Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Regulátor alternátoru bosch BR 14-M3
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1527
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: út leden 21 2014, 22:00    Předmět: Citovat

Já věděl, že tam tvůj případ není. Jsou tam ale třeba zapojení a zkoušení alternátorů, které hledají jiní členové fóra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st leden 22 2014, 7:53    Předmět: Citovat

nefilozofuji Cool to zapojení kdy je neusměrněná fáze přivedena do regulátoru se opravdu v praxi používá. Vnitřní zapojení toho reg. neznám to snad jen výrobce Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2488
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so červenec 12 2014, 20:10    Předmět: Citovat

Alternátor Bosch s tímto stejným regulátorem BR14-M3 mám v Opel Astra. V autě začla trvale svítit kontrolka dobíjení. Napětí na baterii po nastartování kolísá/kmitá (měřeno digitálem) cca mezi 12 a 13,5V. Zároveň je při volnoběhu znát jak lehce kolísají otáčky motoru a s tím lehce pohasíná jak kontrolka dobíjení tak třeba žárovka vnitřního osvětlení. Altík jsem vymontoval, diody se zdají při měření dobré, uhlíky ještě ojeté nejsou. Regulátor jsem připojil k lab. zdroji, místo rotoru žárovku (tak jak psal někdo výše) - žárovka zhasíná/rozsvěcí při cca 14V což by mohlo být ok, ale napětí na té žárovce je jen cca 2,3V. To mě přijde divný, tam by asi mělo být plných 12V ne?

Naposledy upravil sr71 dne so červenec 12 2014, 21:28, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2488
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so červenec 12 2014, 21:04    Předmět: Citovat

ta svorka na regulátoru označená D+ se tedy dle té popsané fotky v úvodu vlákna (tam je označena jako "patnáctka") musí připojit na + pól? asi jo, protože bez toho ta regulace nefunguje, měl by to být ale výstup pomocného usměrňovače. Zjistil jsem ještě že to budící napětí z regulátoru je těch cca 2,2V, což je určitě málo a navíc mi toto napětí při zkušebním zapojení regulátoru pulsuje směrem k nule. To by asi mohla být příčina těch mírně kolísajících otáček když to bylo v autě. Podle toho co jsem zjistil tedy bude asi ten regler vadný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 857
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: po květen 02 2016, 16:26    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
A ta elektronika je vytvořena napájením či nalepením dvou víceplošných čipů na chladič a zalita průhlednou pryskyřicí . Škoda , že jsem to v zápalu boje zapomněl vyfotit .

Sice je to už dva roky, ale teď mně taky odešel, tak jsem ho kuchnul a cvaknul. Vlevo njahoře je můj problém - odpařená noha z čipu po nějaké vnitřní explozi Very Happy .



DSC_0123.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  DSC_0123.JPG
 Velikost:  283.62 kB
 Staženo:  236 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: po květen 02 2016, 19:30    Předmět: Citovat

Kamarád jezdil Opely Omegy a altíky odcházely furt-regler drahý jako prase (tuším altík Valeo). Nechali jsme tělo s uhlíkama, torzo elektroniky vykuchali, dali regler za 350 co je na škodu/ladu a na tom to dojezdil. Jediný problém byl ten, že to nešlo napojit na stávající kontrolku dobíjení. Dalo by se to taky dořešit, ale už tam měl ode mě udělaný modul se dvěma led, kde viděl nedobíjení či přebíjení, tedy kontrolka nechyběla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6560
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po květen 02 2016, 20:14    Předmět: Citovat

Mně u boše vede + svorka 15 a kontrolka dobíjení zvlášť. Ale je 160A:-)) Zjistil ale jsem super věc-nemá uhlíky. Měl jsem ho na repasu, ale stačila nějaká blbůstka a čeká ho dalších 300kkm. Jo, a je chlazen vodou. Zprvu jsem to považoval za hovadinu, teď už ne.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1287
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po květen 02 2016, 20:58    Předmět: Citovat

nema niekto nejake foto / obrazky tych altikov bez uhlikov? jeden mam doma stary rusky, ale dnesne asi budu riesene nejak efektivnejsie
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund