Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2014, 18:01    Předmět: Citovat

Mazdy maji bohuzel od roku 2005 elektronickou servisni knizku.
Pilovy filtr sem menil pri koupi vozu pred rokem.. Kontroloval sem jej a je ok.

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2014, 20:47    Předmět: Citovat

Klima se nedoplňuje, klima v autech se vždycky při servise odsaje (a zváží), aby se vysál zdegradovaný olej spolu s bordelem z něj a z hadic atd. Pak se do systému natlakuje výrobcem klimy předepsaný množství novýho chladiva s čerstvou dávkou kompresorovýho oleje - ten je důležitej pro dotěsňování pístu kompresorku i mazání jeho klikovýho mechanismu. Může se přidat i kontrastní barvivo, který nechává v místě úniku jasně zelený nebo modrý fleky, navíc lehce zviditelnitelný pomocí zkušební UV lampy. Kdo klimu jen "dofoukne" bez zvážení předchozího obsahu (kvůli zjištění kolik od posledního naplnění uteklo), tak to je vosel, kterej neví roupama kam s penězma - bez obnovení olejový náplně se může přidřít kompresorek a pokud by takový "doplnění" majitel auta reklamoval jako příčinu pozdějšího znefunkčnění klimy, servis to zaplatí celý = je to nepředpisová oprava. To odsátí obsahu systému klimy a nový naplnění se má dělat vždycky, když klima subjektivně ztrácí výkon nebo aspoň jednou za 4-5 let - zásadní rozdíl třeba proti systému domácí chladničky/mrazáku, kde se chladivo prakticky nedoplňuje, protože únik je vždycky závažnou poruchou a znamená velkou opravu ledničky, je u autoklimy v tom, že kvůli zjednodušení montáže systému do auta se trubky nespojujou tvrdým pájením, ale jen lisováním koncovek s teflonovým těsnicím kroužkem. Vibrace v motorovým prostoru auta pak ve spojení s těmahle ne příliš dokonalýma spojema vedou k tomu, že autoklima má vždycky nějakej únik - takže se sama za zhruba 5-6 let vyprázdní natolik, že přestává chladit. Je proto dobrý ji minimálně aspoň jednou za měsíc vyzkoušet, jestli funguje a v případě zjištění nedostatečný funkce nechat překontrolovat - a znovu naplnit. Kontrola by se měla dělat i bez změny funkčnosti nejpozději po 5 letech - z důvodu omezený životnosti oleje v kompresoru...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2014, 23:59    Předmět: Citovat

Revizi náplně klimy dělávají servisy běžně za tisícovku, v akci klidně i za 800,- ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: po květen 26 2014, 5:43    Předmět: Citovat

Diky Ekky. Takhle sem to myslel - odsat,zvazit a naplnit-ne vymenit. Omlouvam se. Nejsem v klimatizacich az tak zbehlej Wink
_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá červen 06 2014, 19:43    Předmět: Citovat

Klimatizace a celý její okruh je v pořádku...
Zkouška natlakování proběhla v klidu a bez chyb..
Norma je 470 gramů chladiva... Chybělo 70 gramů - bylo doplněno a při měření teploty vzduchu klima chladí na -0.5 st...

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 06 2014, 20:57    Předmět: Citovat

Těch 470g je zajímavý - já mám třeba do klimy v roomsteru (totožná s fábulí, A2, ibizou a polem) předepsanou váhu 550g chladiva - myslím že mu říkají R-35, prostě nějakej druh freonu/ledonu či jak se ještě těm chlor-fluor-karboderivátům nadává...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6510
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá červen 06 2014, 21:07    Předmět: Citovat

V starým autě mi fungovala klima 14 let bez doplnění. Bylo tam ovšem ještě staré zlaté neekologické chladivo.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: so červen 07 2014, 12:47    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Těch 470g je zajímavý - já mám třeba do klimy v roomsteru (totožná s fábulí, A2, ibizou a polem) předepsanou váhu 550g chladiva - myslím že mu říkají R-35, prostě nějakej druh freonu/ledonu či jak se ještě těm chlor-fluor-karboderivátům nadává...

Každé auto to má nejspíše jinak...
Včera jsem se i z mechošem bavil,proč se ta klima třeba při nastavení na minimální teplotu pořád zapíná a vypíná - střídavě. Prej je to tím,že neodebírám pořádný chladící výkon... Zvýšil otáčky ventilátoru skoro na max a kompresor jel trvale..
Na diagnostice se objevili 4 závady spojené s vybitou AKU - pravda.. Auto mělo baterku při koupi ještě origo a docela vybitou.. Po výmazu závad je vše ok....

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 07 2014, 13:30    Předmět: Citovat

Určitě to má skoro každý auto jinak - jsou jinak dlouhý trubky mezi výměníkama a kompresorem, jsou jinak velký výměníky = mají jinej objem. Já spíš vyjadřuju mírnej podiv nad faktem, že Mazda 6 s relativně dlouhým čumákem a tím pádem i trubkama mezi výměníkama má předepsanou váhu plnění jen asi 85% z náplně předepsaný pro fábuli/roomster. Pro mne z toho vyplynul fakt, že mám asi větší výměníky = relativně větší výkon klimy, než mazda... Jinak výstupní "chlad" vzduchu mám taky jen asi -0,5°C - je to omezený elektronicky, aby se interiér nadměrně neochladil a nedošlo k namrzání vzdušný vlhkosti i na výdechy a na díly, na který ochlazenej vzduch přímo funí. Celková minimální teplota introše je u fábule/rooma omezená na +16°C - pokud je venkovní teplota NIŽŠÍ, tak elektronika čeká, dokud se neohřeje motor - a do tý doby vůbec nezapne kompresor klimy. Potom se kompík sice zapíná, ale jen proto, aby ze vzduchu nasávanýho zvenčí vymrazil nadměrnou vlhkost - vzduch se hned následně ohřívá výměníkem ohřívaným chladicí kapalinou a do interiéru tak jde sušší a ohřátej vzduch = ani na zvenku ochlazovaným skle se nesráží vlhkost...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2014, 21:28    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Těch 470g je zajímavý - já mám třeba do klimy v roomsteru (totožná s fábulí, A2, ibizou a polem) předepsanou váhu 550g chladiva - myslím že mu říkají R-35, prostě nějakej druh freonu/ledonu či jak se ještě těm chlor-fluor-karboderivátům nadává...

Určitě je to R-35? Roomster přece není tak starý auto a dvouciferná čísla v označení chladiv obvykle značilo ještě freonové chladivo a už docela dlouho se používají chladiva bezfreonová, typicky R134a apod. Ovšem tyto chladiva (s tříciferným číslem) začala zeleným vadit taky, sice už nepožkozujou ozónovou vrstvu, ale jsou to skleníkový plyny a to silně (oproti CO2). Takže teď i lobby určitých výrobců těch chladiv zase protlačujou svoje produkty (viz např.R1234yz a související odpor Mercedes-Benz toto chladivo používat, protože je zase extrémně hořlavé).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 08 2014, 21:50    Předmět: Citovat

Sesi napsal(a):
EKKAR napsal(a):
...- myslím že mu říkají R-35, prostě nějakej druh freonu/ledonu či jak se ještě těm chlor-fluor-karboderivátům nadává...

Určitě je to R-35? Roomster přece není tak starý auto ....
Máš tam jasně vyjádřenou nejistotu - opravdu nevím, musel bych letět k autu, otevírat haubnu a baterkou si svítit na štítek na klimě v místě, kam je sice pohledovej i manuální přístup jak k penězům, ale bordelu je tam na půl prstu tlustě.

Prostě je to nějakej R-cosi chlor-fluor-derivát, klidně možná ten R-134 nebo 135, já fakt nevím.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sesi



Založen: Dec 31, 2007
Příspěvky: 287

PříspěvekZaslal: po červen 09 2014, 18:37    Předmět: Citovat

V pohodě, nezáleží na tom.
A k tomu množství chladiva, třeba na Focusu I jsem viděl náplň 740g a to není velký auto, prostě bude záležet na rozsahu soustavy, délkách potrubí - kde je kompresor vzhledem k výparníku apod.
Jo a tam přemýšleli - štítek s informacemi o náplni klimy (vč. typu a množství oleje) dali rozumně hned poblíž zámku kapoty, viditelné jakmile se otevře kapota.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2015, 22:04    Předmět: Citovat

Mam dvě technicke otázky.
Je možný aby auto mělo nějaké dva chladicí okruhy ovládané pres řídící jednotku nejakym ventilem? Auto ma i nyní v zimě cca po kilometru ručicku teploměru v provozní poloze. Ze by se motor zahřál na malý okruh chlazení a pak teprve pustil vodu do chladiče ?
Druha věc. Při studenem startu otacky motoru vyskočí na 2000ot a postupně padají dolů cca k 1200ot. Je to normální ? - rychlejší mazání ??

_________________
Audaces fortuna iuvat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vladodyno



Založen: Feb 25, 2010
Příspěvky: 728
Bydliště: Moravský sv. Ján, Slovensko

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2015, 22:52    Předmět: Citovat

add 1: áno a riadiacia jednotka (elekrronika) s tým nemá nič spoločné prosto mechanický termostat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá leden 16 2015, 23:04    Předmět: Citovat

A add 2) ano, rychlejší ohřev katalyzátoru hned po startu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Další
Strana 21 z 24

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund