Jo pravda, do betonových svodidel se nebourá, ty jsou od přírody bezpečný. A docela bych chtěla vidět pevnostní výpočty toho jednonohého portálu, od nějakého inženýra.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19522 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po červenec 02 2012, 22:02 Předmět:
A co po opuštění dálnice na "starou" Ličkou magistrálu D1, donedávna nejfrekventovanější (a také jedinou) spojnicí Zagrebu s Dalmácií?
Tam mnohde svodidla nejsou. V rovině to vypadá, že nejsou potřeba, ale zkuste si opustit silnici mezi Korenicou a Kninem (a místy ještě o hodně dál) a máte to i bez portálu.
Jezdilo a jezdí se tudy ve dne i v noci, obousměrný provoz, tyto tabule pomalu mizí, ale ještě pořád jich nepříjemně moc zbývá.
Nebo tady - jde o sjezd od exitu Šestanovac do zátoky Vrulje, kde se silnice napojuje na pobřežní Jadranskou magistrálu D8. Svodidla tam nejsou dlouho, mnohde na podobných úsecích nejsou dodnes.
Tím chci říci, že se (nejspíš už jen na tomto fóru, jinde to utichlo) svodidlům přičítá zbytečně velký význam.
Sama o sobě nic neřeší, ale spolupracují s řidičem, když se nedaří. Když ale říkám, že spolupracují, tak tím myslím, že řidič také musí vyvíjet nějakou aktivitu, aby nehodě zabránil.
S neřízeným vozidlem žádná svodidla zázraky nedokážou. Jestli ale sníží počet vozidel, která hupla do propasti, na desetinu, nebo na dálnici zabrání autobusu vletět do protisměru, splnila svůj úkol bohatě.
nebo na dálnici zabrání autobusu vletět do protisměru, splnila svůj úkol bohatě.
jestli zabrání tím způsobem, že z autobusu udělá šrot, můžou tam být nastejno fotozávory s bazukou, bude to řešení stejné jako mají američani pro dopravní letadlo s poruchou radiostanice.
Snažil jsem se poukázat na to, že technicky nějaká řešení existují, ale aplikování v praxi pak řešení znehodnocují nebo rovnou ignorují. Jak je vidět, morálně lhostejným diskutujícím klidně poslouží tragédie k nezávaznému vtipkování. zřejmě věří, že jejich rodiny se to nikdy týkat nebude.
Andrea: jo, než portál rušící funkci svodidel lepší žádný portál, beztak za jeho existencí ze všeho nejvíc stojí stavební lobby. Lidem v konzumní epoše se předstírá péče o ně, aby se mohlo proinvestovat a bylo na zakázky. Jak píše Hill, ovce si už zvykly, proč to řešit, za mě myslí můj poslanec a vláda.
Jo a až se na té dálnici rozseká v řetězové bouračce x lidí, protože je nic nevarovalo, že je dálnice mokrá/namrzlá, bude tu další vlákno "Kdo to projektoval xyz". Ale co, už sis odplivl, tak se zase můžeme na chvíli vrátit k bastlení.
Ale co, už sis odplivl, tak se zase můžeme na chvíli vrátit k bastlení.
Nikdo tě od bastlení nezdržuje, reaguješ jen proto, že máš nutkání, jinak by sis nevyrušitelně bastlila, ne?
Technické řešení jsou ta svodidla, pro která jak je z norem vidět, existujou dost promyšlená pravidla. Přidaný pilíř je antitechnické opatření a funkci svodidel znehodnotí. Pro zastavení neřiditelného vozidla nepředstavuje šmírovací kamera celkem žádný přínos. Může být klidně 20 m od okraje vozovky a účel splní taky a bombastické světelné cedule tím spíš. Ten portál je příklad vnucené rádoby pasivní bezpečnosti, příčetný kvalifikovaný řidič vidí informaci i na klasické dopravní ceduli, která nepředstavuje žádnou destruktivní překážku jako tyhle megakonstrukce. Totéž pro boční vítr větrný rukáv. Ale když mu pak bouchne pneumatika nebo zkolabuje, zbývají mu svodidla, ne přiblblá ledková obrazovka s šedesátkou.
Když předkládají jako legitimní požadavek odstranění betonových soklů a 600 mm tubusů od megaboardů, měly by k nim patřit i tyhle portály.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.