Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měkký start žárovky v automobilu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
joki



Založen: Nov 21, 2007
Příspěvky: 51
Bydliště: ZH -sk

PříspěvekZaslal: so leden 04 2014, 21:52    Předmět: Citovat

Jasné-dakujem!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st leden 08 2014, 19:19    Předmět: Citovat

ten problem s chlazenim zarovky co popisuje EKKAR muze byt dost realny.
mam H1, a pri prvni vymene po nakupu auta jsem se zdesil, protoze obe (plastovy!!!!!!) patice byly kvalitne pritaveny k obema zarovkam, takze se muselo trosku zaimprovizovat. Vznikl tim nehoraznej bastl, za kterej se prevelice stydim (ano, kroutilovy svorky, bylo pred odjezdem a nebyl cas to resit) a tak se stalo, ze je tam doted (asi 3 mesice).

Svetlomet je s cockou, ale ma celkove malej prumer (neobsahuje dalkovy, ty maji reflektor vedle Smile )

Kazdopadne to zapojeni vyzkousim, protoze cela tahle zarovkova zabava je okorenena tim, ze kvuli vymene na prave strane se musi sundat naraznik, a na leve aspon baterka s boxem ven. Cim min tedy budu zarovky menit, tim lip Smile


Naposledy upravil PixelOrgy dne st leden 08 2014, 23:21, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31797
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 08 2014, 20:18    Předmět: Citovat

Ten popis o NEchlazení se žárovky H7 ve světlometu fábule první generace mám přímo od maníka, kterej dělal v Mohelnický Helle právě na těch světlech - prý původní záměr Boleslavi pro komplet výrobu fábule bez ohledu na stupeň výbavy byl čočkovej potkávací a parabolovej dálkovej světlomet s tou odchylkou, že RS a nejvyšší výbavy v tom projektoru měly mít xenon, zatímco zbytek H7 halogen. S tímhle záměrem se vyvíjel už od roku 1996 novej světlomet pro fábuli.

Jenže - před náběhem výroby přišli cifršpióni z Vlkohradu s finančním omezením, že projektorový světlo je moc drahý a nahonem se musela vyvinout výrobně lacinější náhrada pro čistě halogenovej světlomet, určená pro neprémiový výbavy = bez čočkovýho projektoru. Na testování už nebylo tolik času, náběh výroby nečeká, tak se prostě ubastlilo "nějaký" světlo s "čirou optikou", udělaly se formy na reflektorovej díl a montážní přípravky a světlo se zařadilo do výroby, aniž by se někdo obzvlášť zabýval odvodem tepla z patic a baněk. Proto taky NEPROJEKTOROVÝ světlo u "jedničkový" fábule tolik oslňuje i při minimálním rozhození seřízení a má i kupu dalších much, který vnímá každej, kdo musí jet PROTI takovýmu světlometu. Paraboloidní neprojektorovej světlomet pro Roomstera/fábuli II prošel daleko delším vývojem, takže je vůči ostatním účastníkům provozu i vůči žárovkám daleko přívětivější, než jeho předchůdce. Koncern tu chujovou variantu nechal vyrábět a montovat prostě proto, aby ušetřil na nákladech, o nic jinýho nešlo.

Až když začali lidi řvát, že na šádynách nebo favoritech měnili i při trvalým svícení halogenky tak po dvou letech, zatímco ve fábulích vydrží maximálně dva měsíce, "odstranil" výrobce závadu dodatečnou kabeláží s větším odporem, která měla snížit náběhovou špičku proudu do vláken žárovek a tím prodloužit jejich životnost. Tvrdilo se přitom něco o nadměrným napětí v palubní síti fábulí a kdesi cosi, jenže to byla a je nebetyčná pitomost - naprosto stejný dobíjecí a zdrojový soustavy mělo a má statisíce a možná milióny dalších aut koncernu - ale H7 hoří jak papírový čerti jen v jedničkovejch fábulích s neprojektorovýma světlama... Ty samý auta s projektorovým světlometem tlumenýho světla žádný problémy s H7 neznají - tak kde je závada? Že by jako projektorový světla na dálku ovlivňovaly regulátor alternátoru a baterku...? Obrázek o pravdomluvnosti představitelů Škodovky a koncernu VW obecně si už určitě kde kdo udělal...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: po červen 15 2015, 19:21    Předmět: Citovat

Připojím svou dlouhodobou zkušenost.
Nainstaloval jsem soft-start do světel. Kupuju si lepší žárovky (tenčí vlákno > vyšší teplota a svítivost, ale taky menší výdrž). Dobíjení OK, ale měnil jsem žárovky co půl roku. Sice mám SPDS, ale jezdím dost i večer a v noci.

Momentálně od odladění a namontování soft-startu jsem žárovky nevyměnil už rok a to měly něco nasvíceno "natvrdo". Wink

Pravda, mám to i pro ten pocit, mám rád věci udělaný hezky a pořádně a neničit vlákno drahé žárovky za 200Kč/kus bylo pro klid v mé duši při mačkání spínače velice důležité Very Happy V klubu feldařů se tohle řešilo a někdo tam dokonce vyráběl hromadně maličký tišťáky, tak možná ještě nějaký má Wink V případě zájmu se ozvěte, můžu zkusit to vlákno najít.

tady jsme to probírali zde na ebastlírně Smile http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=35590&postdays=0&postorder=asc&start=0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31797
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červen 15 2015, 20:22    Předmět: Citovat

Hotovejch soft-startů mám v šupleti ještě asi 6, protože nejdřív bylo zájemců co by si to (PREJ) HNED pořídili habaděj...

Ale když jsem dal určitej požadavek na cenu za kus (ono to je přece jen DPS, HEX-FET IRFZ46, kondík, dioda, odporovej dělič, drátový vývody, přes to smršťovačka na zakrytí - no a taky nějaká ta chvíle práce na každým), tak už se neozval skoro nikdo...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út červen 16 2015, 7:39    Předmět: Citovat

A kolik že bys za to chtěl, Ekkare.......?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mcmatej



Založen: Jan 19, 2015
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 22:58    Předmět: Citovat

Zdar lidi. O elektrice vím akorát, že není vidět a kope a proto položím možná diletantskou otázku.
Do jednoho auta jsem si zbastlil podle plánku Ekkara z příspěvku v út listopad 26 2013, 8:20 soft-start na žárovky H7. Funguje, ale představoval jsem si to trochu jinak. Po zapnutí světel se chvíli nic neděje a po cca 1 s se žárovka docela rychle rozsvítí. Čekal jsem, že se bude plynule rozsvěcet během té 1 s. Zkoušel jsem do zapojení i jiné odpory a kapacity a měnila se jen doba "nic nedělání" před rozsvícením.
Do druhého auta jsem to udělal jinak, od + 12 na parkovačce jsem přivedl napětí na H7 přes odpor (asi) 5 ohmů (10 W). Při zapnutí parkovaček se vlákno H7 rozsvítí do tmavě červeného žáru. Nedostatek je ten, že se světla musí zapínat pomalu, napřed nechat např. 1 s svítit parkovačky, pak až rozsvítit H7.

Takže ani jedno z výše uvedených zapojení není ideální. A teď dotaz. Když bych obě zapojení zkombinoval tj. do Ekkarova zapojení přidal paralelně s tranzistorem na elektrody D a S odpor (asi) 5 ohmů (10 W) fungovalo by to? V době, kdy by byl tranzistor zavřený by proud tekl do žárovky přes odpor, po otevření tranzistoru přes tranzistor??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1283
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 23:13    Předmět: Citovat

fungovalo
nemozes dat odkaz na tu schemu nech ju nemusime hladat? - a ked ju najdeme , tak to este nemusi byt ta , ktoru mas ty Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mcmatej



Založen: Jan 19, 2015
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: so leden 09 2016, 23:20    Předmět: Citovat

tady


soft-start_halogen__154.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  soft-start_halogen__154.jpg
 Velikost:  211.72 kB
 Staženo:  260 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2016, 0:15    Předmět: Citovat

Supni tam vykonovy termistor 1 Ohm a je to Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31797
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 10 2016, 17:31    Předmět: Citovat

mcmatej napsal(a):
...
Do jednoho auta jsem si zbastlil podle plánku Ekkara z příspěvku v út listopad 26 2013, 8:20 soft-start na žárovky H7. ...
misocko napsal(a):
fungovalo
nemozes dat odkaz na tu schemu nech ju nemusime hladat? - a ked ju najdeme , tak to este nemusi byt ta , ktoru mas ty Sad
Je hned ve druhým příspěvku na první straně přímo v tomhle vlákně...
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=619245#619245

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mcmatej



Založen: Jan 19, 2015
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: út únor 07 2017, 18:36    Předmět: Citovat

Ahoj, potřeboval bych podobnou vychytávku pro pomalé rozsvěcení žárovek do jiného zařízení než do auta. Tohle asi nebude pracovat na při střídavých 230 V. Nevíte jak by to šlo udělat na síťové napájení střídavých 230 V a 3 žárovky 24 V, 150 W?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31797
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út únor 07 2017, 18:55    Předmět: Citovat

Nejjednodušší by to bylo s triakem. Myslím že schémat na to najdeš po netu 6 půlek - zadej Ujci Googlovi úkol vyhledat "soft-start AC-lamp schematics" případně "soft start AC-lamp with triac schematics"
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mcmatej



Založen: Jan 19, 2015
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: út únor 07 2017, 20:09    Předmět: Citovat

Dík za rychlou odpověď. Něco už jsem googlil a vygoooglil. Ale protože elektrice prd rozumím, nechci se pouštět do "žádných větších akcí". Asi zkusím až trapně jednoduché řešení výkonovým NTC termistorem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2018, 19:50    Předmět: Citovat

Před časem se mě někdo přes SZ dotazoval na ten softstart z peugeota. Teď jsem to našel mezi starými obrázky .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund