Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jaký osciloskop pro auta
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kkk



Založen: Feb 09, 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: pá leden 30 2015, 22:53    Předmět: Citovat

Dobrý den, zaujala mne zde tato diskuze a musím na ní reagovat. Spolupracuji s celou řadou servisů z celé ČR včetně značkových. A hlavně co se týká osciloskopu je problém u značkových servisů, pokud ho mají, není zájem ho používat, je třeba hlavně menit díly a nezdržovat se měřením. V některých značkových servisech (nebudu jmenovat značky) došli již tak daleko, že zasunou diag.zásuvku a na disp.jim napíše, co mají vyměnit (k obsluze stačí "cvičená opice", která mění podle instrukcí na disp. tak dlouho, dokud není počítač v centrále spokojený).
A teď k osciloskopu. Pokud chcete opravovat motorová vozidla, bez osciloskopu se prostě neobejdete, a je velmi důležitý. Diagnostika umí nasměrovat a ne vždy správně, ale pro valstní opravu je třeba měřit! Tady samozřejmě plně souhlasím s tímto příspěvkem.

Hiawata napsal(a):
Základem diagnostiky je mít diagnostiku - čtečku kódú, která když je na určité úrovni umí u různých značek a u různých modelů zpravidla základní parametry vyčíst, ale v žádném případě nenahradí kvalitní osciloskop/motortester. Řekl bych že obě tato zařízení musí spolupracovat spolu. Mám autoscop III, UTD 1025C, a takový malý -DSO Nano - jednokanál do ruky, vypadá to jako mobil. Na běžné měření (nejlevnější provedení) to úplně stačí (ABS, měření proudů s klešťovou sondou, váha vzduchu, s příslušnou sondou průběh zapalování,průběh v sání, ve výfuku,tlaku v common railu, snímač otáček, snímač rychlosti atd. U jednokanálu je vada - synchronizaci válce (ta se provádí druhým kanálem), ale je to použitelné a nejlevnější. Používám ho nejčastěji, neboť než poskládám autoscop, ktarý je supr a je to jiná kategorie, tak si z 80% vystačím s DSO Nano. Jedna rada: všechny děje v automobilové technice jsou pomalé, řádově desítky až stovky herz, tak že osciloskpy 60Mhz, 100Mhz jak různí chytrolíni radí jsou zbytečné, výhodu mají ty osciloskopy, ke kterým je software a příslušenství určené k měření automobilů. A moc kanálů potřeba není, řekl bych tak najednou max cca do 4. Některé věci se zas až tak moc v praxi měřit taky nedají, neboť pro absolutní měření nemají některá čidla společnou zem. Nejdůležitější je vědět co měřit a jak měřit a umět to posoudi a to je jen praxi....


A ještě se vrátím k indukčním snímačům a snímačům ABS. Nebudu rozebírat jak fungují snímače, ale pro pána, který zde diskutoval o uvedených snímačích. Systémy ABS ať už ATE, TRW nebo BOSCH starší výroby (od cca.r.v.2002 se začaly postupně používat aktivní snímače) nevyrábějí napětí, ale do snímačů je přiváděno předpětí 4,7V z ŘJ ABS. U snímačů otáček je v 99% posunuto napětí na 2,3V proti GND. Dále se používaly i snímače, které tvořily s obvody v ŘJ laděný ocilační obvod, který změnou induce měni frekvenci, použival to např.OPEL v letech cca.95-99 s ŘJ SIMTEC 56 a 56.1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 7:12    Předmět: Citovat

Tak ze uvazujem o tomto Hantek 6022BE http://m.aliexpress.com/item/1963585736.html alebo tento ISDS205A 3in1 http://m.aliexpress.com/item/32258494193.html lebo ma data loger, kdez to neviem ci ten prvy to ma.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 8:17    Předmět: Citovat

U toho Hanteku 6022 počítej spíš pro použití doma. Pro použití v autě má podle mě spoustu problémů v podobě spouštění, spíše nemožnosti uložení naměřeného - odpovídá to ceně. Upřímně řečeno ani 3064 mě nepřesvědčila, pro měření doma pokud ti nevadí spojení s počítačem prosím, ale v autě ne. Je to ale můj názor. Naproti tomu od Hanteku DSO řada 1000 mě celkem příjemně překvapila, ale je to cenově jinde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 9:44    Předmět: Citovat

Tak asi odporucim toto: a nebudem to riesit dalej hantek1008C http://m.ebay.com/itm/221185964171?_mwBanner=1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 10:39    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
Tak asi odporucim toto: a nebudem to riesit dalej hantek1008C http://m.ebay.com/itm/221185964171?_mwBanner=1


Na hantek.cz ho mají za 2.190 bez dph, ale nedělej si iluze, že to je nějaké dělo. Měl jsem to půjčené a pomalé vzorkování, nemožnost uložení záznamu a spousta chyb z toho dělají jen takové ukazovátko. Cena to vyjadřuje. Pokud si to pořídíš bude vděčný za názor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 19:02    Předmět: Citovat

kkk napsal(a):
Pokud chcete opravovat motorová vozidla, bez osciloskopu se prostě neobejdete, a je velmi důležitý.


Pokial niekto chce opravovat auta, bez osciloskopu sa proste bez problemov zaobide, ovela dolezitejsie je pochopit a vediet, ako kazdy komponent v aute funguje a mat dostatok skusenosti...

kkk napsal(a):
A ještě se vrátím k indukčním snímačům a snímačům ABS. nevyrábějí napětí...


Indukcne snimace vyrabaju napatie uz zo samotneho principu ich fungovania Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31865
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2015, 19:51    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
...
kkk napsal(a):
A ještě se vrátím k indukčním snímačům a snímačům ABS. nevyrábějí napětí...


Indukcne snimace vyrabaju napatie uz zo samotneho principu ich fungovania Wink

Leda tak velký kulový. "KKK" má pravdu, protože konkrétně INDUKČNÍ snímače u ABS žádný napětí ani proud nevyrábějí, ale používají tzv. NAUMURŮV SENZOR, což je oscilátor s cívkou na feromagnetiku ve formě otevřenýho jádra - a snímání se děje tou formou, že se vyhodnocuje PROUD odebíranej oscilátorem, měnící se podle toho, jesli je nebo není (případně jak blízko) k jádru přiblíženej nějakej kov. Přiblížení se projeví na frekvenci oscilátoru, případně i přímým vysazením oscilací jako důsledek "odsátí" části energie z oscilačního obvodu do vodivýho předmětu formou NAINDUKOVANEJCH VÍŘIVEJCH PROUDŮ. U ABS je aktivní část snímače našroubovaná v těhlici, pasivní částí je ozubenej kotouček uvnitř ložiska kola v náboji. Řídicí jednotka potom vyhodnocuje proud ODEBÍRANEJ čidlem...

Ano, existujou i indukční snímače, který jsou formou cívky, ve který se indukuje impuls v momentě průchodu magnetu kolem jejích pólovejch nástavců (například snímač polohy vačky v rozdělovači favorita, určující okamžik generování jiskry), ale takovejch je naprostý minimum, snímačů vyhodnocujících přiblížení nebo oddálení, případně průchod kovovýho zubu v těsný blízkosti Naumurova senzoru je daleko víc - důvodem je to, že "pravej" indukční senzor vyžaduje trvalej magnet, zatímco Naumurův senzor umí vyhodnotit cokoliv vodivýho, nevyžaduje aby snímanej kov byl vysloveně feromagnetikum.

Burnsi, už se z toho konečně zbleskuj a přestaň hlásat aspoň úplný bludy - ono stačí, že se sem stahujou "žadatelé o řešení domácích úkolů do školy".

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 10:20    Předmět: Citovat

Smile Zaujimave, ze z poskodeneho ABS snimaca vzdy vykukol tenucky drotik jeho cievky a vela snimacov otacok motora ci ABS blbnu preto, lebo je na nich nalepeny chuchvalec hrdzavych pilin, zachytenych o magneticke jadro snimaca, ktore tam podla teba nie je Wink A v rozdelovaci byva vzdy pouzity hallov snimac, tam som indukcny este nikdy nevidel Wink A koncom 90tych rokov zacali automobilky prechadzat z ozubenych prstencov na homokinetakoch na magneticke prstence v naboji Wink Asi by ti nezaskodilo trochu praxe namiesto toho teoretizovania od pocitaca Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31865
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 13:17    Předmět: Citovat

Víš, ono by někdy stačilo si zkusit takovej snímač (klidně i vadnej) demontovat a destruktivně analyzovat - a podívat se, co že to v něm vlastně je. Samozřejmě že když je v čele senzoru cívečka navinutá na feritovým "půlhrníčku" (směrem ven otevřený feritový jadýrko), tak se senzor "oslepí" když se na to čelo zbytkovým magnetismem nalepí hrst ocelovejch pilin - ty totiž fungujou úplně stejně, jako ten přiblíženej ozubenej prstenec, "odčerpají" vf energii z oscilátoru (tu rozptýlí vířivý proudy) a čidlo chybně hlásí trvalý přiblížení kovu. Ta cívečka je součástí oscilátoru - jak jinak by se dalo vyhodnotit ovlivnění JEJÍHO magnetickýho pole přiblížením kovu?
PeteBurns napsal(a):
... A koncom 90tych rokov zacali automobilky prechadzat z ozubenych prstencov na homokinetakoch na magneticke prstence v naboji Wink Asi by ti nezaskodilo trochu praxe namiesto toho teoretizovania od pocitaca Wink

A o těch ozubenejch prstencích v ložiskách - PODÍVEJ SE POŘÁDNĚ CO JSEM NAPSAL PŘED TEBOU - já o homokineťákách nikde nic nepsal, nebo ty tam vidíš byť jen slabiku ze slov "homokinetickej kloub" ?

Člověče, voni Burns, dávají si bacha, tohle už není samo sebou, tohle je skoro jasná diagnóza - měli by zčerstva navštívit primáře Chocholouška, nebo se z toho braní úplatků dočista zblázněj!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po únor 02 2015, 13:42    Předmět: Citovat

Ekkar, naozaj trepes somariny, kazdy indukcny snimac ma v sebe normalny magnet a dost silny, zjavne si este ziadny v ruke nedrzal Wink A ten, co spominas ty, nie je Naumura, ale Namur, a v autach sa vobec nepouziva Wink Skus si pozriet napr. http://www.h-diag.cz/news/brzdove-snimace-abs/ aby si zistil, aka je realita Wink Homokinetaky som spomenul preto, lebo na nich sa nachadza ozubeny kruzok pre indukcne snimace ABS, ale novsie auta maju magneticky prstenec v naboji a hallove snimace, ale to uz je pre teba zjavne spanielska dedina Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: st září 09 2015, 15:59    Předmět: Citovat

tak jak ste nakoupili?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st září 09 2015, 18:36    Předmět: Citovat

Sice to nebude zniet moc optimisticky, ale po dalsich x opravenych autach, y pouzitiach diagnostiky a z pouzitiach multimetra som osciloskop opat nepouzil ani jeden jediny raz Wink Ale aby som bol objektivny, 2x som ho pouzil pri oprave sinusovych menicov, takze az taka zbytocna vec to zase nie je Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hiawata



Založen: Feb 14, 2009
Příspěvky: 55
Bydliště: Třebíč

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 17:34    Předmět: Citovat

To já zas používám osciloskop při hledání závad zcela normálně....
Tak třeba měření čidel ABS je zcela normální a když jsem tady četl co o tom všichni píší, tak mi připadá, že tu je málokdo zběhlý a spíše teoretik... Snad nejvíce čidel ABS je obyčejná cívka v magnetickém poli které je přerušováno prstencem se zářezy, ať už je to v jakémkoliv provedení, stejně tak je obvykle u aut snímač otáček na stejném principu. Z cívky leze když je to v pořádku normální sinusové napětí s různou střídou. Pokud je třeba prstenec ohnutý - tím více vzdálený a napětí je pod určitou mez, tak řídící jednotka to vyhodnotí jako závadu snímače. Ale jednou jsem se setkal tuším že Honda se snímačem zřejmě hallovým po proudové smyčce... Snímač vačky pracuje obvykle na principu Hallova snímače (napájení 5V, 12V), starší provedení snímače otáček třeba byl i na bázi optiky (u Nissana). Lze prověřit zapalování, chování PWM regulace u solenoidů, zejména u commonrailu regulační ventil. Průběh CANbusu apod.
Třeba takové obyčejné měření funkčnosti snímače hladiny v nádobce chladícího okruhu u vozů Škoda, jsou tam posílány impulzy o délce 1ms...
Lze měřit poměrově kompresi ve válcích, průběh podtlaku v sání (se snímačem tlaku/podtlaku). Měřit na alternátoru, kdy lze najít i z průběhu nefunkční diodu.
Je ale pravdou, že když někdo hledá závady okrajově, či mění jen oleje, mechanické součásti, tak ani osciloskop běženě nepotřebuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pawka



Založen: Oct 02, 2010
Příspěvky: 215

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2015, 19:21    Předmět: Citovat

autoservis by mel mit osciloskop povinne. jinak by se měli přejmenovat na udržbárnu.

to je jak operovat bez narkozy. vrtat zuby bez rengenu. (taky to dřív šlo...) fuj řezníci
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1212
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: pá červen 10 2016, 21:22    Předmět: Citovat

Pokud by měl někdo zájem o informace k digitálnímu osciloskop k automobilu se softwarem vytvořený na míru diagnostickým operacím na auto-moto, tak mohu přes soukromé zprávy podat bližší informace. Samotného mě to velice nadchlo nejen vymakaným softwarem, ale i bohatým příslušenstvím různých sond pro měření elektrických i neelektrických veličin.


kompresni_tlaky-start-proud_popisky_detail.PNG
 Komentář:
Příklad měření kompresních tlaků a průběhu pulzací v sání při startu. [Motor Ford 1,6TDCI - chyba rozvodů, nízký kompresní tlak 4. válce]

Stáhnout
 Soubor:  kompresni_tlaky-start-proud_popisky_detail.PNG
 Velikost:  104.17 kB
 Staženo:  215 krát



Naposledy upravil GeorgeB dne so červen 11 2016, 9:16, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund