Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kdo to projektoval II
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Další
 
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 11:52    Předmět: Citovat

Ještě že se ty dálnice nestaví podle tvých teorií, protože to by zabíraly asi tak 10x víc plochy než už zabírají teď. O ceně radši nepřemýšlet. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15529
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 12:22    Předmět: Citovat

Jestli mohu taky přispět trochou inteligence k danému tématu, tak se ptám na to, proč se tam nevybouralo dalších 500 autobusů, když tam byly tak nevhodné podmínky ?
Já jsem totiž jen toho názoru, že chyba byla na straně řidiče a že je to hlavně v lidech. Stačilo mě sledovat ta paka, co teď 2 dny jezdí po silnicích. V překladu - nejmenší péra a iq mají určitě řidiči aut se značkou VW. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 12:35    Předmět: Citovat

Nejsem si vědom žádné teorie, z které by vyplýval desetinásobek zastavěné plochy, myslím že se už zase dáváš unášet emocemi. Pořád poukazuju na jednu věc, kontraproduktivní funkci přidaných pilířů do svodidel (a slabá svodidla u mostních konstrukcí).
Jestli to někomu připadá jako teorie, tak není moje, na tento problém upozorňovali sami chorvatští dopravní odborníci před léty (v roce 2008 na stejné dálnici kvůli chybným svodidlům rozpárala svodidla autobus a zahynulo 19 lidí kvůli železobetonovému sloupu.)
http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/106108/Default.aspx
A po nehodě českého autobusu se ke stejnému problému sami Chorvati vraceli zabývali se faktorem vadného řešení svodidel.
http://m.slobodnadalmacija.hr/Novosti/Najnovije/tabid/296/articleType/ArticleView/articleId/178703/Default.aspx
Na problém poddimenzovaných svodidel přišli i u nás, na D1 údajně 30 cm výška středových svodidel místo požadovaných 75, což dovolí přeletět při kolizi do protějšího pruhu, a oprava bude součástí rekonstrukce. Pokud stát vybere na daních na tvorbu norem a vyžaduje činnost institucí, které mají podle norem přebírat stavby, je to v pořádku, jinak by stát musel říct My jsme vaše peníze zpronevěřili a normy jsou fiktivní, vynakládáte daně na předstíraná ochranářská opatření, ale starejte se pro jistotu, jako by žádná opatření nikdy nebyla a spolehněte se jen sami na sebe. K tomu, pokud vím, zatím nedošlo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
AmarokCZ



Založen: Dec 20, 2006
Příspěvky: 2838
Bydliště: Poličské krystalinikum

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 13:27    Předmět: Citovat

Crifodo: domníváš se snad, že by vždy a všechno mělo být na 100% obrazek_cenzura-vzdorné, že by jehly měli být s kuličkou na konci, nože kulaté, auta radši zakázat úplně...???? Podle toho, co tu prezentuješ to tak totiž vypadá. Rolling Eyes
A vůbec by mě zajímalo čeho se tu snažíte tou rádoby-odbornou diskuzí dosáhnout. Chyba je jednoznačně na straně řidiče. Evidentně jediný, kdo to pochopil je Andrea. Number one

_________________
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7096
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 13:48    Předmět: Citovat

Já jsem přesvědčen, že by všechno mělo být natolik obrazek_cenzura-vzdorné nakolik to nebrání funkci, což by u naprosté většiny věcí bylo mnohem víc, než je teď.

Když už si někde svojí neopatrností způsobím zranění, říkat si, že jsem hlupák a nešika mi vůbec nepomůže.

Taky bych si nikdy nepustil do baráku schody bez dokročné plochy (podstupnice). Kdykoliv někde po takových jdu, neubráním se pocitu, že kdybych uklouzl, tak si v té mezeře zlomím nohu.

//EDIT: V jedné větě mi chybělo sloveso.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)


Naposledy upravil Habesan dne po listopad 12 2012, 8:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 14:30    Předmět: Citovat

Kdybys uklouzl na schodech i s podstupnicí, mohl by sis srazit vaz. Nějaké nebezpečí číhá všude. A tato nezařaditelná témata bývají většinou nevyřešitelná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 17:24    Předmět: Citovat

Amaroku, nikoliv, zato se domnívám, že jsi (nejen) ty absolutně nepochopil, co mám na mysli. O nějaké dosahování absolutní bezpečnosti mi vůbec nešlo.
K tomu přirovnání se schodama. Přirovnání k dálnici by bylo asi takové: Někdo autoritativně rozhodl, že schody pro veřejnost musí být takhle široké, musí mít zábradlí, odpočívadla, a pro případ uklouznutí nebo polití schodů musí být pod nima pískoviště pro měkký pád. A teď přijde někdo, kdo do toho pískoviště zapíchne displej s varováním, že schody můžou být někdy kluzké. A ten displej bude na dvacítce armovacím drátu.
Mohli jsme mít buď schody, kde bezpečnost nikdo neřeší, nedeklaruje a nenavyšuje jejich cenu o pískoviště. Nebo máme schody, kde to přehnali až s tou cedulkou na kopí.
Želko Marušič píše
citace:
Velkým problémem jsou špatné bariéry, kterými pronikne nejen kamion nebo autobus ale i osobní auto. Požadovat víc by mohlo zabránit smrtelným nárazům do železobetonových pilířů. Pomohla by zesílená ochrana okolo nosných zdí a pilířů, která by zabránila přímému úderu do pevné překážky a výrazně snížila následky nehody.
...
Nedostatečné bariéry, které mají více vizuální než skutečný efekt, jsou známý problém našich silnic, i když stály tolik, jako by byly ze zlata. Náprava není jednoduchá, ale pomohlo by aspoň snížení maximální rychlosti a nebo aspoň zesílení svodidel okolo pevných překážek, což zmírní následky chyby řidiče a opuštení vozovky neskončí tragédií.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 18:08    Předmět: Citovat

Tak by sis měl aspoň udělat jasno v tom, jestli je tedy špatný informační portál/pilíř mostu/portál tunelu nebo jsou špatná svodidla nebo je špatné obojí (všechno) a dálnice by se měly stavět jinak, jak?. A k té absolutnosti bezpečnosti, rušením portálů a mostních pilířů by to začalo a 20m ochranným pásmem kolem silnic by to určitě neskončilo. A určitě by ten hon za tou "tvojí bezpečností" nebyl zadarmo.

P.S.: Ty jsi v tom autobuse někoho měl nebo jezdíš každý rok do Chrovatska, že ses toho tak chytil?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19545
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2012, 21:16    Předmět: Citovat

Budu asi muset uvést pár příkladů, jak se kde řeší pasivní bezpečnost:
- betonová svodidla uprostřed dálnice: Italové je na řadě dálnic nainstalovali trvale, výška svodidel mezi 50 a 240cm. Zvláště ta vysoká k sobě dobře přisávají vozidla v levém pruhu, na volantu je to dost cítit (aerodynamické paradoxon se tu skutečně uplatní v praxi), zejména proto, že sice je na dálnici limit 130, ale nikdo tam nejede pod 160, tím spíš v levém pruhu. Proti očekávání jsem tam během naježděných asi 3000 km po dálnicích neviděl jedinou nehodu, jezdí se tam neuvěřitelně slušně, i když se troubí a gestikuluje, ale to patří k italské pohodě ježdění
- betonová svodidla na rychlostní silnici S3 od Hollabrunnu k zaústění této silnice do dálnice A23 u Stockerau (když už tedy směr do Chorvatska, tak tohle je na trase Znojmo - Vídeň): svodidla jsou sice jen asi metr vysoká, ale jak na středu, tak na vnější straně vozovky. Češi přejížděli příliš často dvojitou čáru, nebyla pro ně zeď, tak ji tam postavili. Za deště v každém stoupání se z vozovky stává náhon, voda nemá kam odtéci, tak to bere proudem po vozovce. Pravda, směrem k nejvyššímu bodu stoupání hladina klesá, ale taky jsem tam jednou v noci jen šedesátkou (je tam povolená stovka) hupnul do náhona, jehož hladina měla asi 10 cm a zvedala auto...
- Důstojníci Wehrmachtu měli přísný zákaz jezdit vozidly Hanse Ledwinky - v té době neobvyklý výkon, lehký předek, nové betonové dálnice, prostě to lákalo až k nezvládnutí vozidla - to vše vedlo k vysoké nehodovosti... než je učit jezdit, radši se jim to zakázalo...

Asi stačí, že?
Vždy záleží na tom, nač se někdo upne kvúli jedné nehodě nebo dvěma podobným nehodám, a jak se mu to povede prosadit. Konečně Želko Marušić také asi nechce být za řízení vozidla plně zodpovědný, proto prosazuje posílení pasivní bezpečnosti. Jedním dechem přitom hovoří o zmírnění následků chyby řidiče - a, jak už jsem výše uvedl, tento úkol byl splněn.
Přitom na mnoha potenciálně nebezpečných úsecích chorvatských silnic (a že jich je!) žádné prvky pasivní bezpečnosti nejsou, přestože jsou zvláště v létě hodně frekventované
Jak napsal Čust - to nemá technické řešení. Když řidič neřídí nebo nezvládá vozidlo, je každé opatření zbytečné.
Dotaženo do extrému - takové řešení existovalo: Jadran express. Auta se naložila na vlak a za bezpečnost zodpovídaly dráhy. Absence těchto vozidel na silnicích vyloučila riziko jejich střetu se svodidly nebo nějakým pilířem.... Jenže ten autovlak byl zase v tichosti zrušený.

EDIT: právě jsem objevil na jiném fóru perličku
KarelS napsal(a):
...Na Demerje platba kartou,stejně tak tankování.Další platba dálnice hotově,celníci mávali,sjezd na Ptuj,dost provoz v protisměru.Nájezd na rak.dálnici ,ve Vídni směr Favoriten a pohoda až domů.
Mimochodem,ve Vídni jsem marně stíhal autobus s RZ "B",vzdal jsem to na rychlosti 100...

Podotýkám, že skrz celou Vídeň po dálničním průtahu platí omezení rychlosti na osmdesát, pokud někde není rychlost omezena na ještě nižší...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
AmarokCZ



Založen: Dec 20, 2006
Příspěvky: 2838
Bydliště: Poličské krystalinikum

PříspěvekZaslal: st červenec 04 2012, 7:28    Předmět: Citovat

Crifodo: připadá mi, žes to nepochopil ty, on ten portál bezpečnost totiž zvýšil. Kdyby tam ten portál nebyl a nebylo tak varováno třeba před kluzkou vozovkou, tak by ses tu určitě rozčiloval, který hovado tam ten portál s varovnými značkami nedalo... Rolling Eyes Prostě s portálem i bez něj tam je jisté riziko, které je (nejen) podle mě menší než když nebude portál informovat třeba o namrzlé vozovce. Nicméně riziko, které způsobuje ten portál je teď viditelnější...
V mém okolí je několik míst, kde se často nějaká nehoda stává a to ze stále stejných příčin. Měli by tam snad dělat nějaké bezpečnostní kraviny?? Podle mě ne, protože dokud budou lidi jezdit jako hovada, opilí, nebo u toho budou chrápat, tak by pomohl snad jedině gumový tunel. Confused

_________________
http://www.zvodovodu.cz/ | Pokud neodpovídám na téma a chce něco vědět, pište SZ!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Vogon



Založen: May 14, 2009
Příspěvky: 1618
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 04 2012, 11:20    Předmět: Citovat

Měl jsem v akvárku kanice, co taky nedodržoval pravidla moštárny. Kousal ryby do prdele a boural domečky. A protože už měl víc jak půl kila, tak šel na pánev. Na kmíně, s cibulkou.
Domnívám se, že pokud odfiltruju ten ideologický balast okolo, tak tu Crifodovu primární nasranost chápu.
Existuje soubor pravidel, který má dejme tomu, nějaký smysl; ať už bezpečnostní, sociální nebo ekonomický. Nějakou dobu se ty pravidla aplikují a opět dejme tomu, ku prospěchu všech. Pak nějaký vohnout přijde na to, že jejich porušením by bylo možné realizovat profit, ale v tomto případě již nikoliv ku prospěchu jakési většiny ale pouze úzce zainteresovaných jednotlivců. A tak se vymyslí nějaká interní směrnice, výjimka a nebo jinak sofistikovaná ojebávka, mnohdy s mohutnou mediální kampaní. Po nějaké době ona fičura vybuchne za lhostejného nezájmu přihlížejících, max. tak pár dojemných štěků někde v bulváru, ale pravá příčina se nijak neřeší až se stane novou normou. A pak nějakej vohnout přijde na to, že je možné realizovat profit...
Chtělo by to víc kmínu a cibulky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hydrawerk



Založen: Dec 13, 2011
Příspěvky: 7907
Bydliště: Earth

PříspěvekZaslal: st srpen 15 2012, 18:29    Předmět: Citovat

Trochu na jiné téma. Nemáte někdo zkušenosti s nejzfušovanější nemocnicí v celým Česku? Surprised
srpen 2001 http://zpravy.idnes.cz/motol-se-bud-musi-opravit-nebo-zavrit-mini-reditel-nemocnice-prb-/domaci.aspx?c=A010814_161034_praha_lin
citace:
Poznamenal, že budova byla technologicky špatná už jako nová, v roce 1979 spadly v místnosti s rentgenem ze stropu olověné desky pět minut poté, co z přístroje sundali dítě.
Na balkóny je trvale zákaz vstupu, protože hrozí zřícení. Do energocentra prosakuje voda a hrozí, že obsluha utrpí úraz elektrickým proudem.

srpen 2012 (!!) http://zpravy.idnes.cz/pavilon-v-prazske-motolske-nemocnici-se-hybe-fn0-/domaci.aspx?c=A120815_111827_praha-zpravy_sfo
Jó, hoši, šetření cementem je prevít. Rolling Eyes
citace:
Motolská nemocnice v Praze svolala krizový štáb kvůli pohybu jedné z budov. Křídlo pavilonu B, kde během rekonstrukce nejsou žádní pacienti, se za deset dnů posunulo o osm centimetrů. Příčinou může být voda, která se pod stavbou objevila. Nemocnice práce pozastavila.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31931
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st srpen 15 2012, 19:28    Předmět: Citovat

Štěrk a písek svádějí vinu jeden na druhýho, ve finále se shodnou, ža vinná byla voda a vzadu se tetelí cement s argumentem "Na mne to neházejte, já tam vůbec nebyl!!!" ???
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7096
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt srpen 16 2012, 7:03    Předmět: Citovat

Takže chlapa v produktivním věku by ty olověné desky mohli klidně rozmašírovat, a nikoho by to nezaujalo...

Nevěřím, že je to nejzfušovanější nemocnice v Čechách a na Moravě, jen je v Praze, tak se o tom nejvíc píše.
Kdyby ji stavěli v Liberci, nebo na Sněžce, tak narazí na skálu, a buď přestanou stavět, nebo budou mít základy, co se nehnou. Praha je holt na písku.

_________________
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2413

PříspěvekZaslal: čt srpen 16 2012, 8:24    Předmět: Citovat

Stavba ze 60-let. Stavěli prý vězni. Obecně naprostej nedostatek materiálu, mechanizace a rozvrácená morálka. Na jedný straně normální lidi, který chtěli dělat svou práci poctivě, ale nebylo z čeho a čím, na druhý straně všeobecnou bídou na*r*ný lidi, co na všechno dlabali, na třetí straně nadšenci, co plnili plán na 140% stylem po nás potopa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15  Další
Strana 4 z 15

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.19 sekund