Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 21:59    Předmět: Citovat

Co mas na mysli tym hydraulickym ovladanim rucnej brzdy? Shocked Ake auto? Ine ako mechanicke alebo elektromechanicke ovladanie som nikdy nevidel, a to som sa volaco brzd namenil...ak su v poriadku dosticky a hlavne je spravne zabehnuty kotuc, nemoze byt problem s ich ucinnostou...samozrejme, ak ma niekto doryhovane kotuce a iba vymeni dosticky, nemoze sa cudovat, ze rucka nedrzi tak, ako by mala...ak sa vymenia alebo aspon presustruzia kotuce spolu s vymenou dosticiek, je to uplne o niecom inom...vyhoda bubnov je hlavne v tom, ze mechanizmus ma silne pruziny a pri odbrzdeni sa pakne uplne oddialia a nie je tam ziadne trenie, narozdiel od kotucov, kde nejake zvyskove vzdy bude, plus je tam riziko zatuhnutia piestikov, dokonca aj ked su manzety OK, co je casta pricina zvysenej spotreby takychto aut aj rychlejsie opotrebovanie brzd...ale z pohladu mechanika mam ovela radsej kotucove, nez bubnove brzdy...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33905
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 22:13    Předmět: Citovat

Ja mam vzadu bubny a tiez treba rucnu brzdu zatahovat poriadne.

Naopak firemna KIA Ceed (prvy model) ma rucnu brzdu taku, ze staci trochu potiahnut a zadne kolesa sa zablokuju. Akurat neviem, ake brzdy to ma vzadu, cez zimne disky to nevidiet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fordak



Založen: Dec 08, 2012
Příspěvky: 53

PříspěvekZaslal: po leden 19 2015, 15:27    Předmět: Citovat

Hydraulicka rucni brzda je domenou motorsportu,jinak se prakticky nepouziva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: po leden 19 2015, 17:44    Předmět: Citovat

Abych upřesnil: mechanická - ovládaná lanovody. Lanovod přes páku otáčí s pístkem, ten se pomocí šroubení vysunuje.
A co jsem se setkal s různými auty vzadu s kotouči (brzdy vždy v pořádku), náběh účinku ruční brzdy je proti bubnům trochu více pozvolný, takže sice na běžné zabrzdění (parkuju někde na rovině) je to OK, ale někde v kopci to chce zatáhnout více - rozdíl oproti bubnům. Já si tady nestěžoval, že by ta ručka na kotoučích brzdila málo, jen má jinej náběh účinku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: st srpen 03 2016, 19:09    Předmět: Citovat

Ahojte, prosím o pomoc. Jelikož má Mazdicka uz devět let, chci vyměnit vodní pumpu, napinaci a vodící kladku plocheho remene a řemen samotný. Zaráží mne jen označení chladicí kapaliny: FL22. V Mazde stojí litr 150 kc... nikde jinde sem ji nesehnal. Dá se něčím jiným nahradit ? Děkuji
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st srpen 03 2016, 19:14    Předmět: Citovat

Chladicí směsi se vizuálně rozlišujou barvou. Je ta FL-22 modrá, zelená, červená nebo růžová?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: st srpen 03 2016, 20:02    Předmět: Citovat

Mám dojem, ze zelena, ale nevím. Nikde tam není dokonale vidět, ale zkusím ji vycucnout injekcni stříkačkou s chladiče přes zatku
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33905
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st srpen 03 2016, 21:12    Předmět: Citovat

Nevymyslaj a daj tam original. Pri cenach tych ostatnych dielov sa to strati.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2017, 20:59    Předmět: Citovat

Mám technickou otázku. Origo kola Mazda maj ET55. Doma mám sadu litych 17" disků s rozměry pneu dle velkého TP, roztec děr je ok, ale mají ET38. Jedná se o disky Alessio a při koupi sem nedostal typový list. Při nasazení na auto pneu nepřesahují blatník, jsou spíše tak 1cm schované, ale tvar disku vylézá ven. Mohu tyto disky na autě použít ? Pravda je, že jako alternativa ve velkém TP napsána a tomuto ET není. DĚKUJI.
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2017, 21:40    Předmět: Citovat

Rozdíl 17 čísel neboli 17mm ve vysunutí dosedací plochy mimo středovou rovinu běhounu už je docela dost, co na to jde za gumu? 225mm nebo 240? To menší číslo znamená, že by měly bejt víc vystrčený z podběhu, takže by neměly vadit nápravě ani brzdám v pohybu - ale budou díky delší páce víc zatěžovat zavěšení a tlumiče ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne květen 14 2017, 21:59    Předmět: Citovat

225/45 R17
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: út říjen 09 2018, 18:56    Předmět: Citovat

Čaute. V neděli jsem otci dobíjel akumulátor . Cca tři hodinky s tím, že jsem měl odpojené svorky od baterie.
Poté jsem nabíječku vypnul, ošetřil vývody vazelínou, svorky též, připojil jsem je, utáhl, auto nastartoval, zkalibroval dojezdy oken a nastavil rádio. Vše ok.
Dnes mi otec řekl, že včera vyjížděl ráno do práce z garáže, auto se dusilo, volnoběh šel k nule, motor cukal a cestou mu motor 2x chcipnul. Nikdy se to nestalo, až včera.
Může to mít nějakou spojitost s odpojeným Aku ?
Kontrolka motoru nesvítila. Děkuji.

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út říjen 09 2018, 19:21    Předmět: Citovat

No skus 3x hadat Very Happy Nabuduce budes aspon vediet, ze nema ziadny zmysel odpajat bateriu pri jej dobijani Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út říjen 09 2018, 20:05    Předmět: Citovat

Nějak nechápu ošetření vývodů vazelínou před nasunutím svorky. Snad čistá svorka na čistý kov, jak to má vodit? Nakonec to postříknu nějakým sprejem, maximálně. Na dalších třeba 5? let na to nesáhnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 2:05    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
No skus 3x hadat Very Happy Nabuduce budes aspon vediet, ze nema ziadny zmysel odpajat bateriu pri jej dobijani Wink
Přesně, další rada jak dojebat eventuální napěťovou špičkou elektrický systémy auta a muset si ho nechat draze opravit. Kdybys baterku měnil kus za kus, musel bys ji taky oboustranně odpojit, udržovací zdroj (malou baterku 12V s kabelem do zásuvky "zapalovače") kvůli zabránění výpadku napájení důležitejch řídících jednotek používá jen pár opravdu prémiovejch servisů těch nej- značek, mezi který běžný japíci nepatřej.

Takový tvrzení, že odpojení baterky pro její nabití bez rizika ohrožení elektroniky auta nějakým náhodným navýšením napětí při poruše nabíječky nějak poškodilo motor nebo právě tu elektroniku je záměrně dezinformující a vysloveně nebetyčná pitomost hodná jedince opravdu výjimečně zákeřnýho a škodolibýho - nebo naopak pitomýho jak štoudev vydlabaná z vovesný slámy. Burns o5 prokazuje svoje znalosti a schopnosti hodný svý diagnózy znějící "absolutní mozková dutina" ...

Naopak - dočasný odpojení baterky je často doporučovanej svépomocnej servisní zásah, většina výrobců aut při podobnejch poruchách doporučuje nouzově vyresetovat ŘJ právě tím způsobem, že se při zastaveným motoru odpojí baterka (aspoň na jednom konci), zapne se nějakej spotřebič nebo zapalování, počká se minuta nebo dvě, spotřebič se vypne a baterka se znovu připojí. V systému ŘJ takový dočasný odpojení a nový připojení vyvolá tvrdej RESET všech adaptivních hodnot na základní výchozí programování od výrobce - doslova "reset to factory default". Závady v paměti zaznamenaný zůstanou, pro běh motoru důležitý konstanty se ale nastaví na výchozí stav.

Honzo, lehce máznout vývody baterky vazelínou před namontováním svorek se doporučuje drahně let, je to opatření proti oxidaci povrchu vývodu, na kterej nedoléhá právě svorka. Počítá se s tím, že při nasazování svorky a při jejím dotahování se ta vazelína "prodře" a svorka lehne lokálně kov na kov. Nevím, jestli báwa mají nějakej jinej systém připojení akučka než třeba škodofky a koncern a dalších X značek po světě, ale to doporučení "vazelínou lehce namáznout vývody aku před montáží" je součást manuálů k baterkám opravdu minimálně od dob mýho dětství, kdy jako špunt ještě absolutně neznalej elektriky a chemie jsem přicmrdoval při nabíjení dědovi s tátou. Určitě to mělo význam v době, kdy baterka byla v motorovým prostoru vystavená vodě a soli a dalším sviňstvům. Pokud je baterka vybavená krytem proti podobnýmu znečištění nebo je dokonce umístěná do uzavřenýho prostoru někde v kufru, má to namazání nejspíš menší význam než jinde - ale obecně doporučovaný to určitě je.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Další
Strana 23 z 24

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund