Ale 1,4 v Golfe nie je ziadny downsizing. To je normalny objem na take auto + turbo ako bonus (pre niekoho).
Když jsem před lety kupoval 1.4TSI v Golfu tak se uvádělo, že motor vycházel koncepčně z atmosféry 1.6. Takže jsem to vnímal jako downsizing. _________________ Pivo lahvový....a půl je hotový.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 02 2016, 15:04 Předmět:
Objem 1,4 JE daunsajz - protože se nikdy seriózně nemontoval do aut s váhou nad tunu pohotovostně = třída velikosti oktávky. Vždycky tahle třída byla "doménou" motorů o objemu těsně pod 2 litry až cca 2,5 litru v atmosféře, s turbem aspoň 1,6 v beneli nebo 1,8 - 1,9 v naftě. "Čtrnáctistovka" byť naturbovaná je prostě "podměrečná" a její používání v čemkoliv těžším než je fábule (cca 1000 kilo pohotovostně) je začátkem "šizení na váze" - sice tam ty kila vaty papírově jsou, ale musíte je dolovat plynem až někde z oblasti kolem 4 000RPM a zaplatit za ně spotřebou, kterou by měl i dvoulitr, provozovanej v tom samým autě, ale v daleko pohodovějších podmínkách pro svoji funkci. Prostě daunsajz je šajs a šit na druhou ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: čt listopad 03 2016, 12:04 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Objem 1,4 JE daunsajz - protože se nikdy seriózně nemontoval do aut s váhou nad tunu pohotovostně...
Jak se to vezme....
Na obrázku je auto s váhou určitě nad tunu pohotovostní (+ užitečná asi 520 kg), délka necelých čtyři a půl metru, jehož nejslabší motorizace byla atmosférická jednatrojka. Pravda, není to ten známý sen českého řidiče "táhnetovocpoda", naopak. Nejvyšší výkon 65 kW v 6000 ot. (omezovač nastaven na 6300), vrchol krouťáku až ve 4800.
Nicméně tenhle motor měl vysoké otáčky vysloveně rád a i s tímhle poměrně velkým a těžkým autem dosahoval zajímavých reálných parametrů - zrychlení 0 - 100 za 11,5 sek., max. rychlost přes sto osmdesát. Spotřeba i přes hydraulický posilovač nikdy nepřelezla i při svižné jízdě v kombinaci tak 6,2 či 6,3 litru.
Takže pokud člověk uměl trochu řadit a využívat vlastnosti motoru, byl to podle mě ideální downsizing, když už. Ne to, co se děje dneska.
P.S. Všimněte si precizní aerodynamiky. A taky se to dodávalo s jemněji odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 03 2016, 14:53 Předmět:
Ale jak golfík, tak "třidvatrojka" jsou auta "s váhou do tuny pohotovostně", rozhodně to nebyla a není "střední třída", do který se dneska takový podměráky normálně dávají - jako je mondeo nebo laguna. Dyť golf byl na začátku výroby stejná třída, jako o cca 10 let pozdější fáčko! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 03 2016, 20:07 Předmět:
Dyť se o ní bavíme - příklad vochcáfka III. gen s motorizací 1,0TSI 81kW trojhrnec s píšťalkou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 03 2016, 20:48 Předmět:
Ono jestli tam bude papírově 110 nebo 114 kobyl je úplně fuc.k... Stejně to bude mít furt spotřebu v reálu mezi 6 a 7 litrama a po dálnici 8-8,5 litru - fyziku neojebeš ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31880 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 04 2016, 0:31 Předmět:
No, jezdím do práce stejně daleko a když vezmu průměrku jen za tu dobu, co jezdím tuhle couračku kolem komína, tak v létě 8,5 a v zimě klidně 10 - a to mám atmosféru 1,4. Ale není problém s ní jet i za 15. A obráceně, pokud s ní pojedu lážoplážo po jedničkách a dvojkách dlouhou trasu, tak se dostanu i v 5 lidech na palubě na hranici 6 litrů s hodinovým průměrem těsně pod 60kmh - trasu z Český Třebový na nejrůznější akce do Lešan (nejbližší větší město Týn nad Sázavou) mi plánovač nalajnuje na 212km a 2:52 hodin jízdy s použitím dálnic - a Drobek na to sblafne cca 22 litrů na 1 cestu.
Když vyhodím placený úseky a zadám jízdu jen po neplacený síti, dálka se změní na 177km a jízdní doba na 3:14 hodiny - a když jedu svoji vyčmuchanou trasu, naměřím 173km a dobu mi plánovač počítá na 3:20 hodiny.
Ale tím, že při rychlosti 100-105 tacho mezi obcema (93-95 GPS) a 55 tacho (51-52 GPS) po vsi/městě udělám spotřebu kolem těch 6-6,5 litrů místo 10, tak při zdržení o zhruba půl hodiny za beneli zaplatím o dobrejch 40% míň - prostě po dálnici bych měl jednu nádrž (Drobek má 55l) tak akorát na cestu tam a zpátky, zatímco když jedu "lenivější" tempo, sblafne jen o něco málo víc než polovičku nádrže NA OBĚ CESTY. Při dnešních cenách je ten rozdíl přibližně 350 kaček za jednu jízdu ...
A vůbec nevěřím tomu, že bych měl stejný spotřebový údaje s tím litrovým TSIčkem - protože to už v těch rychlostech kolem 100kmh toho má v autě s 1250-1500 kilama provozní váhy plný brejle ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.