Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

váha vzduchu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pajap



Založen: Mar 16, 2007
Příspěvky: 229
Bydliště: Kousek od Plzně

PříspěvekZaslal: út červenec 04 2023, 14:12    Předmět: Citovat

Ahoj, jaké hodnoty má potenciometr a termistor ve váze vzduchu Bosch 0 280 202 130? Je to na Audi 80, motor ABK (benzín 2,0 85 kW), systém Digifant. Diagnostika píše právě závadu na váze vzduchu, motor běží nepravidelně a se sníženým výkonem, patrně něco jako nouzový režim.
Rád bych proměřil, než budu shánět jinou (vodiče k ŘJ proměřené a bez závad).
Díky

_________________
Zdraví Pája...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajap



Založen: Mar 16, 2007
Příspěvky: 229
Bydliště: Kousek od Plzně

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 11:25    Předmět: Citovat

Ještě přikládám obrázek z internetu.
Podle těch různých vrstev mi připadá, že průběh nebude zdaleka lineární...



20230514_202543 (1).jpg
 Komentář:
Obrázek z internetu
 Velikost:  265.1 kB
 Zobrazeno:  71 krát

20230514_202543 (1).jpg



_________________
Zdraví Pája...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 12:57    Předmět: Citovat

Obávám se, žes nepochopil funkci danejch součástek na motoru. Váha vzduchu v sobě žádnej potenciometr nemá, protože v ní není žádná pohyblivá součástka, která by měnila svoji polohu - a tím potenciometrem by se ta poloha zjišťovala pro ŘJ. Ten potenciometr může sloužit pro snímání polohy škrticí klapky nebo clony, regulující svým přivíráním poměr nasávanýho vzduchu z oblasti u vejfukovýho potrubí, kde se ohřejvá a z místa, kam přichází zvenku pokud možno studenej - hlavně v zimě se tím usnadňuje start motoru resp. jeho udržení v chodu, protože ta regulační klapka se v chladu přesune tak, aby motor nasával předehřátej vzduch kolem vejfuku. Žádnej jinej důvod přítomnosti nějakýho potenciometru tam není, "váha" měří množství procházejícího vzduchu pomocí elektricky nahřátýho kusu drátu, kterej je procházejícím vzduchem ochlazovanej. Měřicí proud je danej, množství tepla odebranýho vzduchem je úměrný průtoku, změna teploty mění odpor měrnýho drátu a tím se mění úbytek napětí na něm - ten pak vyhodnocuje ŘJ jako množství nasátýho vzduchu. Vedle měrnýho drátu je ve "váze" ještě termistor, kterej má za úkol měřit výchozí teplotu vzduchu procházejícího váhou, aby ŘJ mohla podle teploty kompenzovat hodnotu proudem vzduchu odebranýho tepla a údaj o průtoku vzduchu necoural s teplotou jak vandrák kolem kašny.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajap



Založen: Mar 16, 2007
Příspěvky: 229
Bydliště: Kousek od Plzně

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 13:16    Předmět: Citovat

To, co jsi popsal, je jen jedna z několika metod měření váhy vzduchu.
Potenciometr škrtící klapky je v motoru taktéž, jen na jiném místě (na obrázku pozice G69 - hůř čitelné).
Mnou zmíněný potenciometr umístěný ve váze vzduchu je na obrázku pozice G19 včetně termistoru měření teploty vzduchu (jak jsi zmínil i Ty) pozice G18.



1758.jpg
 Komentář:
Potenciometr G19 a termistor G18 váhy vzduchu
 Velikost:  130.27 kB
 Zobrazeno:  64 krát

1758.jpg



1759.jpg
 Komentář:
Potenciometr škrticí klapky G69
 Velikost:  122.63 kB
 Zobrazeno:  48 krát

1759.jpg



_________________
Zdraví Pája...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pajap



Založen: Mar 16, 2007
Příspěvky: 229
Bydliště: Kousek od Plzně

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 13:18    Předmět: Citovat

Ještě přikládám obecné zapojení systému Digifant.
Váha a teplota nasávaného vzduchu je vlevo nahoře...



91_1266222689.jpg
 Komentář:
Obecné zapojení systému Digifant
 Velikost:  285.08 kB
 Zobrazeno:  70 krát

91_1266222689.jpg



_________________
Zdraví Pája...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 15:48    Předmět: Citovat

Pak ale opakuju, ten potenciometr nepatří přímo k "vážení" vzduchu, ale k nějakýmu dalšímu systému, například k regulaci teploty nasávanýho vzduchu. Prostě zjišťuje změnu polohy něčeho, co má možnost a musí se za provozu nějak pohybovat v mezích od-do.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 16:02    Předmět: Citovat

Ne, ten potenciometr je tam ke snímání stavu škrtící klapky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bc546



Založen: Jun 25, 2021
Příspěvky: 64

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 16:18    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Váha vzduchu v sobě žádnej potenciometr nemá, protože v ní není žádná pohyblivá součástka, která by měnila svoji polohu


Obávám se, že zase žvaníš nesmysly a víš o tom prd Smile. Kdybys raději mlčel.


Hold, existují i věci, o kterých jsi nikdy neslyšel. Na systému Digifant JE MECHANICKÁ váha vzduchu s výše zobrazeným potenciometrem. Sám jsem měl dvě auta s tímto systémem. Průtok vzduchu skrze váhu pootáčí klapkou na pružině, hřídelka jde na ten potenciometr. A zdaleka není VW/Audi jediný, kdo tento systém používal. Stejně tak byla tato váha ve starých BMW. Váha byla hliníkový odlitek a pěkně masivní, musela vážit dobře přes kilo.

A aby ses přiučil - na autě co jsem měl já, dokonce nebyl žádný analogový snímač polohy škrtící klapky (potenciometr), ale pouze dva mikrospínače, které udávali dva stavy - škrtící klapka ve výchozí poloze a druhý - škrtící klapka 100% otevření.


https://www.youtube.com/watch?v=ZvyfbcbsJWk
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18670
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: út srpen 01 2023, 17:46    Předmět: Citovat

Von už bude do smrti žvanit p í č o viny . Každý týden mu dva lidi ukážou , že je blb a von se jebe dál .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2409

PříspěvekZaslal: st srpen 02 2023, 9:56    Předmět: Citovat

Popis je dost chabej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajap



Založen: Mar 16, 2007
Příspěvky: 229
Bydliště: Kousek od Plzně

PříspěvekZaslal: st srpen 09 2023, 12:34    Předmět: Citovat

Díky za odkaz na ten popis. Hodnota odporu potenciometru váhy vzduchu je tam uvedena 500 - 1000Ω. Já naměřil 680Ω, tak by to mělo být OK.
Auto jsem už mezitím odvezl do servisu, uvidím, na co tam přijdou (a následně musí na STK).
Ale zajímalo by mě, z jakého důvodu má potencionetr asi 10 odboček s paralelními odpory (viz fotka z 1. 8. 2023). Patrně to má velký vliv na průběh (asi hodně nelineární) nebo snížení převhodového odporu jezdce, nevím... Našel jsem i obrázek, ale je to pro nějaké BMW, ale princip a účel bude stejný.



AFM_voltage_scale.png
 Komentář:
Graf
 Velikost:  11.17 kB
 Zobrazeno:  39 krát

AFM_voltage_scale.png



afm-re10.gif
 Komentář:
Potencuimetr BMW
 Velikost:  92.43 kB
 Zobrazeno:  61 krát

afm-re10.gif



_________________
Zdraví Pája...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund