Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Solenoidy v traktoru Massey Ferguson
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: st červen 29 2016, 3:39    Předmět: Solenoidy v traktoru Massey Ferguson Citovat

Traktor (typ 3625) ma problem s prevodovkou. Motor bezi, naprava nejede. Spojka je hydraulicka ovladana solenoidy. Maji ty solenoidy vestavenou ochranou diodu?Ptam se nez na to privedu 12V. Co vsechno ridi pocitac, kdyz jde motor nastartovat bez pocitace? Jde vycist diagnostika bez profi servisniho vybaveni?

Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: st červen 29 2016, 7:14    Předmět: Citovat

S tímhle tématem spíš na fórum NaseTraktory.cz
Jinak -první co bych se snažil zjistit,jestli jde v okamžiku (kdy tam jít má) na ovládání solenoidů napětí.Pokud ne,může to být něčím blokováno (čidlem ap.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: st červen 29 2016, 7:59    Předmět: Citovat

OK. A jaky snimac/velicina/ by mohl blokovat zarazeni rychlosti resp. uvolneni hydraulicke spojky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
hakamusai



Založen: Apr 17, 2007
Příspěvky: 943

PříspěvekZaslal: st červen 29 2016, 9:10    Předmět: Citovat

Nedovedu konkrétně napsat.Systémů je celá řada,neznám tenhle konkrétní.
Třeba se někdo najde,co má s tímhe zkušenosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_rizek



Založen: Apr 07, 2005
Příspěvky: 711
Bydliště: blízko Třeboně

PříspěvekZaslal: st červen 29 2016, 19:47    Předmět: Citovat

Pokud nemáš signál o tom že se motor točí, tak se to nerozjede,otázkou jak je to řešeno, u jednorychlostních vyvážecích souprav je to bráno z alternátoru.

Některý ty solenoidy mají v sobě elektroniku-mají 2 cívky (1 na sepnutí a 2 přídržnou) ale záleží co tam je.

Diagnostiku těhle systémů doma běžně neuděláš,i kdybys postavil kabel (často má jednotka RS232) někde sehnal software,tak tam často bejvá heslo který neznáš.
Nicméně třeba SauerDanfoss má na řídící jednotce ledky a podle kodu co vyblikává jde zjistit co ji chybí.

Fakt změřit jestli tam jde napětí, kontrola pojistek a pozor často je někde bedna plná relátek a ty zlobí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt červen 30 2016, 19:13    Předmět: Citovat

Dioda moze byt v cievke alebo v konektore. Na nejakom traktord asi ford som mal aj vypajkovany tranzistor,res zhoreny, servisny technil uz chcel inkasovat za novy riadiaci pocitac. Ina palka oproti jednemu tranzistoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radkz



Založen: Oct 22, 2007
Příspěvky: 27

PříspěvekZaslal: so červenec 02 2016, 14:16    Předmět: Citovat

Atlan, prestaňte sa tu vyvršovať na servisných technikoch poľnohospodárskej techniky. Opravy majú robiť v rozsahu, ktorý predpisuje servisný manuál.
Áno, občas sa podarí kúsok, aký popisujete vy. Takáto oprava sa ale môže veľmi ľahko otočiť proti opravárovi. Všetko to potom končí pri tisícoch eur a hľadá sa vinník a ten kto to zaplatí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: st červenec 06 2016, 2:54    Předmět: Citovat

Po trech puldnech studia servisniho manualu tloustky 17cm jsem na konci nasel popis diagnostiky a mereni problemoveho dilu. Je to celkem dobre vysvetleny, tak by se to mohlo hnout.

Diky vsem prispevatelum za snahu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5163
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: čt červenec 07 2016, 17:06    Předmět: Citovat

[quote="radkz"]Atlan, prestaňte sa tu vyvršovať na servisných technikoch poľnohospodárskej techniky. Opravy majú robiť v rozsahu, ktorý predpisuje servisný manuál.
Totéž by mělo platit i na to tvoje DO... Wink Rolling Eyes

_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7090
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt červenec 07 2016, 18:48    Předmět: Citovat

Aby na konci toho 17cm manuálu nebylo předepsáno: "radši si kupte novej"...
_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: so červenec 09 2016, 3:32    Předmět: Citovat

Ridici pocitac je vporadku, podobne se jevi okolni elektronika. Problem je nizky tlak hydrauliky v transmisi pro ovladani spojky (za oteverenym solenoidem ridicim hydrayliku). Je 10x nizsi tj. ma 20 psi misto 220. Je nizky i bez filtru za cerpadlem. Je to pro smer vpred i vzad tj. s jednim nebo druhym otevrenym solenoidem.


Bud je ucpany druhy filtr v privodu oleje do cerpadla, nebo neotviraji solenoidy naplno nebo to nekde vali v transmisi kolem hydraulicky ovladane spojky (jsou tam dve, pro smer vpred a pro smer vzad).
Nemate s tim nekdo zkusenost?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: so červenec 09 2016, 13:28    Předmět: Citovat

Jsem sice u modrých, ale tohle bude podobné. Pro info pár dotazů:
-čerpadlo je společné, nebo oddělené pro převodovku a vněj. okruhy+TBZ?
-jsou i jiné spotřebiče syst. tlaku (zadní uzávěrka, spojka 4x4), na kterých lze měřit při vyřazeném pojezdu?
-tlak měříš přímo budíkem, nebo to má tlakové převodníky?

Hádám že prohození solenoidů směru nepomohlo. Spojky jsou mokré vícelamelové, nebo suché ala auto?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2709

PříspěvekZaslal: ne červenec 10 2016, 1:19    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
-čerpadlo je společné, nebo oddělené pro převodovku a vněj. okruhy+TBZ?
-jsou i jiné spotřebiče syst. tlaku (zadní uzávěrka, spojka 4x4), na kterých lze měřit při vyřazeném pojezdu?
-tlak měříš přímo budíkem, nebo to má tlakové převodníky?

Hádám že prohození solenoidů směru nepomohlo. Spojky jsou mokré vícelamelové, nebo suché ala auto?

Cerpadlo je dvojite, jedno pro rizeni predi napravy a transmisi a dalsi veci v prevodovce, druhe pro zbytek. Pripojil jsem castecne schema hydruliky, vstup je na P. Je za nim omezeni prutoku na 6litru/sec a ochranny bypass elektroventil. Ten je sepnuty a vede tlak na vstup elektroventilu a tlakovy akumulator.
Tlak merim primo nasroubovanymi tlakomery na T clenech v mistech snimacu tlaku v bodef F,R,A. Na vstupu ovladaci ventilove jednotky transmise (bod A) je 250 psi (coz je OK), za elektroventilama je 20psi (bod F,R). Budto se ventily neotevrou uplne, nebo to utika kolem spojek. Pri natlakovani ma spojka prenaset kroutici moment. Pri 20 psi zjevne prokluzuje.



04.jpg
 Komentář:
Popis Hydrauliky transmise

Stáhnout
 Soubor:  04.jpg
 Velikost:  292.22 kB
 Staženo:  175 krát


Fig3.gif
 Komentář:
Popis Hydrauliky transmise

Stáhnout
 Soubor:  Fig3.gif
 Velikost:  137.95 kB
 Staženo:  137 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 348
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne červenec 10 2016, 13:38    Předmět: Citovat

Ok, takže čerpadlo funguje. Ještě bych zkusil vyměnit jednu z cívek směru za jinou (musí být taky modulačni, většinou odlišeno barvou konektoru), třeba ze spojky PTO, pokud budou rozměrově stejné.
Zkoušel jsi udělat kalibraci, jestli je v manuálu popsaná? Jednotka by mohla hodit nějaké chyby (prokluz spojek, příliš vysoká hodnota, závada solenoidu,...), mohlo by to zůžit další hledání.
Pak asi sundat rozvaděč, a podívat se dovnitř. Nejspíš mezi rozvaděčem a skříní budou trubičky s o-kroužky, které občas prasknou. Kolik to má najeto?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tiktak1953



Založen: Oct 11, 2010
Příspěvky: 3477
Bydliště: SK

PříspěvekZaslal: ne červenec 10 2016, 17:52    Předmět: Citovat

Nenapadlo ta ,ze chyba bude najskor vo ventile, za ktorym nemas uz ten tlak ako pred nim. a nic insie.Najskor chyba v mechanike ventila,alebo ho el.nedokaze dostatocne otvorit.Mozes sa napichnut aj na napajanie ventila ci ma dost.napatie,ale to asi bude OK.Ak sa da vybrat ,vyskusaj mechaniku aj el vonku!!!Druhy urcite nemas.Este sa da vyskuast aj cievka ventilu v traktore z ext.zdroja,ale aby si nieco nepo....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund