Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jaký osciloskop pro auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31865
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 14 2016, 6:36    Předmět: Citovat

Jimmi2 napsal(a):
Pochopil jsem správně, že ty tlaky určuje jen podle změn proudového odběru startéru.....?
To měření neurčuje absolutní tlak ve válci - na to je potom přesnej absolutní měřák namontovanej do díry pro svíčku. Ale pomocí porovnání odběru proudu startérem se porovnává mechanickej odpor, kterej klade motor proti protáčecí síle produkovaný startérem - větší odpor motoru se projevuje větším odběrem proudu. Když necháš motor několikrát protočit a přitom učuníš plynulej záznam velikosti proudovýho odběru startéru, dostaneš "hrbatou" křivku - každej hrb je přehození motoru přes jednu kompresi. Když jsou ty hrby relativně stejně velký, můžeš s 99% pravděpodobností říct, že všecky válce mají přibližně shodnej odpor = stupeň komprese. Neznamená to, že jsou v pořádku, ale jen to, že všecky mají přibližně stejně velký opotřebení. Když jeden hrb výrazně "podkračuje" ty ostatní, můžeš si ale bejt zase skoro na 100% jistej, že v tom jednom konkrétním válci je nižší komprese = dělá to menší odpor a tím i menší odběr startérem. Není to metoda naprosto přesná, ale dostatečně informativní k tomu, abys mohl říct "tímhle to s velkou pravděpodobností nebude" - třeba jako diagnostiku při nepravidelným chodu motoru, kdy tak vyloučíš možnost výrazně odlišný komprese v jednom válci - a to bez demontáže svíček a šachování s tlakoměrem....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1179
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út červen 14 2016, 10:37    Předmět: Citovat

Jasně, já vím velmi dobře, jak funguje měření komprese válců i proudu startéru Cool
I tak díky za vysvětlení. Chtěl jsem se jen ujistit o použité diagnostické metodě.
Kdysi jsme mj. do velkých točivých strojů projektovali snímače chvění ložisek. A byl k tomu od výrobce SW, který dokázal to ložisko docela slušně diagnostikovat. Takže už delší dobu přemýšlím o tom, že by se dalo hodně diagnostikovat na motoru v autě třeba jen podle grafického záznamu zvukových projevů či přesně takto dle odběru. Obecně podle pravidelně se opakujících dějů. Samozřejmě by byl problém se získáním nějakých referenčních hodnot.
Já chápu omezení těchto metod velmi dobře, ale pořád je to lepší, než nevyškolená a zjevně tupá obsluha různých diagnostických přístrojů ve všech servisech napříč zaměřením a republikou Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31865
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 14 2016, 11:20    Předmět: Citovat

Jimmi2 napsal(a):
....
Já chápu omezení těchto metod velmi dobře, ale pořád je to lepší, než nevyškolená a zjevně tupá obsluha různých diagnostických přístrojů ve všech servisech napříč zaměřením a republikou Confused
Nepřeháněj, úplně ve všech to není. Třeba zrovna GeorgeB by se taky mohl urazit - na rozdíl například od Burnse (a stovek jemu podobnejch jak píšeš křížem krážem po republice) u nich v dílně o elektronický diagnostice vědí "poněkud víc".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1179
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út červen 14 2016, 11:26    Předmět: Citovat

Já spíš narážím na fakt, že přibývá servisů, kde když "napíchnutí na diagnostiku" závadu neukáže, vymění vše, co jim přijde pod ruku, aniž by se zamysleli nad tím, že to může být prostě závada mechanická nebo takto nediagnostikovatelná.
Právě proto mě jeho příspěvek zaujal - je jisté, že o tom něco ví.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: út červen 14 2016, 11:34    Předmět: Citovat

Kdyz uz se tu probira kvalita servisu, vi nekdo o fakt dobrym v brne, kde delaji koncern a fakt vi co delaji?

Zatim mam spis spatny zkusenosti - naposled ani poradne neodvzdusnili brzdy po vymene trmenu, musel jsem se s tim drbat jeste doma. Za 5000czk za praci je to smutny
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: st červen 22 2016, 22:27    Předmět: Citovat

měřil jsi dobu hoření svíčky,tedy ne dobu ,ale prubeh. taky vsech 4rech. 3 ukazuje odlišnost a druha,nemá konec taky moc ostry. co to máš za přístroj?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1212
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: so srpen 13 2016, 18:26    Předmět: Citovat

pawka napsal(a):
měřil jsi dobu hoření svíčky,tedy ne dobu ,ale prubeh...

To bylo na koho?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund