Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2569 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po duben 01 2013, 18:37 Předmět:
Vůbec nic špatneho.Leju do všeho (nechci říct podřadnější) M7 ADSIII co mám doma a nikdy žádnej problém.Ono to taky asi bude dlouhodobá záležitost něco pozorovat na kvalitě oleje a v domácích podmínkách asi nemožné.To bych musel mít dvě stejný auta a do každeho lejt jiný olej a pak rozebrat motory a měřit a měřit. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15535 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po duben 01 2013, 20:57 Předmět:
Podle mě u motorového oleje záleží jen na specifikaci a na včasné výměně oleje a filtru. Pokud se dodrží specifikace, tak klidně ten nejlevnější olej ze sudu. Nakonec ve všech autoservisech to tak dělají a je důležité hlavně to, aby byl vyměněn a ne jen dolitej.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31997 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 01 2013, 21:22 Předmět:
p32 napsal(a):
... Pokud se dodrží specifikace, tak klidně ten nejlevnější olej ze sudu. Nakonec ve všech autoservisech to tak dělají a je důležité hlavně to, aby byl vyměněn a ne jen dolitej.
Jenže v těch servisech si většinou za litr toho, co nakoupí za velkoobchodní cenu a ještě k tomu bez DPH po 80-100Kč/litr v sudech účtujou 200-300Kč plus práci s výměnou. To už je pro mne a stejně i pro kohokoliv dalšího lacinější kupovat malobalení na netu a "kupovat značku"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út duben 02 2013, 5:58 Předmět:
Kvalitní rafinovací technologické postupy jsou u nás již od dob Hitlera . Jinak motorák se skládá ze základu a z aditiv v jednotkách procent , které se od výrobce k výrobci liší . Ten základ oleje je dlouhodobě exportován na "západ" . A náhodou kolega jezdil s cisternou do němec hned po revoluci . Měl dovézt shell , ale postavili ho k cisterně castrol nalili a frčel domů .
Když si počtete u motorářů , tak třeba olej 5W40 , který leju do feldy , je prý absolutně zbytečný . Je to olej do vysoce zatížených motorů i pro nižší závodní třídy . Je použitelný pro tlaky a teploty v normálním osobáku nedosažitelné . Mogul ano . A za další , dnes i ještě platné značky dováží taky základy olejů z china v tankových lodích a tady do něj jen přicmrndnou aditiv . A dobře prodaj . A celkově se opět kvality olejů snižují , už i jen americkým značením , které noprmově umožňuje horší hodnoty . Šak tam nějaký vícelitr , běžně používaný do třech tisíc s využitím čtvrtiny výkonu může jezdit na kdejakou šajsku .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31997 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 02 2013, 8:47 Předmět:
Američani obecně používají míň vyšperkovaný oleje, ale mění je daleko častějc než Evropani. Není u nich vzácností měnit olej po ujetí 1000-1500 mil neboli cca 1600-2500km, tedy v době, kdy u nás se olej považuje za "správně zajetej" a předpokládá se ještě několikanásobná zásoba kilometrový životnosti. Je to daný přístupností ropnejch derivátů, u nich galon (přibližně 3,8 litru) oleje stojí v přepočtu zhruba stejně, jako u nás litr... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.