Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3369 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: pá říjen 21 2016, 20:46 Předmět:
Kdepak. Nárazníky v laku, rádio s divným displayem uprostřed volume kolečka, a do TP sem se nedíval - ale našel sem, že by to mělo mít 55kW (asi se i zde zavádí systém PMPO).
To jako je kolecko volune a uprostred malinkej displej 15x15 pixelu?
Ale popravde 1.0mpi jsem snad nevidel..
Ja mel davno "sluzebni" feldu 1.3 na plyn a to teprve clovek pozna co je to road rage, casto uz neni kam podradit
mela takovou specialni letni ficuru do zacpy. Vetsinou do pul hodiny posunovani zacala varit, takze topeni naplno. Integrovanou saunu nemontuje ani rolls-royce
Brácha měl půjčený Renault Clio s motorem 0,9 TCe. Jako, ono to jelo, zrychlení a tak. Ale když se to nastartovalo, tak se to klepalo jak nějaký polštářový pes a ten zvuk, no děs. To i moje někdejší stodváca běžela klidněji...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 21 2016, 23:19 Předmět:
keemo napsal(a):
1.0MPi? To je snad Junior? Narazniky bez laku, motor 37kW a bez pripravy na radio? Kastle na koleckach?...
Ne, Junior byla jen nejchudší verze výbavy, původně se měla dělat s motorem 1.0 už v roce 1998 jako socka-edišn verze, motor skutečně obsah 998ccm, ale byl to 4-válec OHV se 3x uloženou klikou, sice už taky se vstřikováním, ale konstrukčně odvozenej od škodováckýho motoru používanýho už od "tisícovky" = něco jako "zmenšená felicie". Proto ten výkon jenom 37kW. Ale ten motor byl na 1060 kilo vážící fábuli tak slabej, že nevyhověl ve zkoušce rozjezdu do kopce - prostě se do testem předepsanýho svahu to auto nedokázalo rozjet a vždycky ucouvlo. Proto byla výroba 4-válce 1.0 po vyrobení asi 1000ks urychleně a bez velký publicity ukončená a ve výbavový verzi "Junior" se rychle objevil nejdřív motor 1,4MPi se 44kW (4-válec 3x uložená klika OHV škodovka, v podstatě jen převrtanej motor z 1,3MPi Feliny) a od roku 2000 motor 1,2 6V 40kW trojhrnek, původně označovanej jako "1,2MPi" a během velice krátký doby přeznačenej na 1,2HTP - vedle něj se prakticky současně vyráběla i výkonnější 12-ventilová verze s výkonem 47kW, ta už se ale do výbavy "Junior" nedávala, aspoň první roky ne. U obou trojhrnců HTP se v roce 2003 učunil "facelift", kdy se odstranilo jak přeskakování rozvodovýho řetězu pomocí prodloužení vodicích kluznejch lišt pro řetěz, tak se i přeladěním softu zvýšil výkon - ze 40 na 44kW a ze 47 na 51kW. V těch výkonnějších verzích se "haťapka" na plný pecky produkovala doslova až do loňskýho roku, kdy byla její výroba nahrazená produkcí menšího atmosférickýho trojhrnku 1.0MPi. Tahle současná "litrovka" je trojhrnec OHC se 4x uloženou klikou, podobnej konstrukčně motoru 1,2HTP - a podle naladění softu dává 44 nebo 55kW. Montuje se do Citiga a do fábulí nejlacinějších verzí. Zároveň koncern ukončil výrobu atmosférickýho motoru 1,4 16V pro evropskej trh - všecky výkonnější agregáty pro třídu "malejch aut" než 1.0 už jsou přeplňovaný, ať je to 1,2TSI, nebo 1,4TSI v benzínu nebo 1,2TDI (3-válec) a 1,6TDI v naftě. Do Citiga ani do fábule na tuzemským trhu už jinou pohonnou jednotku koupit nejde. Pro větší auta jsou samozřejmě k dispozici i výkonnější motory, ale ani tam už pro škodofky například nezbyly ty nejprémiovější motorizace - například 3,6 litrovej 6-válec FSI už není ani pro nejvyšší typ superba (ovšem takovej Seat tyhle motory do nejluxusnějších kusů montuje dál, o passatu nebo audinách nemluvě) ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: ne říjen 23 2016, 10:42 Předmět:
EKKAR napsal(a):
U obou trojhrnců HTP se v roce 2003 učunil "facelift", kdy se odstranilo jak přeskakování rozvodovýho řetězu pomocí prodloužení vodicích kluznejch lišt pro řetěz, tak se i přeladěním softu zvýšil výkon - ze 40 na 44kW a ze 47 na 51kW. ...
Nebylo to až později? Mám za to, že výkon zvýšili až s příchodem dvojkové fabie. Jedničková 1,2 HTP měla snad 47 kW až do konce výroby. _________________ *****
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 23 2016, 13:15 Předmět:
Vzhledem k tomu, že se to udělalo změnou softwaru bez zásahu do mechaniky se ty posílený výkony deklarovaly od různýho data u různejch značek koncernu - ale do dvojkový fábule už ty slabší verze nedošly. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.