Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hledám někoho na konstrukci obvodu dotápění pro automobil
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 13:49    Předmět: Hledám někoho na konstrukci obvodu dotápění pro automobil Citovat

Hledám někoho, kdo by dokázal navrhnout a vyrobit pro mojí potřebu klidně i za úplatu obvod, který by ovládal dotopné těleso v automobilu.
S nástupem technologie Hdi motorů, výrobci zjistili že spalovaná směs je tak chudá, že vzniká i málo odpadního tepla, které se využívá k vytápění kabiny pro posádku a tudíž věc dotáhli ke zdárnému konci přídavným topným obvodem, což je AL. těleso, skrze které protéká voda a ,,topí ,, v něm 3 až 4 žhavící svíčky. Obvod je řízen z ř.j.motoru, tudíž pro mé potřeby, absolutně nevyužitelný. Mám k dispizici, nebo můžu použít, jedno ze dvou různých těles, jedno je tří svíčkové a druhé čtyřsvíčkové.
Představa je, že obvod by se sám spustil za podmínek:
1) běží motor a dobíjí to (palubní napětí vyšší 12,8 až 13voltů)
2) venkovní teplota je nižší než +7st.celsia
3) teplota motoru nedosahuje provozních hodnot (+82 st.celsia)
4) musí být zapnut vnitřní ventilátor (otáčky ovládány odporovou dekádou)
5) obvod bude ovládat dvě výkonová relé, protože žhavička dokáže vzít až 25Ampér

Obvod by byl použit ve vozidle xantia X1 1,9turbo D, provedení kombi, a to tak aby po nastartování urychlil ohřev vody v topném kanále dokud teplota motoru nenastoupá k teplotě provozní, mělo by to urychlit ohřátí prostoru pro cestující a v zimním období i rozmrazování čelního skla, v době kdy je chladno tak se přední sklo neúměrně orosuje, čemuž by toto asi také zabraňovalo.


Na dotazy se budu snažit odpovědět co nejdříve. Zatím díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
XTOGOX



Založen: Mar 14, 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 13:59    Předmět: Citovat

tohle bych viděl i jako pěkný příklad pro nějaký mikročip. Bude hlídat hodnoty ze vstupů a podle toho rozohdne co a jak. Aspoň já bych to řešil spíše takhle Smile

Druhá možnost co mně napadla tak bod 1 2 a 3 brát data z čidel do nějakého komparátoru a pak za to dát nějaké hradlo např AND a výstup na relé.

No ale nejsem profík v oboru takže nevím jeslti je to reálné to co jsem napsal.
Budou tu i lepší návrhy no Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 14:13    Předmět: Citovat

Nezapomeň že to je turbodiesel, to znamená že i palubní napětí bude mít obrovské výkyvy, přijdeš, vrazíš klíč do spínačky, otočíš, první poloha, odběr kontrolních obvodů, žároviček a žhaviček a napětí akumulutátoru s kapacitou 74AH jde až někam na 11voltů, občas i dost pod, druhá poloha, start a připojuješ startér, cca další 2KW, kampak až popadne napětí??
Navíc, byl bych spíše za to, aby se obvod skládal z běžně dostupných součástek, kvůli opravitelnosti a mikročip, to smrdí programem, což si myslím že není to pravé ořechové, vidím to na kolapsech různých imobilizérů a podobných kurvítek, co cpou výrobci aut do elektriky, pak je oprava ne o výměně součástky za dvoustovku a stovku za práci, ale o autorizáku a o tisícich, viz názorný příklad, zakusování imobilizérů u vozidel renault, větší sráče smad v tomhle směru nejsou. zde třeba víme, jak k tomu dojde ale neumíme to za kačku opravit
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dikobraz



Založen: Oct 17, 2004
Příspěvky: 911
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 14:43    Předmět: Citovat

Zdravím, co dát na zimu před chladič dečku, budeš mít teplotu nahoře dříve.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6614
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 14:50    Předmět: Citovat

Co myslíš, že řídí to HDI, ABS, airbagy? Taky program, jde jen o to, jak se to udělá. Ono to stejně s tím topením dopadne tak, že buď si to ubastlíš sám, nebo to udělané na úrovni nebudeš ochoten zaplatit, vývoj elektroniky není jednoduchý ani levný, nízká cena je možná jen při masové výrobě. Autu s HDI výrazně pomůže uzavřít motorový prostor proti náporovému chlazení, na Citroen se i prodávají originální dečky přes masku. Také jezdím s HDI, má elektrické těleso ohřívající přímo vyfukovaný vzduch, na okno to pomůže, ale po městě v tom teplo v mrazech prostě není, vezmu si bundu a neřeším to. Elektricky je to nevytopitelné, řešením je pouze nezávislé topení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 15:16    Předmět: Citovat

Dečka nic neřeší, v době kdy by to mělo běžet je celý systém chlazení absoulutně studený, auto je těsně po nastartování. Navíc voda, co vychází z motoru do chlazení je už jednou přesměrována a to přes výměník tepla olej-voda, takže jakmile se motor prohřeje topí to jak šlak, protože olej v systému je pod teplotou cca 140 až 170 stupňů, podle stylu jízdy, zda to honíš, nebo jen lechtáš. Samozřejmě, teplo z oleje bylo původně odváděno vodou do chladiče, až já jej přesměroval do topení. Měření digitálním teploměrem mi pak ukázalo nárůst teploty v topení o cca 15 až 20st.celsia, což je pěkně znát. Navíc motorový prostor je ,,uzavřen,, , o proti původnímu provedení je ze spodu přidán plastový dekl pod motorem, který částečně brání unikání části tepla z motorového prostoru a brání vnikání větších nečistot. Před vlastním chladičem je navíc ještě chladič vzduchu, takzvaný intercooler, pro motor, pokud by se ten zakryl dečkou, můžu počítat tak s deseti a více procentním poklesem výkonu a nárůstem spotřeby.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1774
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 15:57    Předmět: Citovat

Tenhle ohřev mám v oktávce všechno si hlídá řj.
FUNKCE: Je-li teplota v sacím potrubí v době startu motoru nižší než 5 °C,
aktivuje přes relé J359 a J360 řídicí jednotka motoru 1,9 TDI
žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7. Teplota
při startu se uloží do paměti.
Aby se zabránilo vybíjení akumulátoru, lze napájet tři, dvě nebo
také jen jednu žhavicí svíčku. Proto je na alternátoru speciální
přípoj (svorka DF) k řídicí jednotce motoru 1,9 TDI.
Vyhřívání se při dosažení určité teploty chladicí kapaliny
opět přeruší. Tato teplota je závislá na teplotì při startu.
Čím je teplota při startu nižší, tím vyšší je teplota, při které
se vyhřívání chladicí kapaliny přeruší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31978
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 17:03    Předmět: Citovat

Ropáky z koncernu VW mají v topení přidaný topný články na výkon cca 1kW, označení to má "topný element PTC" a je to v agregátu ventilace/topení/klimy uložený ve stejným krytu, jako je vodní topnej článek. Spíná je řídicí jednotka klimy, když je teplota blízko nuly a chlazení ještě nemá dost vysokou teplotu, aby to správně topilo. Ohřívá to vzduch PO PRŮCHODU tím vodním topením, takže to nepřihřejvá motor, ale opravdu jen vzduch proudící do interiéru. Jestli by se dal tenhle článek upravit a vbastlit někam do citróna je otázka. Ale spíná se to taky masivním relátkem, protože odběr z baterie je kolem 80A.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 17:25    Předmět: Citovat

Vím, tyhle topnice, jinak se to snad ani nedá nazvat se tu někde okolo Liberce dokonce vyrábějí, snad v DENSU, má to velikost jako radiátor topení a silné je to cca 1cm, měl jsem to doma. Bohužel do citroena se to naimplantovat nedá. Teď zrovna koukám po internetu, jestli bych nenašel dva mechanické termostaty ze kterých by se nechalo vytvořit analogové zařízení splňující požadavky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1774
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 17:38    Předmět: Citovat

Mám igelitku plnou termostatů do ledniček.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
CERT_z_Bx



Založen: Jan 15, 2009
Příspěvky: 74
Bydliště: Chrastava Czechbordel

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 18:04    Předmět: Citovat

takováhle čidla se vyrábějí i pro ty moje teploty ve verzi spínací i rozpínací, i z těch bych to mohl vyrobit


tepelne čidlo.jpg
 Komentář:
 Velikost:  3.36 kB
 Zobrazeno:  994 krát

tepelne čidlo.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6546
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 18:53    Předmět: Citovat

Něco podobného jsem měl v autě. 3x žhavička v přívodu topení. Venkovní teplotu jsem vzal od povelu výhřev ostřikovačů, po startu to čekalo pár vteřin a po kontrole U bat výše než 13V to seplo. Teplotu chl. kapaliny jsem vzal od nějakého čidla vody přes operák. A taky to mělo možnost nuceného vypnutí. Musel jsem přehodit altík za 120A. A to byl benzín :-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 19:26    Předmět: Citovat

hoši, já budu mít trabanta, a doufám, že tam něak dostanu dva altíky z favorita nebo škodovky. topit hodlám elektricky. a tedkom přemejšlím, že si asi vyrobím dálkové ovládání aby mi to nastartovalo nežli přijdu. Cool
doma si to vytopím ze sítsi to zaizotou pro izolace baráku...
sežen si termostaty z boilerů. daj se nastavit poměrně přesně.
na snímání baterky postačí TL431 + FET + relátko. a máš výkonný spínač dle nastaveného napětí. podobnou věc jsem si udělal k solárnímu systému - když je napětí pod 11,8V, rozsvítí se dioda a vím že mám vypnout. když ještě trochu klesne tak to rozjede bzučák a zapne sítový zdroj 12V.
edit: kdo by nechápal proč nechci jeden alternátor, tak vysvětlím. když budu honit topení z instalace kde je baterie, tak tu hrozí riziko nedostatku výkonu pro ostatní věci. já chci topení oddělené. altík jde provozovat při upravách i bez baterie (nabudí se samozřejmě z baterie)

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6546
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 19:34    Předmět: Citovat

Aby ten motor z traboše utáhl dva altíky:-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33984
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2013, 19:41    Předmět: Citovat

To mozno utiahne, len neviem, ci to bude este aj jazdit Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund