Citovat

50l tlakovou nádobu budeš foukat půl hodiny, raději udělej jednoduchý tangenciální odlučovač s kohoutkem napojeným na sání. Občas odlučovač vypustíš zpĕt do kompresoru. Používám to tak přes 35let bez doplňování oleje. Gumy samozřejmě foukám pŕímo a kompresor spouštím páčkovým pŕepína čem ze stařičké pračky tuším Perobot. První poloha rozběh, druhá běh
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 13:45    Předmět: Citovat

Embarassed Přehlédl jsem tvá fota . Neměl jsem tu čest komprý s kondem . Pokud použiješ starý , zkontroluj , zda je dobrý . Zkoušel jsi sehnat někde origo zapojení - servismanual ? V nejhorším bych zkusil dotaz na místního chlaďaře . Sám mám kompresor bezkondík , rozřízl jsem ho a udělal Cu trubkou přívod přímo do sacího ventilku . Odlučovače netřeba .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 13:51    Předmět: Citovat

Jodr napsal(a):
50l tlakovou nádobu budeš foukat půl hodiny, raději udělej jednoduchý tangenciální odlučovač s kohoutkem napojeným na sání. Občas odlučovač vypustíš zpĕt do kompresoru. Používám to tak přes 35let bez doplňování oleje. Gumy samozřejmě foukám pŕímo a kompresor spouštím páčkovým pŕepína čem ze stařičké pračky tuším Perobot. První poloha rozběh, druhá běh

Co jsem měl původní kompresor to foukal cca 15 min na 5 bar.Bohužel svojí zbrklostí jsem ho poslal na onen svět.Měl jsem nafoukáno 5 barů.Vypnul jsem ho a po chvilce jsem to chtěl dofoukat ale ... Nejdřív jsem ho pustil naprázdno a pak napojil na lahev a bum. Neunesl ten náhlý zpětný tlak a zasmrděl.Ten přepínač není špatný nápad.zkusím někde něco splašit.Nejdřív však musím tento rozchodit a ujistit se, že opravdu funguje.Až přijedu domů, vyzkouším.Teď musím na nákup Mad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 134

PříspěvekZaslal: st březen 26 2014, 19:12    Předmět: Citovat

Takže jsem to zkusil a kompresor žije.
První pokus-jen to na mě vrčelo,jako kdyby byl špatný kapacitátor.
Druhý pokus ,(po kontrole kontaktů) už se rozeběhl, foukal krásně ale po dvaceti vteřinách začal smrdět kap., byl pěkně rozpálenej.
Třetí pokus už byl podle vás.spojení na tři vteřiny L+1 na svorkovnici místo kap.Hned se rozeběhl ale po odpojení ihned vypnul.Když jsem ho nechal takhle zapojený cca 10 vteřin, tak už po té se mu znova nechtělo naskočit, zas až cca po minutě.
Tak a co teď?Jen dodám, že to všechno napojuji na originál svorkovnici přes tepelku i ten trojku (bílou) trojspojku co je na kompresoru.
Kde dělám chybu?
http://uloz.to/xAXwrqW4/kompresor-rar¨
Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.26 sekund