Zaslal: ne únor 07 2016, 16:50 Předmět: zkrat vyhledávání
Ahoj mám prosbu máte nějaký rychlý způsob jak najít zkatovaný místo v kabelovým svazku? Zkratuje mi vodič co napájí zadní obrysové světlo. Je to u auta MB Actros, nebo poraďte kde tu najdu nějaký odkaz na podobný problém
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19565 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne únor 07 2016, 18:18 Předmět:
Není jiná cesta, než jít po kabelu a rozebírat.
Na tak malou délku není jednoznačné ani porovnání odporů dvou stejně dlouhých vodičů, vzhledem k přechodovému odporu na kastli se sotva trefíš na méně, než půl metru. A na měření odrazem impulsu na vedení je technika v ceně půlky nového áčkového medvěda.
Mimoto není vyloučené, že kabelový svazek může v místě zkratu narušenou izolaci dalších vodičů, takže není vyloučené, že tento problém natažením nového vodiče opravíš, a za měsíc dva tam budeš mít problém daleko větší.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7949 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne únor 07 2016, 18:23 Předmět:
Jestli je někde vodič prodřený, skříplý, elektricky asi lokalizovat nelze. Jít po svazku, čumět a přemýšlet. Dal bych místo pojistky žárovku a při pohybu svazku bude třeba reagovat. Nebo už je dnešní digitální technologie tak daleko, že se připojí krabička která lokalizuje závadu-zkrat? Nevím.
PS doplněno-než jsem dopsal, Hill myslel stejnou cestou. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Dec 20, 2007 Příspěvky: 1249 Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora
Zaslal: ne únor 07 2016, 18:39 Předmět:
Místo pojistky tu žárovku a pak cvaknout kolem svazku klešťák a postupně to zkoušet od pojistky k lampě kde se to ztratí. Bude to fungovat pouze při zkratu proti kostře.
fígl se žárovkou znam ale kvůli jednotce ho radši použít nemůžu a msta kde by se mohl ten kabel prodřít jsem prohlídl kostra a napájení vedou společně ve svazku až někam k motoru tam je ukostřovací bod elektroinstalace podvozku
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6619 Bydliště: Praha
Zaslal: ne únor 07 2016, 20:02 Předmět:
Jestli máš dobrý voltmetr a stabilní zdroj proudu (oboje je problém, bastlířovy přístroje nevyhoví, zdroj proudu se dá celkem jednoduše ubastlit, voltmetr mám 6.5 digitový, s ním to jde.) a víš, proti čemu je zkrat (kostra ?) a je tento zkrat stabilní, pusť do vodiče proud z jedné strany a změř čtyřdrátově napětí na začátku kabelu a potom z druhé strany totéž. VZdálenost zkratu odpovídá poměru naměřených úbytků. Další varianta je hnát kabelem hodně proudu a dívat se na svazek infrakamerou, tady zase většinou není k dispozici infrakamera a svazek je obvykle špatně přístupný.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7949 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne únor 07 2016, 20:41 Předmět:
Zkus mi ještě jednou pořádně popsat, o co jde. Přece když máš kabel zapojený na pojistkový nůž a druhý konec odpojený od světla, přece se to nemůže nic poškodit. Nebo máš kabel napojený do jednotky a ta ti pálí pojistky? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
jak je to zapojený v kabině nevím, jestli je pojistka za jednotkou nebo před ní každopádně hlídání vadný žárovky to má a chybovou hlášku dokáže spustit i jiná watáž žárovky zkrat mam někde v kabelovem svazku podvozku ten konkrétní kabel jsem našel vepředu ve svorkovnici a mam ho odpojený na obou místech odpor mezi ním a kostrou je nulový někde ve svazku je mezi ním a kostrovým kabelem zkrat
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: ne únor 07 2016, 21:53 Předmět:
Zaky napsal(a):
...pusť do vodiče proud z jedné strany a změř čtyřdrátově napětí na začátku kabelu a potom z druhé strany totéž. VZdálenost zkratu odpovídá poměru naměřených úbytků...
Tohle by fungovat asi mohlo.
Ale v praxi je jednodušší (a obvyklejší) vytipovat si trasu kabelu a hlavně místa, kde případně bývají konektory či jiná spojovací místa. A pak prostě postupně zmenšovat sektor se zkratem.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6619 Bydliště: Praha
Zaslal: ne únor 07 2016, 22:01 Předmět:
Souhlas, musí se popřemýšlet a na základě zjištěných skutečností vybrat co nejefektivnější a málo pracnou metodu. Problém je, že při pohybování kabelem může ten zkrat zmizet a pak se bude hledat výrazně hůř. Nejvíc by se líbil ten tekoucí proud a klešťový Ampérmetr, jestli se tedy dá aspoň sem tam někde ke svazku dostat.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.