Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měkký start žárovky v automobilu
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
hornst



Založen: Feb 26, 2013
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: út listopad 26 2013, 3:05    Předmět: Měkký start žárovky v automobilu Citovat

Cau, Potřeboval bych poradit s mekkym startem zarovky o vykonu cca 60W, 12V v automobilu. Chci docílit toho, aby se plynule rožla a třeba i plynule zhasla. Děkuji za radu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31794
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 26 2013, 8:20    Předmět: Citovat

Třeba takhle - dobu rozsvěcení ovlivňuje kapacita kondenzátoru, bacha na delší dobu než cca 1-2 sekundy do plnýho rozsvícení, tam musíš na FET dát chladič.


Soft-start halogenů.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Soft-start halogenů.jpg
 Velikost:  211.72 kB
 Staženo:  818 krát


_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: út listopad 26 2013, 9:38    Předmět: Citovat

Na rozsvěcení je to dobré, na pomalé zhasnutí by se to muselo řešit jinak
Tam se dává odpor, kterým se kondenzátor připojuje na + nebo na GND a tím se to pomalu rozsvítí i zhasne
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31794
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út listopad 26 2013, 12:37    Předmět: Citovat

V autě jde většinou o ochranu vláken halogenek, aby se nepřepálily nadměrným proudem při zapnutí, když studený vlákno odebírá mžikově klidně i víc jak 10násobek nominálního proudu. Při zhasínání už okamžitý vypnutí a tím způsobený relativně rychlý zhasínání vychládajícího vlákna ničemu nevadí. Pokud by přesto byl striktní požadavek na pomalej "doběh", je lepší řešit řízení pomocí PWR náběhu i doběhu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hornst



Založen: Feb 26, 2013
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: pá listopad 29 2013, 10:44    Předmět: Citovat

takže na + nebo na zem Very Happy to by nebylo od věci...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: so listopad 30 2013, 0:50    Předmět: Citovat

Čo tak použiť termistor, popr. pripevnený o patričný chladič?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út prosinec 03 2013, 13:11    Předmět: Citovat

Tuto mas hotove aj odskusane... pouzite na denne svietenie, Mosfety daj 2 paralelne, a nejako zmysluplne vyries plosak koli privodm k nim, aby sa kompenzovali ich parametre, pri tych prudoch


svetla2.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  svetla2.jpg
 Velikost:  46.86 kB
 Staženo:  623 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 13:12    Předmět: Citovat

To schéma od Ekkara asi přímo do auta určené není. Přinejmenším tlumené světlo má 55W. Ale třeba by to chodilo...
Atlan napsal(a):
...mosfety daj 2 paralelne...
Proč.....?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út prosinec 10 2013, 16:14    Předmět: Citovat

Preto lebo pracuju v linearnom rezime a niekam to teplo odviest treba, je jednoduchsie uchladit dva TO220 ako jedno puzdro. Navyse chladic je malicky kedze to je zatazovane chvilkovo....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: čt prosinec 12 2013, 8:12    Předmět: Citovat

1 , 2 .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1265
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: čt prosinec 12 2013, 18:37    Předmět: Citovat

Nebo pro H7 takhle - schema Ekkar:


Destička má rozměr 25 x 15 mm, hotová se dá do smršťovačky. Použité fety jsou vydolované z vraku základní desky PC, kde se používají v měničích u procesoru. Mají v sepnutém stavu jen pár miliohmů, takže se svítící H7 je na nich úbytek jen asi 30 mV a ztráta pod 150 mW. Fet je připájený k ploše cca 20 x 10 mm a tou se chladí.
U VW se vejdou uvedené snadno do volného místa za reflektorem - pod gumovou krytku konektoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 12 2013, 23:20    Předmět: Citovat

Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel a vrazit to tam utiahne to tlmene svetla aj parkovacky, navyse ma akusticku kontrolu ci vsetko funguje a rele.spolahlivo spoji obvod, keby ste si ktym fetom aspon dali tepelne ppistky, lebo sa moze stat ze sa to vytavy zo svetla. Ale inak tiez dobry napad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sis2



Založen: Oct 07, 2012
Příspěvky: 1265
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 13 2013, 14:12    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel ...

U většiny aut je kabeláž v zabandážovaných svazcích a jde přes utěsněnou průchodku nebo konektor až do světlometu. Kvůli spolehlivosti i bezpečnosti není dobré do toho zasahovat. Jde taky o možné zatékání nebo kondenzaci vlhkosti, když se dělají průchody a tahají dodatečné dráty - a světla pak pomalu slábnou, jak matní povrch reflektoru.
Právě proto je tohle řešené jako mezikus - jde bez zásahu do kabeláže jednoduše vložit, případně zas vrátit původní stav.
Navíc u VW (a myslím i u škodovek od VW) vzhledem k zapojení ani nejde jen přivést jedním drátem + na jeden vývod potkávací žárovky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá prosinec 13 2013, 21:12    Předmět: Citovat

Nějak mi stejně uniká smysl celé téhle vychytávky. Kdybych tam měl žárovky night breaker či jak se jmenují ty, které fakt lépe svítí a jsou dost drahé, budiž. Možná má výrobce aut dohodu s výrobci autožárovek, jinak by to dal do vozidla automaticky. Světla jsou stejně spínány fety.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: pá prosinec 13 2013, 22:24    Předmět: Citovat

sis2 napsal(a):
Atlan napsal(a):
Pekne ale moje zapojenie staci len jedno a len odpojit drat od svetiel ...

U většiny aut je kabeláž v zabandážovaných svazcích a jde přes utěsněnou průchodku nebo konektor až do světlometu. Kvůli spolehlivosti i bezpečnosti není dobré do toho zasahovat. Jde taky o možné zatékání nebo kondenzaci vlhkosti, když se dělají průchody a tahají dodatečné dráty - a světla pak pomalu slábnou, jak matní povrch reflektoru.
Právě proto je tohle řešené jako mezikus - jde bez zásahu do kabeláže jednoduše vložit, případně zas vrátit původní stav.
Navíc u VW (a myslím i u škodovek od VW) vzhledem k zapojení ani nejde jen přivést jedním drátem + na jeden vývod potkávací žárovky...


Prave WV ma vypinac pod pristrojovou doskou, a ak to chces na denne svietenie staci spojit piny 3 a 7 na vypinaci, vtedy v zakladnej polohe svietia tlmene svetla a zarove nsu vypnute v inych polohach, vsetko osttne ide ako ma. Tak ze medz iten prepoj 3-7 vrazit moj zazrak a je po ptakach.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund