Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Downsizing, bylo to jasné vždycky (jak komu)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 10:57    Předmět: Citovat

Nemám počítač, spotřebu měřím podle tankování a najetých kilometrů.
Zjistil jsem však, že podle kilometrovníků na dálnici mi to měří rychlost přesně, ale počítadlo naměří kratší vzdálenost (na 200km silnice napočítá 191 km). Skutečnou dlouhodobou spotřebu podle vzdálenosti, nikoli podle kilometrů na počítadle tachometru, mám tedy vlastně také o 4,5% nižší, jen to málokdy mám možnost objektivně zjistit - jen jednou dvakrát ročně vyjedu celou nádrž na jediné dálnici, a to ho chuděru dřu tak, že mu spotřeba vylítne dost podstatně nahoru.
Takže do internetové evidence spotřeby píšu natankované litry a kilometry podle tachometru.
Když už je řeč o koncernových autech s kompjútrem: skutečně ukazuje typicky o 0,5 až 0,8 litru/100km méně, než je skutečná spotřeba. Chyba se zvyšuje s počtem zejména studených startů motoru na počet kilometrů (11 oktávek a fábie a tři různí medvědi navrch jsou snad dostatečně velký vzorek) - řekl bych, že to bude v celém světě stejně blbě, ať už to dělají Japonci, Korejci, naši nebo kdokoli jiný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 11:08    Předmět: Citovat

denis15 napsal(a):
Mazda a Pepa z ní byl nadšený, protože měla klasický 2l atmosféru, dokonce si pochvaloval spotřebu
Taky byli hotoví z golfa 1,4Tsi Very Happy

Downsizing má smysl. Ale asi ne tak jak se to dělá. Třeba v tom golfu je ta 1,4Tsi , nebo 1,6Tdi tak akorát. Ale v momentě kdy tyto motory tlačí do aut jako superb tak je to blbost. Prostě hmotnost motoru se nijak neprojeví na celkové hmotnosti auta a úspora je v podstatě 0 + u toho motoru je snížená životnost kvůli zatížení. Anopak v malém autě je ta úspora poznat + netrpí náprava + ten motor nevyužívá svého potenciálu takže je schopen vydržet.
Pro běžnou jízdu se využívá prd a ne výkon.
To by jste se divili kolik je toho schopen sežrat motor když jede na nějakém nominálním výkonu, a jaký problém je ho uchladit a vůbec jak nicotná je jeho životnost Very Happy (1,6D 40kw přes 10lnafty na hodinu)

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33946
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 11:12    Předmět: Citovat

Ale 1,4 v Golfe nie je ziadny downsizing. To je normalny objem na take auto + turbo ako bonus (pre niekoho).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5229

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 12:01    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Ale 1,4 v Golfe nie je ziadny downsizing. To je normalny objem na take auto + turbo ako bonus (pre niekoho).

Ano souhlas to vidím jako přínos. Vyhodili 1.6 a nahradili lehčím 1.4 který má vyšší výkon - na což se dávaly větší objemy.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 19:16    Předmět: Citovat

Já mám prům. spotř. 9,1 -)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 20:33    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
...Když už je řeč o koncernových autech s kompjútrem: skutečně ukazuje typicky o 0,5 až 0,8 litru/100km méně, než je skutečná spotřeba... řekl bych, že to bude v celém světě stejně blbě, ať už to dělají Japonci, Korejci, naši nebo kdokoli jiný.
Není to v celém světě stejně. Můj Japonec ukazuje na compu o 3% větší spotřebu, než je skutečná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33946
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 21:02    Předmět: Citovat

Napr. na Mazdach sa to da nejako uviest do nastavovacieho modu a tam sa da trochu pridat alebo ubrat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st únor 13 2013, 21:08    Předmět: Citovat

Taky nemam pocitac, ale s 2.5L V6 atmosferickym benzinem jsem spocital cca 12-14 mesto podle nohy a zacpy, jinak mimo kolem 9l (ted v zime). Spotreba je trosku vyssi rekl bych kvuli trvalemu 4x4 pohonu...

nebranil bych se vetsimu motoru (k cemuz stejne dojde Smile )...
Jizda je zabavnejsi a v podstate bezpecnejsi - pri predjizdeni stravite min casu v protismeru, rychleji opoustite krizovatku....

edit: nutno podotknout, ze u 2 lambda sond diag hlasi, ze maji chybu vyhrivani, po oprave mozna spotreba trosku klesne...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt únor 14 2013, 7:28    Předmět: Citovat

Ono jak už nějakou dobu jedeš, netrvá to moc dlouho, lambda se ohřeje i bez předehřevu, takže moc velký rozdíl nečekej. PS-antidown sizing-kamarád odstavil po několika letech svůj Ford Granada-nějaký V6-najeto něco málo přes mega km Very Happy. Na motoru se dělaly jen palice a to opakovaně, protože jezdil na LPG a zaklepávaly se ventilové sedla (palice litinové), ale spodek původní, aut převodovka měněna kvůli nehodě, kastle samozřejmě vařená ale přesto všechno zůstalo celkem dost komponent, které si ten důchod zasloužily.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jirka



Založen: Jul 01, 2005
Příspěvky: 2031
Bydliště: zbídačený kraj

PříspěvekZaslal: čt únor 14 2013, 12:20    Předmět: Citovat

tatramacek napsal(a):
V zivote bych si downsizingovej agregat nekoupil.. A kor v benzinu.. To si radsi nasetrim na 1.4 HDI !!!

Není 1.4HDI už po?

1.4TSI je do Golfa dobrý. Má to 90kW nebo 103kW (teď nevím). Co by jste chtěli víc? Otázkou je životnost. Ale myslím, že na iDěsu nebo kde, v rozhovoru s nějakým konstruktérem ze Škodovky udávali životnost min 250 tisíc km.
A stejně na nás EU bude nařízeními a sankcemi (poplatky, STK, ekozóny) tlačit, aby jsme nejezdili v autech starších 10 let. Kde na to vezmem, nikoho nezajímá.

_________________
*****
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: čt únor 14 2013, 12:59    Předmět: Citovat

Proc davaj do dieselu FAP?? Byl sem minulej tyden v Benatkach.. Jeli tri busy.. Stali jsme v Rakousku na benzince.. Jeden bus nahle zvysil tocky na max cca na dve minuty.. Hulil jak krava.. Vsichni venku se chytali za hlavu.. Pak otacky snizil na minutu a po te cca na 15sec opet na max... Ale to uz nekouril.. Byla to nejaka nova BOVA anebo Setra. Pokud takto probiha regenerace.. Suprova norma !! Zivotnost maloobjemovych motoru s turbem - pokud se dostane do rukou blazna.. Motor je po 150 000 na odpis.. Skoda si uzila s rozvodovymi retezy svy ! Presli na spolehlive remeny ! Nechapu o co jim jde.. Jen s nas rvat prachy !! Seat ktereho mame spolecne s Mazdou.. Duvod proc jej otec nechce prodat ? Protoze vi,ze v budoucnu pujdou auta do kytek.. A ja budu rad kdyz budu mit tu cest si ho nechat !!!
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: čt únor 14 2013, 15:12    Předmět: Citovat

Spolehlivé řemeny ? co se musí měnit každejch 6-10 let ? Škodovka měla s řetězy problém, protože udělala konstrukční chybu. Žigulíků s řetězy jezdily miliony a žádnej problém s řetězy neměly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33946
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt únor 14 2013, 15:31    Předmět: Citovat

Retaz tiez nie je nesmrtelna, casom sa vytaha.
V Mazde mam remen, meni sa kazdych 90 tisic km. A ked by sa nahodou roztrhol, motoru sa nic nestane - to ale pre vacsinu inych motorov neplati.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: čt únor 14 2013, 19:27    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Spolehlivé řemeny ? co se musí měnit každejch 6-10 let ? Škodovka měla s řetězy problém, protože udělala konstrukční chybu. Žigulíků s řetězy jezdily miliony a žádnej problém s řetězy neměly.

Akurat v lade bola dvojradova retaz nie bicyklova ako vo skodovke, navyse mechanicko pruzinovy napinak ktoremu nevadi spadavanie oleja ako v skodovke + olejovy filter s nefunkcnym spetnym ventilom dokona dielo technikov zo skodovky.

Vytahany retaz ma len jednu vadu rozhodi troska casovanie, z hladiska hlucnosti ziadna zmena treba si uvedomit ze retaz je stale mazany a cisty a aby zacal vydavat iny zvuk na to treba milion km, myslim ze remen sa natiahne tiez. Tak ze vhodne zvolena retaz musi vydrzat zivotnost motora, v kazdom pripade retaz aj ked je v poriadku troska viac huci.
Remen vyjde lacnejsie pre vyrobcu.

Osobne si myslim ze pri rozumnom pouzivani maloobiemovych turbo motorov to chodit bude spolahlivo. Samozrejme suhlasim stym aby to tazkych aut sa nedavali najmensie motory tam sa usetrit neda ked to raz musi rozhybat 2 tony tak daco paliva na to treba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt únor 14 2013, 19:49    Předmět: Citovat

Pohon druhé vačkové hřídele od první snad ani řemenem nejde. To je blbost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 3 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund