Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2015, 23:07    Předmět: Citovat

Ad 2: je to dost vela, normalne stupnu na cca. 1200 a potom klesaju na cca. 800, nie kvoli mazaniu, ale kvoli samotnemu behu motora, benzinak ma na nizkych otackach nulovy vykon, pri takych nizkych otackach by mal vo velkej zime problem vobec sa udrzat v chode, cim vacsia zima, tym horsie sa vstreknuty benzin odparuje a miesa so vzduchom a zapaluje iskrou...diesle mozu veselo drzat 800, ale aj tie by mohli trochu strajkovat, ak su v horsom stave, takze aj tie bezne drzia cca. 1000 a klesnu potom na 800...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33901
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2015, 23:46    Předmět: Citovat

Moja Mazda ma v zime tiez vyssie otacky po nastartovani. Cim vacsia zima, tym vyssie - aj tych 2000 a postupne klesaju. Zjavne je tam nejaka plynula regulacia podla teploty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6061
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 1:54    Předmět: Citovat

Moje po startu začíná na 1500, a do minuty klesne na 900. Viděl bych to spíš na časovač než na teplotu, protože to začne klesat prakticky okamžitě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 2:21    Předmět: Citovat

Je to "měřený" lambdou, auta s jednou sondou to nedělají, auta se dvěma naprosto běžně - jak se ohřeje katalyzátor, "načuchává" ta druhá lambda umístěná ZA KATALYZÁTOREM vhodnější složení plynů a ubírá otáčky = zmenšuje ohřívací dávku paliva. A protože plyny ve vejfuku mají klidně i 1200°C, tak se kat ohřívá velice rychle - řádově během vteřin má reakční vrstva na povrchu keramiky potřebný parametry pro výměnnou reakci - a ta si pak udržuje potřebnou teplotu sama redukcí NOx-ů na N₂ a O₂ a následnou oxidací CHx-ů právě tím uvolněným kyslíkem.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 12:13    Předmět: Citovat

Jenže hned po startu jsou lambdy studené a prvotní řízení otáček jde čistě podle (adaptovaných) tabulek a vliv mají údaje z některých čidel (hlavně teplota motoru a nasávaného vzduchu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33901
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 12:24    Předmět: Citovat

Lambdu mam len jednu. V Mazde urcite vedeli, preco to takto urobili.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 14:28    Předmět: Citovat

Naše "šestka" má lambdy dvě
Zde na videu je dubnový start -
https://www.youtube.com/watch?v=QQZqULoj9LY
Jinak jak dlouho je potřeba "zajíždět" nové brzdy - po výměně kotoučů a desek

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 14:47    Předmět: Citovat

Druhá lambda sonda (za katem) hlavně hlídá funkci katu (ŘJ upozorní, když je snížená účinnost katu) a je jako jedna z podmínek, pokud má motor plnit určitou emisní normu (mám dojem od Euro 4).
K těm brzdám - dle mých zkušeností tak asi 200km (zadní i déle). Během té doby (a hlavně ze začátku) se vyhnout prudkému nebo dlouhodobému brzdění, jinak se místně vyhřeje kotouč a tam už to nikdy nebude tolik brzdit (destičky na kotouči nesedí celou plochou). Nejdůležitějších je prvních pár desítek km - úplně ze začátku počítat s nízkou účinností nových brzd, doporučuji projet nějakou známou trasu s malým provozem mimo město a občas zabrzdit a zase nechat vychladnout.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 14:51    Předmět: Citovat

Sesi napsal(a):
Nejdůležitějších je prvních pár desítek km - úplně ze začátku počítat s nízkou účinností nových brzd, doporučuji projet nějakou známou trasu s malým provozem mimo město a občas zabrzdit a zase nechat vychladnout.

Přesně takto jsem to dělal - děkuji Wink
Jen mne štve že u tohoto auta je ruční brzda působící na zadní kotouče - některé vozy mají kombinaci bubnů a kotoučů s desek

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: so leden 17 2015, 23:59    Předmět: Citovat

Nechapem, preco by ta to malo srat Smile Mna naopak serie, ak ma auto vzadu cisto bubnove brzdy, alebo kombinaciu kotuc a bubon, je s tym ovela viac roboty, ako s kotucovymi brzdami a este aj nevyhoda, ze dovnutra nevidno, plus ak je vybrusena hlbsia drazka, je problem bubon vobec zhodit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 1:18    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
Nechapem, preco by ta to malo srat Smile Mna naopak serie, ak ma auto vzadu cisto bubnove brzdy, alebo kombinaciu kotuc a bubon, je s tym ovela viac roboty, ako s kotucovymi brzdami a este aj nevyhoda, ze dovnutra nevidno, plus ak je vybrusena hlbsia drazka, je problem bubon vobec zhodit...

Není tam taková účinnost jak třeba u Seata s paknama. U Seata zatahneš ručku a stojíš. Zde musíš ručku zatáhnout opravdu na fest.
Ale ty brzdy jsou nyní děsně jedovaté.

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6061
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 10:15    Předmět: Citovat

To je fakt, u mojí M., když jsem ji kupoval (novou), tak mne taky překvapilo, jak fest se musela ručka zatahovat (zadní taky kotoučové). A to je moje 10. auto...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 10:33    Předmět: Citovat

Tohle je ale problém prakticky u všech aut vzadu s kotouči, kdy ručka působí na destičky mechanicky, ne hydraulicky, nedokáže vyvinout takovou sílu na destičky. Mám jiné auto a je to podobné - i když nemusím to zatahovat až tak fest, jak píšete. Ručka působící na pakny u bubnů je v tomhle výhodnější, zase jako provozní brzda jsou zadní kotouče prostě lepší a to je pro mě důležitější.
Obecně pomáhá sešlápnout brzdu a pak teprve zatahovat ruční brzdu, což asi víte a obvykle to i uvádí výrobce v manuálu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6061
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 12:42    Předmět: Citovat

Sesi napsal(a):
Tohle je ale problém prakticky u všech aut vzadu s kotouči...
Tento problém jsem neměl u A6 Quattro s motorem V6/2,8/man. ani u Superba (1. generace) se stejnou motorizací.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: ne leden 18 2015, 15:22    Předmět: Citovat

Psal jsem ovšem, že záleží na způsobu, jak ručka působí na zadní destičky - pokud hydraulicky, tento problém není.
VW koncernový auta neznám, tak nevím, jak to má Superb nebo A6, ale obecně u vyšších tříd aut bych předpokládal to hydraulické ovládání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Další
Strana 22 z 24

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund