Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19534 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st únor 13 2013, 10:57 Předmět:
Nemám počítač, spotřebu měřím podle tankování a najetých kilometrů.
Zjistil jsem však, že podle kilometrovníků na dálnici mi to měří rychlost přesně, ale počítadlo naměří kratší vzdálenost (na 200km silnice napočítá 191 km). Skutečnou dlouhodobou spotřebu podle vzdálenosti, nikoli podle kilometrů na počítadle tachometru, mám tedy vlastně také o 4,5% nižší, jen to málokdy mám možnost objektivně zjistit - jen jednou dvakrát ročně vyjedu celou nádrž na jediné dálnici, a to ho chuděru dřu tak, že mu spotřeba vylítne dost podstatně nahoru.
Takže do internetové evidence spotřeby píšu natankované litry a kilometry podle tachometru.
Když už je řeč o koncernových autech s kompjútrem: skutečně ukazuje typicky o 0,5 až 0,8 litru/100km méně, než je skutečná spotřeba. Chyba se zvyšuje s počtem zejména studených startů motoru na počet kilometrů (11 oktávek a fábie a tři různí medvědi navrch jsou snad dostatečně velký vzorek) - řekl bych, že to bude v celém světě stejně blbě, ať už to dělají Japonci, Korejci, naši nebo kdokoli jiný.
Mazda a Pepa z ní byl nadšený, protože měla klasický 2l atmosféru, dokonce si pochvaloval spotřebu
Taky byli hotoví z golfa 1,4Tsi
Downsizing má smysl. Ale asi ne tak jak se to dělá. Třeba v tom golfu je ta 1,4Tsi , nebo 1,6Tdi tak akorát. Ale v momentě kdy tyto motory tlačí do aut jako superb tak je to blbost. Prostě hmotnost motoru se nijak neprojeví na celkové hmotnosti auta a úspora je v podstatě 0 + u toho motoru je snížená životnost kvůli zatížení. Anopak v malém autě je ta úspora poznat + netrpí náprava + ten motor nevyužívá svého potenciálu takže je schopen vydržet.
Pro běžnou jízdu se využívá prd a ne výkon.
To by jste se divili kolik je toho schopen sežrat motor když jede na nějakém nominálním výkonu, a jaký problém je ho uchladit a vůbec jak nicotná je jeho životnost (1,6D 40kw přes 10lnafty na hodinu) _________________ Internet - metla lidstva
Ale 1,4 v Golfe nie je ziadny downsizing. To je normalny objem na take auto + turbo ako bonus (pre niekoho).
Ano souhlas to vidím jako přínos. Vyhodili 1.6 a nahradili lehčím 1.4 který má vyšší výkon - na což se dávaly větší objemy. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6075 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st únor 13 2013, 20:33 Předmět:
Hill napsal(a):
...Když už je řeč o koncernových autech s kompjútrem: skutečně ukazuje typicky o 0,5 až 0,8 litru/100km méně, než je skutečná spotřeba... řekl bych, že to bude v celém světě stejně blbě, ať už to dělají Japonci, Korejci, naši nebo kdokoli jiný.
Není to v celém světě stejně. Můj Japonec ukazuje na compu o 3% větší spotřebu, než je skutečná.
Taky nemam pocitac, ale s 2.5L V6 atmosferickym benzinem jsem spocital cca 12-14 mesto podle nohy a zacpy, jinak mimo kolem 9l (ted v zime). Spotreba je trosku vyssi rekl bych kvuli trvalemu 4x4 pohonu...
nebranil bych se vetsimu motoru (k cemuz stejne dojde )...
Jizda je zabavnejsi a v podstate bezpecnejsi - pri predjizdeni stravite min casu v protismeru, rychleji opoustite krizovatku....
edit: nutno podotknout, ze u 2 lambda sond diag hlasi, ze maji chybu vyhrivani, po oprave mozna spotreba trosku klesne...
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: čt únor 14 2013, 7:28 Předmět:
Ono jak už nějakou dobu jedeš, netrvá to moc dlouho, lambda se ohřeje i bez předehřevu, takže moc velký rozdíl nečekej. PS-antidown sizing-kamarád odstavil po několika letech svůj Ford Granada-nějaký V6-najeto něco málo přes mega km . Na motoru se dělaly jen palice a to opakovaně, protože jezdil na LPG a zaklepávaly se ventilové sedla (palice litinové), ale spodek původní, aut převodovka měněna kvůli nehodě, kastle samozřejmě vařená ale přesto všechno zůstalo celkem dost komponent, které si ten důchod zasloužily.
Založen: Jul 01, 2005 Příspěvky: 2031 Bydliště: zbídačený kraj
Zaslal: čt únor 14 2013, 12:20 Předmět:
tatramacek napsal(a):
V zivote bych si downsizingovej agregat nekoupil.. A kor v benzinu.. To si radsi nasetrim na 1.4 HDI !!!
Není 1.4HDI už po?
1.4TSI je do Golfa dobrý. Má to 90kW nebo 103kW (teď nevím). Co by jste chtěli víc? Otázkou je životnost. Ale myslím, že na iDěsu nebo kde, v rozhovoru s nějakým konstruktérem ze Škodovky udávali životnost min 250 tisíc km.
A stejně na nás EU bude nařízeními a sankcemi (poplatky, STK, ekozóny) tlačit, aby jsme nejezdili v autech starších 10 let. Kde na to vezmem, nikoho nezajímá. _________________ *****
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: čt únor 14 2013, 12:59 Předmět:
Proc davaj do dieselu FAP?? Byl sem minulej tyden v Benatkach.. Jeli tri busy.. Stali jsme v Rakousku na benzince.. Jeden bus nahle zvysil tocky na max cca na dve minuty.. Hulil jak krava.. Vsichni venku se chytali za hlavu.. Pak otacky snizil na minutu a po te cca na 15sec opet na max... Ale to uz nekouril.. Byla to nejaka nova BOVA anebo Setra. Pokud takto probiha regenerace.. Suprova norma !! Zivotnost maloobjemovych motoru s turbem - pokud se dostane do rukou blazna.. Motor je po 150 000 na odpis.. Skoda si uzila s rozvodovymi retezy svy ! Presli na spolehlive remeny ! Nechapu o co jim jde.. Jen s nas rvat prachy !! Seat ktereho mame spolecne s Mazdou.. Duvod proc jej otec nechce prodat ? Protoze vi,ze v budoucnu pujdou auta do kytek.. A ja budu rad kdyz budu mit tu cest si ho nechat !!! _________________ Audaces fortuna iuvat
Spolehlivé řemeny ? co se musí měnit každejch 6-10 let ? Škodovka měla s řetězy problém, protože udělala konstrukční chybu. Žigulíků s řetězy jezdily miliony a žádnej problém s řetězy neměly.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33946 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt únor 14 2013, 15:31 Předmět:
Retaz tiez nie je nesmrtelna, casom sa vytaha.
V Mazde mam remen, meni sa kazdych 90 tisic km. A ked by sa nahodou roztrhol, motoru sa nic nestane - to ale pre vacsinu inych motorov neplati.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4507 Bydliště: Košice
Zaslal: čt únor 14 2013, 19:27 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Spolehlivé řemeny ? co se musí měnit každejch 6-10 let ? Škodovka měla s řetězy problém, protože udělala konstrukční chybu. Žigulíků s řetězy jezdily miliony a žádnej problém s řetězy neměly.
Akurat v lade bola dvojradova retaz nie bicyklova ako vo skodovke, navyse mechanicko pruzinovy napinak ktoremu nevadi spadavanie oleja ako v skodovke + olejovy filter s nefunkcnym spetnym ventilom dokona dielo technikov zo skodovky.
Vytahany retaz ma len jednu vadu rozhodi troska casovanie, z hladiska hlucnosti ziadna zmena treba si uvedomit ze retaz je stale mazany a cisty a aby zacal vydavat iny zvuk na to treba milion km, myslim ze remen sa natiahne tiez. Tak ze vhodne zvolena retaz musi vydrzat zivotnost motora, v kazdom pripade retaz aj ked je v poriadku troska viac huci.
Remen vyjde lacnejsie pre vyrobcu.
Osobne si myslim ze pri rozumnom pouzivani maloobiemovych turbo motorov to chodit bude spolahlivo. Samozrejme suhlasim stym aby to tazkych aut sa nedavali najmensie motory tam sa usetrit neda ked to raz musi rozhybat 2 tony tak daco paliva na to treba.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.