Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15529 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út červenec 03 2012, 12:22 Předmět:
Jestli mohu taky přispět trochou inteligence k danému tématu, tak se ptám na to, proč se tam nevybouralo dalších 500 autobusů, když tam byly tak nevhodné podmínky ?
Já jsem totiž jen toho názoru, že chyba byla na straně řidiče a že je to hlavně v lidech. Stačilo mě sledovat ta paka, co teď 2 dny jezdí po silnicích. V překladu - nejmenší péra a iq mají určitě řidiči aut se značkou VW.
Nejsem si vědom žádné teorie, z které by vyplýval desetinásobek zastavěné plochy, myslím že se už zase dáváš unášet emocemi. Pořád poukazuju na jednu věc, kontraproduktivní funkci přidaných pilířů do svodidel (a slabá svodidla u mostních konstrukcí).
Jestli to někomu připadá jako teorie, tak není moje, na tento problém upozorňovali sami chorvatští dopravní odborníci před léty (v roce 2008 na stejné dálnici kvůli chybným svodidlům rozpárala svodidla autobus a zahynulo 19 lidí kvůli železobetonovému sloupu.)
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/106108/Default.aspx
A po nehodě českého autobusu se ke stejnému problému sami Chorvati vraceli zabývali se faktorem vadného řešení svodidel.
http://m.slobodnadalmacija.hr/Novosti/Najnovije/tabid/296/articleType/ArticleView/articleId/178703/Default.aspx
Na problém poddimenzovaných svodidel přišli i u nás, na D1 údajně 30 cm výška středových svodidel místo požadovaných 75, což dovolí přeletět při kolizi do protějšího pruhu, a oprava bude součástí rekonstrukce. Pokud stát vybere na daních na tvorbu norem a vyžaduje činnost institucí, které mají podle norem přebírat stavby, je to v pořádku, jinak by stát musel říct My jsme vaše peníze zpronevěřili a normy jsou fiktivní, vynakládáte daně na předstíraná ochranářská opatření, ale starejte se pro jistotu, jako by žádná opatření nikdy nebyla a spolehněte se jen sami na sebe. K tomu, pokud vím, zatím nedošlo?
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: út červenec 03 2012, 13:27 Předmět:
Crifodo: domníváš se snad, že by vždy a všechno mělo být na 100% -vzdorné, že by jehly měli být s kuličkou na konci, nože kulaté, auta radši zakázat úplně...???? Podle toho, co tu prezentuješ to tak totiž vypadá.
A vůbec by mě zajímalo čeho se tu snažíte tou rádoby-odbornou diskuzí dosáhnout. Chyba je jednoznačně na straně řidiče. Evidentně jediný, kdo to pochopil je Andrea. _________________ http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7096 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út červenec 03 2012, 13:48 Předmět:
Já jsem přesvědčen, že by všechno mělo být natolik -vzdorné nakolik to nebrání funkci, což by u naprosté většiny věcí bylo mnohem víc, než je teď.
Když už si někde svojí neopatrností způsobím zranění, říkat si, že jsem hlupák a nešika mi vůbec nepomůže.
Taky bych si nikdy nepustil do baráku schody bez dokročné plochy (podstupnice). Kdykoliv někde po takových jdu, neubráním se pocitu, že kdybych uklouzl, tak si v té mezeře zlomím nohu.
//EDIT: V jedné větě mi chybělo sloveso. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Naposledy upravil Habesan dne po listopad 12 2012, 8:22, celkově upraveno 1 krát.
Kdybys uklouzl na schodech i s podstupnicí, mohl by sis srazit vaz. Nějaké nebezpečí číhá všude. A tato nezařaditelná témata bývají většinou nevyřešitelná.
Amaroku, nikoliv, zato se domnívám, že jsi (nejen) ty absolutně nepochopil, co mám na mysli. O nějaké dosahování absolutní bezpečnosti mi vůbec nešlo.
K tomu přirovnání se schodama. Přirovnání k dálnici by bylo asi takové: Někdo autoritativně rozhodl, že schody pro veřejnost musí být takhle široké, musí mít zábradlí, odpočívadla, a pro případ uklouznutí nebo polití schodů musí být pod nima pískoviště pro měkký pád. A teď přijde někdo, kdo do toho pískoviště zapíchne displej s varováním, že schody můžou být někdy kluzké. A ten displej bude na dvacítce armovacím drátu.
Mohli jsme mít buď schody, kde bezpečnost nikdo neřeší, nedeklaruje a nenavyšuje jejich cenu o pískoviště. Nebo máme schody, kde to přehnali až s tou cedulkou na kopí.
Želko Marušič píše
citace:
Velkým problémem jsou špatné bariéry, kterými pronikne nejen kamion nebo autobus ale i osobní auto. Požadovat víc by mohlo zabránit smrtelným nárazům do železobetonových pilířů. Pomohla by zesílená ochrana okolo nosných zdí a pilířů, která by zabránila přímému úderu do pevné překážky a výrazně snížila následky nehody.
...
Nedostatečné bariéry, které mají více vizuální než skutečný efekt, jsou známý problém našich silnic, i když stály tolik, jako by byly ze zlata. Náprava není jednoduchá, ale pomohlo by aspoň snížení maximální rychlosti a nebo aspoň zesílení svodidel okolo pevných překážek, což zmírní následky chyby řidiče a opuštení vozovky neskončí tragédií.
Tak by sis měl aspoň udělat jasno v tom, jestli je tedy špatný informační portál/pilíř mostu/portál tunelu nebo jsou špatná svodidla nebo je špatné obojí (všechno) a dálnice by se měly stavět jinak, jak?. A k té absolutnosti bezpečnosti, rušením portálů a mostních pilířů by to začalo a 20m ochranným pásmem kolem silnic by to určitě neskončilo. A určitě by ten hon za tou "tvojí bezpečností" nebyl zadarmo.
P.S.: Ty jsi v tom autobuse někoho měl nebo jezdíš každý rok do Chrovatska, že ses toho tak chytil?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19545 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út červenec 03 2012, 21:16 Předmět:
Budu asi muset uvést pár příkladů, jak se kde řeší pasivní bezpečnost:
- betonová svodidla uprostřed dálnice: Italové je na řadě dálnic nainstalovali trvale, výška svodidel mezi 50 a 240cm. Zvláště ta vysoká k sobě dobře přisávají vozidla v levém pruhu, na volantu je to dost cítit (aerodynamické paradoxon se tu skutečně uplatní v praxi), zejména proto, že sice je na dálnici limit 130, ale nikdo tam nejede pod 160, tím spíš v levém pruhu. Proti očekávání jsem tam během naježděných asi 3000 km po dálnicích neviděl jedinou nehodu, jezdí se tam neuvěřitelně slušně, i když se troubí a gestikuluje, ale to patří k italské pohodě ježdění
- betonová svodidla na rychlostní silnici S3 od Hollabrunnu k zaústění této silnice do dálnice A23 u Stockerau (když už tedy směr do Chorvatska, tak tohle je na trase Znojmo - Vídeň): svodidla jsou sice jen asi metr vysoká, ale jak na středu, tak na vnější straně vozovky. Češi přejížděli příliš často dvojitou čáru, nebyla pro ně zeď, tak ji tam postavili. Za deště v každém stoupání se z vozovky stává náhon, voda nemá kam odtéci, tak to bere proudem po vozovce. Pravda, směrem k nejvyššímu bodu stoupání hladina klesá, ale taky jsem tam jednou v noci jen šedesátkou (je tam povolená stovka) hupnul do náhona, jehož hladina měla asi 10 cm a zvedala auto...
- Důstojníci Wehrmachtu měli přísný zákaz jezdit vozidly Hanse Ledwinky - v té době neobvyklý výkon, lehký předek, nové betonové dálnice, prostě to lákalo až k nezvládnutí vozidla - to vše vedlo k vysoké nehodovosti... než je učit jezdit, radši se jim to zakázalo...
Asi stačí, že?
Vždy záleží na tom, nač se někdo upne kvúli jedné nehodě nebo dvěma podobným nehodám, a jak se mu to povede prosadit. Konečně Želko Marušić také asi nechce být za řízení vozidla plně zodpovědný, proto prosazuje posílení pasivní bezpečnosti. Jedním dechem přitom hovoří o zmírnění následků chyby řidiče - a, jak už jsem výše uvedl, tento úkol byl splněn.
Přitom na mnoha potenciálně nebezpečných úsecích chorvatských silnic (a že jich je!) žádné prvky pasivní bezpečnosti nejsou, přestože jsou zvláště v létě hodně frekventované
Jak napsal Čust - to nemá technické řešení. Když řidič neřídí nebo nezvládá vozidlo, je každé opatření zbytečné.
Dotaženo do extrému - takové řešení existovalo: Jadran express. Auta se naložila na vlak a za bezpečnost zodpovídaly dráhy. Absence těchto vozidel na silnicích vyloučila riziko jejich střetu se svodidly nebo nějakým pilířem.... Jenže ten autovlak byl zase v tichosti zrušený.
EDIT: právě jsem objevil na jiném fóru perličku
KarelS napsal(a):
...Na Demerje platba kartou,stejně tak tankování.Další platba dálnice hotově,celníci mávali,sjezd na Ptuj,dost provoz v protisměru.Nájezd na rak.dálnici ,ve Vídni směr Favoriten a pohoda až domů.
Mimochodem,ve Vídni jsem marně stíhal autobus s RZ "B",vzdal jsem to na rychlosti 100...
Podotýkám, že skrz celou Vídeň po dálničním průtahu platí omezení rychlosti na osmdesát, pokud někde není rychlost omezena na ještě nižší...
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: st červenec 04 2012, 7:28 Předmět:
Crifodo: připadá mi, žes to nepochopil ty, on ten portál bezpečnost totiž zvýšil. Kdyby tam ten portál nebyl a nebylo tak varováno třeba před kluzkou vozovkou, tak by ses tu určitě rozčiloval, který hovado tam ten portál s varovnými značkami nedalo... Prostě s portálem i bez něj tam je jisté riziko, které je (nejen) podle mě menší než když nebude portál informovat třeba o namrzlé vozovce. Nicméně riziko, které způsobuje ten portál je teď viditelnější...
V mém okolí je několik míst, kde se často nějaká nehoda stává a to ze stále stejných příčin. Měli by tam snad dělat nějaké bezpečnostní kraviny?? Podle mě ne, protože dokud budou lidi jezdit jako hovada, opilí, nebo u toho budou chrápat, tak by pomohl snad jedině gumový tunel. _________________ http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Založen: May 14, 2009 Příspěvky: 1618 Bydliště: Brno
Zaslal: st červenec 04 2012, 11:20 Předmět:
Měl jsem v akvárku kanice, co taky nedodržoval pravidla moštárny. Kousal ryby do prdele a boural domečky. A protože už měl víc jak půl kila, tak šel na pánev. Na kmíně, s cibulkou.
Domnívám se, že pokud odfiltruju ten ideologický balast okolo, tak tu Crifodovu primární nasranost chápu.
Existuje soubor pravidel, který má dejme tomu, nějaký smysl; ať už bezpečnostní, sociální nebo ekonomický. Nějakou dobu se ty pravidla aplikují a opět dejme tomu, ku prospěchu všech. Pak nějaký vohnout přijde na to, že jejich porušením by bylo možné realizovat profit, ale v tomto případě již nikoliv ku prospěchu jakési většiny ale pouze úzce zainteresovaných jednotlivců. A tak se vymyslí nějaká interní směrnice, výjimka a nebo jinak sofistikovaná ojebávka, mnohdy s mohutnou mediální kampaní. Po nějaké době ona fičura vybuchne za lhostejného nezájmu přihlížejících, max. tak pár dojemných štěků někde v bulváru, ale pravá příčina se nijak neřeší až se stane novou normou. A pak nějakej vohnout přijde na to, že je možné realizovat profit...
Chtělo by to víc kmínu a cibulky.
Poznamenal, že budova byla technologicky špatná už jako nová, v roce 1979 spadly v místnosti s rentgenem ze stropu olověné desky pět minut poté, co z přístroje sundali dítě.
Na balkóny je trvale zákaz vstupu, protože hrozí zřícení. Do energocentra prosakuje voda a hrozí, že obsluha utrpí úraz elektrickým proudem.
Motolská nemocnice v Praze svolala krizový štáb kvůli pohybu jedné z budov. Křídlo pavilonu B, kde během rekonstrukce nejsou žádní pacienti, se za deset dnů posunulo o osm centimetrů. Příčinou může být voda, která se pod stavbou objevila. Nemocnice práce pozastavila.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31931 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st srpen 15 2012, 19:28 Předmět:
Štěrk a písek svádějí vinu jeden na druhýho, ve finále se shodnou, ža vinná byla voda a vzadu se tetelí cement s argumentem "Na mne to neházejte, já tam vůbec nebyl!!!" ??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7096 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt srpen 16 2012, 7:03 Předmět:
Takže chlapa v produktivním věku by ty olověné desky mohli klidně rozmašírovat, a nikoho by to nezaujalo...
Nevěřím, že je to nejzfušovanější nemocnice v Čechách a na Moravě, jen je v Praze, tak se o tom nejvíc píše.
Kdyby ji stavěli v Liberci, nebo na Sněžce, tak narazí na skálu, a buď přestanou stavět, nebo budou mít základy, co se nehnou. Praha je holt na písku. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Stavba ze 60-let. Stavěli prý vězni. Obecně naprostej nedostatek materiálu, mechanizace a rozvrácená morálka. Na jedný straně normální lidi, který chtěli dělat svou práci poctivě, ale nebylo z čeho a čím, na druhý straně všeobecnou bídou na*r*ný lidi, co na všechno dlabali, na třetí straně nadšenci, co plnili plán na 140% stylem po nás potopa.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.