Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

zvuk motoru v repro
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
toom



Založen: Sep 17, 2004
Příspěvky: 327

PříspěvekZaslal: st květen 31 2006, 11:51    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jarda_k



Založen: Apr 15, 2006
Příspěvky: 187
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: pá červen 02 2006, 18:17    Předmět: Citovat

petyrekk napsal(a):
Anonym napsal(a):
Add jarda_k:Nejedná se o nedobíjení,ale o zjištění,zda-li není v alternátoru vadná JEDNA dioda.Dobíjet bude i tak.

Add miroja:Nemohu soudit,ze kterého pramene jsi zjistil,že diody v alternátoru jsou dimenzovány na 80V,ale budiž.

Add joeko1:V každém případě odpoj pouze buzení alternátoru(slabý vodič),stát se může cokoliv. Shocked


Jsem se zapomněl přihlásit,tož tak. Shocked


Nikdo tady neřeší nedobíjení, ale kontrolu právě toho, že altík nic nedodává a když nic NEDODÁVÁ TAK NERUŠÍ. Když bych chtěl zkontrolovat jestli je vadná některá dioda v můstku tak na to mrknu osciloskopem a mám to spolehlivě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: po červen 05 2006, 5:32    Předmět: Citovat

Jenže on osciloskop nemá,proto chtěl poradit,jak jinak se to dá změřit. Shocked
Návrat nahoru
jarda_k



Založen: Apr 15, 2006
Příspěvky: 187
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: po červen 05 2006, 21:33    Předmět: Citovat

Asi už trochu odbíháme od tematu, ale kámoš automechanik mi říkal, že se dá občas poznat vadná dioda podle blikání světel. Když je namíří na zeď a když je tam nějaká špatná dioda tak to problikává. Já to ještě nezkoušel, protože mi nikdy žádná dioda nezkolabovala. Asi to bude chtít maximálně zatížit baterku ať má šanci vzniknout nějaký zvlnění. Nedokážu ovšem posoudit míru blikání. A je to potřeba dělat při nízkých otáčkách, aby to oko nestihlo zprůměrovat. Ale co si budem nalhávat, osciloskop je osciloskop. Tomuhle moc nevěřím, protože jsem to ještě v praxi neviděl fungovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jarda_k



Založen: Apr 15, 2006
Příspěvky: 187
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: po červen 05 2006, 21:45    Předmět: Citovat

Ještě mě napadlo vyzkoušet budit zesilovač nějakým galvanicky odděleným zdrojem signálu (discman). Pokud signál bude i tak zarušený, mohlo by to být napájením v autě. Taky jsem dával do auta pár odrušovačů, ale v těch autech byly nějaký starý rádia, který to ještě neměly v sobě. U nové věci se snad už bez odrušovače nevyrábí. Nezkoušel jsi vést analogový signál jinou cestou, nemůže být rušení způsobeno vedením podél nějakého silového vodiče?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
87.197.145.149
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st červen 07 2006, 15:49    Předmět: Citovat

jarda_k napsal(a):
Ještě mě napadlo vyzkoušet budit zesilovač nějakým galvanicky odděleným zdrojem signálu (discman). Pokud signál bude i tak zarušený, mohlo by to být napájením v autě. Taky jsem dával do auta pár odrušovačů, ale v těch autech byly nějaký starý rádia, který to ještě neměly v sobě. U nové věci se snad už bez odrušovače nevyrábí. Nezkoušel jsi vést analogový signál jinou cestou, nemůže být rušení způsobeno vedením podél nějakého silového vodiče?


skusal a robilo to bordel...teraz je na rade odrusovac....ale este som sa ku tomu nedostal
Návrat nahoru
Gabe



Založen: Apr 21, 2005
Příspěvky: 47
Bydliště: Vrchlabí

PříspěvekZaslal: st červen 21 2006, 20:47    Předmět: Citovat

Ahoj všichni.
Možná jsem někde něco přehlédl a budu někoho opakovat, nebo to tak máš nainstalované:
Napájecí vodiče vést po straně vedení ostátního napájení, signálové pokládat nejdále od napájecích, nejlépe po druhé straně.
Natáhnout i kostru přímo z baterie a jak už říkal kolega přede mnou, veškéré komponenty audio soustavy napájet z jednoho uzlu.Tuším kolega Toom posílal ten link, hodně užitečná věc - galvanický oddělovač do signálové cesty mezi radio a zes.Běžně ho vede Dexon, Tipa, US Blaster.Ze zkušenosti pomáhá z 80%.
Hodně zdaru!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4492
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: čt červen 22 2006, 5:03    Předmět: Citovat

Nepostřehl jsem jestli to dělá pořád, teda i na CD, nebo jen při rádiu. Jestli ruší jen rádio, problém může být ve špatné kostře u antény. Pokud anténí úchyt nemá perfektní spoj s kostrou, pak to dělá přesně to co popisuješ. Kdysi jsem to zkoušel tak, že autorádio jsem držel v ruce a bylo připojené jen na plus, repruduktory a anténu. Muselo hrát i bez připojené kostry, kterou si to bralo právě přes stínění kabelu od antény. Nebo to můžeš zkusit přes žárovku, jeden vývod žárovky na plus a druhý na vnější kov od anténího konektoru. Když je to v pořádku, žárovka normálně svítí. Jinak odebrat anténu a očistit okolo matky, kterou je to přitažené k autu.
Vypadá to možná divoce, ale je to léty prověřená zkušenost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: čt červen 29 2006, 8:17    Předmět: Citovat

Ó JÉÉÉÉSUS! Shocked Shocked Shocked
Kdysi mě to u škodofky taky bzučelo a pískalo a vyřešil jsem to pouhým LC filtrem.
ALTERNÁTOR BYL DOBREJ!!!

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomantex
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: pá srpen 18 2006, 0:08    Předmět: Altik Citovat

Neviem ako vy, ale myslim ze pri akychkolvek otackach nesmie napatie na alternatore prekrocit cca 14 - 14,4V. Alternator by mal uz sam v sebe mat zabudovany odrusovaci clen (jednoduchy kondenzator zapojeny medzi + a hmotu altika). V zivote som nemal ziaden problem s muzikou v akomkolvek aute, dokonca ani v Trabante kde bol origo 12V altik a slusna muzika! Ake mas auto? Ak mas starsie auto, mohlo by to byt aj napr. "fajkami" na sviecky bez odrusovacieho odporu.
Návrat nahoru
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá srpen 18 2006, 9:12    Předmět: Citovat

Tak to tě obdivuji,já naopak měl nějaký problém skoro při každé instalaci muziky do jakéhokoliv auta. Tahle diskuse mě vcelku pobavila,ale tohle se tu už 100x probíralo. Kolegovi joeko1 bych poradil nic nevymýšlet s alternátorem a elektroinstalací v autě,ale zaoupit ten izolační transformátor do signálové cesty v dexonu za 250kč a má po starostech.

Ono je sice hezký že je nejlepší kostřit zesilovač až u baterky,ale skuste si někdo spočítat na kolik přijde 6 metrů solidního kabelu od baterie k zesilovači,oproti 50cm kabelu na přikostření v kufru. To se ten izolační transformátor s přehledem zaplatí.

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomantex
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: pá srpen 18 2006, 22:12    Předmět: Citovat

To DjRix: Mas pravdu! Dokonca v origo dokumentaciach k zosikom byva uvedele ze sa NESMIE!!! zapajat priamo na "-" baterky, ale na kostru auta (plech).
Návrat nahoru
hafca



Založen: Jul 27, 2004
Příspěvky: 4492
Bydliště: 25km na západ od Prahy

PříspěvekZaslal: so srpen 19 2006, 10:37    Předmět: Citovat

Zkus to připojit přímo na + svorku na baterce. Tohle pomáhalo, když všechno ostatní selhalo. Jestli to pomůže nazapomeň si hned u baterky dát pouzdro s pojistkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund