Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Sranda pro autaznalé+ sháním motor Š120,125,130
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2012, 11:47    Předmět: Citovat

Ty Fáčkové motory nebyly vůbec špatné,já mám ještě starou verzi s karburátorem a rozdělovačem r.v. 1993 a jela parádně a chytala na drc za každého počasí. Jen tam mám takovou kuriozitku.Já osobně se o to auto starém 8 let a baterku jsem neměnil.Před tím ji měla cca 2 roky moje současná žena a ta taky neměnila baterii. Jenže Fáčko kupovala od prvního majitele,který jí tvrdil,že je v tom autě vše původní. A včil mudrujte.
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2012, 12:21    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
i šádynu se "stříkačkou" z fáčka ´94...
ano, ve 125ce ten motor jezdil opravdu výborně, dvakrát jsem upálil spojku ))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32001
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2012, 13:44    Předmět: Citovat

Pájo - na baterce musí být vypálením/vytavením žhavou matricí přímo doplastu nádoby vyznačeno datum výroby ve stejným formátu, jako se to dělá na pneumatikách = 4 číslice, první dvojice = týden v roce, druhá dvojice = poslední dvojčíslí letopočtu. Zkus to omrknout. Pak sem případně napiš to datum a značku té baterky...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
passion



Založen: Jul 22, 2005
Příspěvky: 900
Bydliště: Žilina

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2012, 14:41    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jo, sorry - ten MPI je normální Bosch Motronic. to BMM je úklep.

Felicie MPI majú vstrek od Siemensu (Simos2P), nie Bosch (aj keď technicky vzaté je to to isté ako viac bodový Motronic).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2012, 21:06    Předmět: Citovat

No já jsem na 130ce s kloubovými hřídeli nalítal přes 200tisíc , většinou s vozejkem z Rakous . A opravdu byly přímo vyráběny kusy 130ky s motorem z fáčka . Zítra nahlédnu do knïhy , byla to snad 136ka . Já měl tedy originál 130LS , asi to bylo jediné auto v mém životě , které si na sebe mnohonásobně vydělalo . Stará 120ka mi snad leží v drevníku (dostal jsem ji , nezkoušel) a za odvoz je Tvoje .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2417

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2012, 22:06    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne listopad 04 2012, 22:33    Předmět: Citovat

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=305 Tak ta 136ka je 130kový motor se zvýšenou kompresí a vyvložkovanými sedly , ale ne z fáva . Je fakt , že jsem viděl motor z fáčka zabudovaný v kastli 120ky , ale nenapadlo mne , že jest to samodomo . Kdybych to tenkrát tušil , tak jsem se pokusil tu hlavu sehnat . Takhle jsem si dal za dlouhé prachy sedla vyvložkovat a manželka pak motor uvařila a ta ztenčená litina u sedla praskla . Cry Následovala koupě nové 130kové hlavy a stálé seřizování ventilů . Po zápřahu s vozejkem z Innsbrucku domů následovalo okamžitě seřizování ventilů , neb LPG a pedál plech na plech učinily své . Pozor ! I dnes jsou těsnění pod hllavu špatná jako před 25ti lety . Je zajímavé , že na 105ku a 130ku jsou ta těsnění v pořádku . A to se do mne ještě prodejce auto hobby obul , že jim kazím jméno ... Jedna díra pro vodu je 5ka místo 10ky a jedna úplně chybí .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: po listopad 05 2012, 18:20    Předmět: Citovat

Z pohladu "tuningu 105 - 130" idealne riesenie motor S136 (8 kanalova hlava... ) motor ktory bol technicky zhodny s favoritom az na nejake vynimky. Vzhladom na pocet vyrobenych kusov, je to pomaly zberatelska rarita.
Potom su uz zastavby typu motory z Favorita, Felicie, Fabie - musia sa riesit okrem pripojenia prevodovky problemy s inym sklonom motora. Abslotutne kutilstvo su creva z 1,4 MPI (vlozky, piesty, kluka, ojnice) v 130 bloku, ked sa k tomu naladi karburator, idealne riesenie na oblbnutie STK. Laughing

Co sa tyka problemov s hlavami a tesneniami, tak tam bol problem u vykonejsich verzii od 120GLS vyssie, hlinikove hlavy 130 motorov boli este haklivejsie. 90% problemov sposoboval element medzi volantom, pedalmi a sedackou, ked si neuvedomil, ze auto ma 12l chladiacej kvapaliny, ktoru treba aj precerpavat, jazda do kopca na 4ke vnizsich otackach bola ista cesta k vyvareniu a poskodeniu aspon tesnenia pod hlavou. Paradoxne na to netrpeli 105 a 120 ktore tolko nevladali, do kopca sa muselo na 3ke vo vyssich otackach, v tomto rezime uz bol motor daleko lepsie chladeny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2012, 6:57    Předmět: Citovat

Hlavní problém bylo 95% vadných termostatů, které se na tento zázrak techniky vyráběly. Po jeho kousnutí to šlo velmi rychle a litinová palice nemá výkyvy teplot moc ráda....každý tam nalil studenou vodu co vozil....
Jednou jsem jel s takovým "bastlem" (favo motor a zbytek 120ka) a dokážu si představit s tím v kombinaci s 5 kvaltem jezdit-jelo to hezky.
Baterku jsem taky řešil na jaře-měla na sobě vypálený rok 99-značka BOSCH tuším silver-ještě by fungovala, ale v zimě už měla problémy-tedy, felda s ní vždy chytila, ale potřebuju se na auto mít možnost spolehnout a ne někde zůstat stát kvůli vlastní blbosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
no_-_name



Založen: Dec 13, 2007
Příspěvky: 257
Bydliště: Mladá Boleslav

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2012, 21:43    Předmět: Citovat

a já mám za to, že dneska už tam ten motor legálně nejde, že už to škodovka přestala podporovat tyhle výměny Rolling Eyes
_________________
~Nestavte se mi na odpor! - Georg Simon Ohm ~
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st listopad 07 2012, 21:46    Předmět: Citovat

to denis:

Pokial sofer nemal zapchate usi a zalepene oci, tak to videl na teplomeri a pocul buchotat kvapalinu v systeme, stacilo zastavit zmacknut spravnu hadicu a islo sa dalej, termostat ostal otvoreny az do vychladnutia motora. Holt neboli to take user friendly auta ako dnesne a ked bolo za volantom technicke kopyto tak si to motor odskakal v plnej parade.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt listopad 08 2012, 5:51    Předmět: Citovat

Já furt nwm o čem mluvíte . Měl jsem 130ku a nalítal s ní přes 200 000 a ani jednou nevařil . Jezdil jsem co týden v LÉTĚ otočky s plným vozejkem Innsbruck a plyn jedině na podlaze . Jen jsem měl navíc vyvedený spínač přes termostat na chladiči , protože když ještě byly kontroly na hranicích mezi zeměmi západu , tak specielně na přechodu z Rakouska do Německa to byly dlouhé fronty a do kopce se popojíždělo . Z Německa zpět do Rakous v Kufsteinu to už bývalo lepší .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt listopad 08 2012, 6:31    Předmět: Citovat

Škodovka ty výměny netolerovala nikdy-ještě tak 105 místo 120 atd, ale favo motor místo 120 nee. Bylo to po známosti. Ve feldě dokonce nemůžeš legálně přehodit 40 a 50KW motor jeden za druhý. Výmaz čísla z techničáku ti na toto nepomůže.
To xmurgi:
teplota většinou vyletěla celkem rychle a já osobně na teploměr nekoukám každých 5 minut-dnešní auta jej dokonce ani nemají a mají jen kontrolku přehřátí. A ve 120ce slyšet bouchat kapalinu v okruhu si ve 100km/h snad děláš prdel.... Ve 100km/h ses díval, jestli vedle tebe nevzlétá Airbus jaký to byl se 4kvaltem hukot (samozřejmě lehce nadneseně).
Samozřejmě pokud termostat byl OK, chladící soustava neměla netěsnosti a uživatel uživatel nepoužil nejlevnější olej z Kaufu, bezproblémů najela 240tis. km. A to dokonce znám jednoho, co na jednom motoru bez GO najel 240tis. km-od novoty na plné syntetice (ačkoli tam nepatří) a výměny do 15tis. km.
Běžná praxe v rodině byla jako u Avie-co 65tis. km GO, aby to nežralo olej jako tank...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32001
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt listopad 08 2012, 18:56    Předmět: Citovat

denis15 napsal(a):
Škodovka ty výměny netolerovala nikdy-ještě tak 105 místo 120 atd, ale favo motor místo 120 nee. Bylo to po známosti. Ve feldě dokonce nemůžeš legálně přehodit 40 a 50KW motor jeden za druhý. Výmaz čísla z techničáku ti na toto nepomůže.
...

Blbost. Škoda AZNP Mladá Boleslav povolovala náhrady motorů podle přesných tabulek, kde bylo určeno který motor se může do které verze karosérie zamontovat - ano, netolerovaly se montáže motorů 130 do "užovek", protože pro tyto motory byla požadována kastle s podvozkem "emko" a příslušnou instalací brzdového systému a náprav (parametry brzdových válců, posilovače brzd, brzdových třmenů a zadních bubnových brzd se mezi "užovkou" a "emkou" dost podstatně odlišovaly). Po vyřazení čísla motoru z evidence pak u karosérie modelového ročníku ´84 a pozdějšího není nikde vůbec možno odlišit, jaký v ní má být motor - ani výrobce to neurčuje. Podobná pravidla platí i pro modelovou řadu Favorit 135/136, kde obě verze motorů jsou plně záměnné mezi sebou i bez povolení výrobce. Použití agregátu řady 748 (favorit) do skeletu řady 741 ("stodváca") je omezeno na přestavby podle úpravy předepsané výrobcem - spočívalo to především v náhradě některých podvozkových dílů za modernější kvůli vyššímu výkonu motorů řady favorit.

Teprve u typu, jehož produkce byla plně realizována po převzetí AZNP koncernem VW = u felicie došlo k přeznačení motorů na 3písmenný kód a také k zákazu vzájemných výměn těchto motorů mezi sebou - A TO POUZE NA ÚZEMÍ BÝVALÉHO ČESKOSLOVENSKA, protože například v Německu (a i v dalších zemích €U) jsou podobné přestavby národními předpisy tolerovány a stanovisku výrobce není přiznáván tak velký význam jako v Kocourkovsku.
Většina předpisů v těchto NEčeských a NEslovenských státech týkajících se přestaveb motorových vozidel se drží principu, že pokud je do vozidla vestavován komponent již homologovaný v jiném motorovém vozidle bez ohledu na značku, typ a původní zemi výroby, lze při obecném neporušování dalších předpisů o bezpečnosti a nepoškozování majetku a práv dalších subjektů taková vozidla bez problémů připustit k provozu = udělit nesériovou homologaci. Já osobně takový přístup pokládám za naprosto logický. Požadována je pouze úhrada nikoliv astronomického správního poplatku za udělení nesériové homologace. Proto je možné se setkat i na českých a slovenských silnicích s vozidlem Š110R s vestavěným motorem Chevrolet V8 o zdvihovém objemu necelých 8 litrů s regulérními poznávacími značkami Velké Británie nebo s Fábií první generace s motorem VW 1,8 TFSI registrovanou "na německých číslech", přestože výrobce do karosérie fábie nikdy tento agregát nemontoval.


denis15 dále napsal(a):
...
Běžná praxe v rodině byla jako u Avie-co 65tis. km GO, aby to nežralo olej jako tank...
Ano, "šáde" žraly olej, ale jen ty, kterým se nikdo nevěnoval. Pokud se o ně majitel dokázal postarat, bez překročení hranice spotřeby oleje 0,1-0,2l/1000km (= do 5l během jednoho výměnného intervalu, který u těchto motorů byl 10 000km) se pohybovala drtivá většina těchto motorů i bez dalších speciálních úprav, které byly u pozdějších typů realizovány sériově.
Jinak konstruované stírací kroužky a gufera na stopky ventilů dostaly v AZNP až motory řady 748 = favorit, které proto naprosto v pohodě dosahovaly "spotřeby" oleje nižší než 0,2litru mezi výměnami = během 15 000km. Hlavním důvodem instalace přídavných těsnicích elementů byl nikoliv přímý požadavek snížit spotřebu oleje, ale nutnost snížit průnik oleje do spalovacích prostorů kvůli ochraně katalyzátoru o jehož instalaci bylo u favoritů uvažováno od počátku jejich vývoje. Dělat "GO" po ujetí pouhých 65 000km byla ale i u šáde holá zbytečnost, tyto motory zcela běžně najížděly mezi rozsáhlejšími opravami intervaly mezi 80 000 a 120 000km, výjimkou nebyl nájezd do GO vyšší než 150 000km.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: pá listopad 09 2012, 8:29    Předmět: Citovat

OK, dovolila tedy zástavbu favo motoru, ale za dodržení některých podmínek ovšem normální to bez tohoto nebylo (proto jsem psal že většinou po známosti). Otom, že by nepovolila 120 misto 105 jsem nepsal.
To že s kvalitním olejem nebyl problém jsem taky psal-pokud se to ojebalo tak platilo to co jsem psal dole-myslím, že jsem v ničem zásadně nekecal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund