Ad 2: je to dost vela, normalne stupnu na cca. 1200 a potom klesaju na cca. 800, nie kvoli mazaniu, ale kvoli samotnemu behu motora, benzinak ma na nizkych otackach nulovy vykon, pri takych nizkych otackach by mal vo velkej zime problem vobec sa udrzat v chode, cim vacsia zima, tym horsie sa vstreknuty benzin odparuje a miesa so vzduchom a zapaluje iskrou...diesle mozu veselo drzat 800, ale aj tie by mohli trochu strajkovat, ak su v horsom stave, takze aj tie bezne drzia cca. 1000 a klesnu potom na 800...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33901 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá leden 16 2015, 23:46 Předmět:
Moja Mazda ma v zime tiez vyssie otacky po nastartovani. Cim vacsia zima, tym vyssie - aj tych 2000 a postupne klesaju. Zjavne je tam nejaka plynula regulacia podla teploty.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so leden 17 2015, 2:21 Předmět:
Je to "měřený" lambdou, auta s jednou sondou to nedělají, auta se dvěma naprosto běžně - jak se ohřeje katalyzátor, "načuchává" ta druhá lambda umístěná ZA KATALYZÁTOREM vhodnější složení plynů a ubírá otáčky = zmenšuje ohřívací dávku paliva. A protože plyny ve vejfuku mají klidně i 1200°C, tak se kat ohřívá velice rychle - řádově během vteřin má reakční vrstva na povrchu keramiky potřebný parametry pro výměnnou reakci - a ta si pak udržuje potřebnou teplotu sama redukcí NOx-ů na N₂ a O₂ a následnou oxidací CHx-ů právě tím uvolněným kyslíkem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jenže hned po startu jsou lambdy studené a prvotní řízení otáček jde čistě podle (adaptovaných) tabulek a vliv mají údaje z některých čidel (hlavně teplota motoru a nasávaného vzduchu).
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: so leden 17 2015, 14:28 Předmět:
Naše "šestka" má lambdy dvě
Zde na videu je dubnový start -
https://www.youtube.com/watch?v=QQZqULoj9LY
Jinak jak dlouho je potřeba "zajíždět" nové brzdy - po výměně kotoučů a desek _________________ Audaces fortuna iuvat
Druhá lambda sonda (za katem) hlavně hlídá funkci katu (ŘJ upozorní, když je snížená účinnost katu) a je jako jedna z podmínek, pokud má motor plnit určitou emisní normu (mám dojem od Euro 4).
K těm brzdám - dle mých zkušeností tak asi 200km (zadní i déle). Během té doby (a hlavně ze začátku) se vyhnout prudkému nebo dlouhodobému brzdění, jinak se místně vyhřeje kotouč a tam už to nikdy nebude tolik brzdit (destičky na kotouči nesedí celou plochou). Nejdůležitějších je prvních pár desítek km - úplně ze začátku počítat s nízkou účinností nových brzd, doporučuji projet nějakou známou trasu s malým provozem mimo město a občas zabrzdit a zase nechat vychladnout.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: so leden 17 2015, 14:51 Předmět:
Sesi napsal(a):
Nejdůležitějších je prvních pár desítek km - úplně ze začátku počítat s nízkou účinností nových brzd, doporučuji projet nějakou známou trasu s malým provozem mimo město a občas zabrzdit a zase nechat vychladnout.
Přesně takto jsem to dělal - děkuji
Jen mne štve že u tohoto auta je ruční brzda působící na zadní kotouče - některé vozy mají kombinaci bubnů a kotoučů s desek _________________ Audaces fortuna iuvat
Nechapem, preco by ta to malo srat Mna naopak serie, ak ma auto vzadu cisto bubnove brzdy, alebo kombinaciu kotuc a bubon, je s tym ovela viac roboty, ako s kotucovymi brzdami a este aj nevyhoda, ze dovnutra nevidno, plus ak je vybrusena hlbsia drazka, je problem bubon vobec zhodit...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne leden 18 2015, 1:18 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
Nechapem, preco by ta to malo srat Mna naopak serie, ak ma auto vzadu cisto bubnove brzdy, alebo kombinaciu kotuc a bubon, je s tym ovela viac roboty, ako s kotucovymi brzdami a este aj nevyhoda, ze dovnutra nevidno, plus ak je vybrusena hlbsia drazka, je problem bubon vobec zhodit...
Není tam taková účinnost jak třeba u Seata s paknama. U Seata zatahneš ručku a stojíš. Zde musíš ručku zatáhnout opravdu na fest.
Ale ty brzdy jsou nyní děsně jedovaté. _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6061 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne leden 18 2015, 10:15 Předmět:
To je fakt, u mojí M., když jsem ji kupoval (novou), tak mne taky překvapilo, jak fest se musela ručka zatahovat (zadní taky kotoučové). A to je moje 10. auto...
Tohle je ale problém prakticky u všech aut vzadu s kotouči, kdy ručka působí na destičky mechanicky, ne hydraulicky, nedokáže vyvinout takovou sílu na destičky. Mám jiné auto a je to podobné - i když nemusím to zatahovat až tak fest, jak píšete. Ručka působící na pakny u bubnů je v tomhle výhodnější, zase jako provozní brzda jsou zadní kotouče prostě lepší a to je pro mě důležitější.
Obecně pomáhá sešlápnout brzdu a pak teprve zatahovat ruční brzdu, což asi víte a obvykle to i uvádí výrobce v manuálu.
Psal jsem ovšem, že záleží na způsobu, jak ručka působí na zadní destičky - pokud hydraulicky, tento problém není.
VW koncernový auta neznám, tak nevím, jak to má Superb nebo A6, ale obecně u vyšších tříd aut bych předpokládal to hydraulické ovládání.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.