Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sháním jednoduché zapojení pro překlenutí 1s výpadku napětí
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kramek98



Založen: Aug 23, 2013
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 13:15    Předmět: Sháním jednoduché zapojení pro překlenutí 1s výpadku napětí Citovat

Ahoj, koupil jsem si nové auto, které při nastartování vypne autozásuvku. Dost mě to štve, protože se přeruší nabíjení telefonu, aby se vzápětí začalo opět nabíjet.

Hledám nějaký jednoduchý obvod, který bych si mohl postavit, který překlene výpadek zdroje.

Parametry:
    napětí 12V (případně 5V - pokud by to bylo jednodušší a levnější na stavbu)
    proudový odběr max. 1A, spíš 500mA
    doba výpadu 0.5-1s


Poradíte mi jakým směrem se ubírat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5230

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 13:19    Předmět: Citovat

Směrem... úplně jiným. To co popisuješ způsobuje odlehčovací relé při stratu. Takže vzít si napájení odjinud...
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kramek98



Založen: Aug 23, 2013
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 13:33    Předmět: Citovat

Vzít si napájení odjinud zcela popírá funkci té zásuvky. Já ji chci používat. Nevidím důvod, proč by se nemohl nabít nějaký kapacitor, který by se při výpadku vybíjel a pokryl tak výpadek. Ať si startovací relé dělá co chce. Neříkej mi, že to je nesmyslný požadavek. Vždyť takhle podobně fungují UPSky a nikdo neříká, že si při výpadku mají vzít napětí z jiné městské části.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4037
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 13:47    Předmět: Citovat

Ono by stačilo dát před kondenzátor diodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vladodyno



Založen: Feb 25, 2010
Příspěvky: 730
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 13:55    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
Takže vzít si napájení odjinud...


Já by som to ponechal v povodnom stave. Sekundový výpadok nabijania mobilu neublíži. A prípadná napäťová špička pri štartovaní môže mobil zničiť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19561
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 14:01    Předmět: Citovat

ZVUK2000: Jo, stačilo. A omezovací odpor, aby se dioda neodpařila hned při připojení nabíjecím proudem. Kondenzátor, na němž by napětí při odběru 0,5A nekleslo pod 10V, by totiž musel mít kapacitu 5F, což při napětí nejméně 16V, které musí vydržet, je na hodně velkou nádobu.
Kramek98: stále ale nevím, čemu u dnešních akumulátorů v mobilech vadí při nabíjení 1" výpadek, když vestavěná nabíjecí automatika po nabití akumulátoru stejně většinou přechází do režimu trickle charging, což znamená, že třeba jednou za 10s si do té baterky jednou krátce ťukne.
Když ti někdo zavolá během nabíjení, také, zejména při vyzvánění a ověřovací komunikaci mobilu se sítí, baterka vykrývá odběrové špičky, čili se nenabíjí, ale střídavě vybíjí a nabíjí. A to jí také nesmí vadit.
Pořád ještě máš rozumný důvod zálohovat dobíjení mobilu?

Jo, a netahej sem kapacitor, pracujeme s reálnými součástkami, kterými jsou kondenzátory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kramek98



Založen: Aug 23, 2013
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 14:12    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
A to jí také nesmí vadit.


Úplně nesdílím váš názor ohledně odolnosti Li-On baterie při opakovaném nabíjení. Zda jí to vadí či nikoliv je teď off-topic. Hledám pomoc s obvodem.

Hill napsal(a):
Pořád ještě máš rozumný důvod zálohovat dobíjení mobilu?


Ano, jmenuje se to Stop&Go. Na každé křižovatce dojde z rozpojení té zásuvky a to mě hodně s..e. Pokaždé když se obnoví napětí se telefon probudí a rozsvítí display. Nevím proč by se měl zbytečně vytrhávat ze spánku a ničit si tak SAmoled display. Navíc mě to vždy odvede pozornost, protože se mi pod volantem cosi rozsvítí.

Jak už jsem psal, potřeboval bych poradit s obvodem. Důvod pro jeho použití mám.

vladodyno napsal(a):
A prípadná napäťová špička pri štartovaní môže mobil zničiť.

Kdepak by se asi špička vzala, když je zásuvka po dobu startu vypnutá? Navíc v té zásuvce je vložená nabíječka, která transformuje 12V-5V a špičku by určitě vyhladila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1283
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 14:19    Předmět: Citovat

Co tak tu zásuvku přepojit na 12V natvrdo? V některých mých minulých autech byla spínaná přes klíček, v některých byla natvrdo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vladodyno



Založen: Feb 25, 2010
Příspěvky: 730
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 14:44    Předmět: Citovat

Kramek98 napsal(a):
vladodyno napsal(a):
A prípadná napäťová špička pri štartovaní môže mobil zničiť.

Kdepak by se asi špička vzala, když je zásuvka po dobu startu vypnutá?.


Vytrhávaš moje slová z kontextu viď moja citacia v minulom príspevku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19561
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 16:29    Předmět: Citovat

Kde by se špička vzala? No přece na kterékoli indukčnosti, která během startu spíná a rozpíná. Odpojení zásuvky během startu toto nebezpečí s výhodou potlačí.
Asi nejschůdnější bude, když si pořídíš nabíječku na modelářský accupack 12V nebo 14,4V z autobaterie, ten accupack (stačí nějakých 800mAh) k tomu, a teprve z něj budeš napájet nabíječku mobilu.
Bude z toho menší lokomotiva, než se vymýšlet se zálohováním akumulátorem 4,8V nebo 6V a bude to i bezpečnější.

Asi jsem ale pořád nějak nechápavý a proto se také znovu ptám: to máš v mobilu vadnou baterku a nezbylo ti na novou, že ji musíš hned po nasednutí do auta dobíjet?
Vypínání zásuvky při startu v autě, a hlavně její vypínání po vyjmutí klíčku, mi vadilo naposledy u mobilu Ericsson GH388 někdy v roce 1999, kdy v něm dosloužila baterie a místo ní jsem měl v jejím pouzdře stabilizátor 6,8V (ten mobil prostě mimo auto nebo dosah šňůry nabíječky, když už v něm tedy mimo auto baterka byla, nefungoval).
Dnes sice nabíječku do auta mám, ale od roku 2005 jsem ji na nic nepotřeboval. Když mi vydrží mobil nabitý 48 hodin s aktivním režimem 3G, 36 hodin, když při tom navíc přehrává muziku, nebo 5 dní v normálním režimu, nepotřebuji ho přece v autě nabíjet, ani když na trase dlouhé řekněme 1500 km zkvasím v nějakých těch zácpách na hranicích nebo kdekoli na dálnici. A věř mi, že se po Evropě nalítám hodně.
Ta baterka přece nepotřebuje po každém sednutí do auta nabíjet, nabiju ji, až spadne (podle indikátoru na mobilu) pod nějakých 15-18% ze sítě doma, ve fabrice nebo na hotelu. A hlavně: když řídím, tak mi bere volání spolujezdec a to se ještě zeptá, jestli to má vůbec vzít, a to i ve služebních oktávkách s handsfree. Za jízdy řídím.
Možná je to tím, že takto do světa jsem jezdil i v době, kdy mobilů nebylo, tedy mi často ani nebylo kam zavolat, když jsem byl na místě, musel jsem najít nějaký telefon s mezistátní provolbou, abych se zahlásil, a to ještě jen, když to z nějakého důvodu bylo nezbytné, tak promiňte tupému v myšlení...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12079
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 17:07    Předmět: Citovat

Kramek98 napsal(a):
Hledám nějaký jednoduchý obvod, který bych si mohl postavit, který překlene výpadek zdroje. proudový odběr max. 1A, spíš 500mA doba výpadu 0.5-1s

nějaký jednoduchý obvod, který bys mohl sám postavit,
bohužel není . . . Hill se ti to snažil vysvětlit, ale ty jsi to nepochopil . . .
Dá se toho postavit hodně, ale není to jednoduchý a sám to nepostavíš.

nej jednodužší a nejúčinější je přepojit zásuvku na jinou pojistku v pojistkové skřínce . . .
Prostě a jednoduše, až pojedeš na garančku, řekneš technikovi, že se ti vypíná zásuvka a požádáš ho o přepojení na jinou pojistku, kde se proud nevypíná.
pokud ti to nebude chtít udělat, napiš to do závad a reklamuj to u dodavatele !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 18:01    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
...by totiž musel mít kapacitu 5F, což při napětí nejméně 16V, které musí vydržet, je na hodně velkou nádobu.
...

Ty kondenzátory s kapacitou řádově ve F se dělají, stačí se podívat na "nápady nadšenců přes auto-HiFi".
Ale kvůli nabíjení mobilu bych si určitě takovou starost nedělal...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6084
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 18:02    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
...a proto se také znovu ptám: to máš v mobilu vadnou baterku a nezbylo ti na novou, že ji musíš hned po nasednutí do auta dobíjet?...
Též mi přijde, že nová baterka do mobilu je lepší řešení. Má tu výhodu, že funguje, i když se z auta vyleze ven.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5026
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 20:07    Předmět: Citovat

Vidím, že jste nepoznali závislost na mobilu a strach, že zůstanete na suchu s vybitým mobilem. Smile
Fobie z vybité baterie je běžný jev.
A když zapnete na mobilu všechny fičury(blůtús, WiFi, GPS, a hlavně v autě navigaci, tak procenta nabití na baterce letí rychle dolů. Takže zásuvka v autě je ostrůvek jistoty a bezpečí.
Telefon s navigací je takový žrout, že ač byl po celou dobu připojen na nabíječce, na konci cesty měl míň procent než na startu. Ale je to jen taková slabá nabíječka Picolo.

Ještě , že je to Stop and Go auto natolik inteligentní, že přitom nevypíná rádio. Moje neinteligentní auto při startování rádio vypíná, aspoň myslím.Ale zase nestartuje na každé křižovatce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6084
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: pá srpen 23 2013, 20:46    Předmět: Citovat

Uvažoval jsem, jestli jsem si neměl pořídit auto se start-stop systémem.
Podle tohohle se zdá, že jsem zase o tolik nepřišel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund