Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektrická ještěrka EV-418-56 (45), pojezd
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: pá červen 15 2012, 23:21    Předmět: Elektrická ještěrka EV-418-56 (45), pojezd Citovat

Ahoj,řeším problém s pojezdem elektrický ještěrky.Jedná se o EV-418-56 (45) .

Problém -při sešlápnutí pedálu ovládání rychlosti se nesepne jeden stykač co je pro pojezd.Když ho sepnu ručně,tak ještěrka jede.Nechápu na tom jak je řešená regulace rychlosti.Je to snad nějak buzením ? Zná někdo tyhle ještěrky jak fungují ? Měl by někdo případně schéma ?
Díky za rady,tipy ,informace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1768
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: so červen 16 2012, 9:01    Předmět: Citovat

Nemá to někde nějakou blokaci? Od plynového pedálu jde lanko na kontroler?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: so červen 16 2012, 9:26    Předmět: Citovat

Blokaci to určitě nějakou má.Pedál plynu je přímo na jakýsi regulátor ve kterým se při sešlápnutí pedálu otáčí hřídelka.Samotný pedál má koncák -ten funguje.
Jak je vlastně řešená regulace ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: so červen 16 2012, 11:27    Předmět: Citovat

Mám dokumentaci k EV 717 pokud by ti to pomohlo mohu poslat na e-mail.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: so červen 16 2012, 12:30    Předmět: Citovat

souba napsal(a):
Mám dokumentaci k EV 717 pokud by ti to pomohlo mohu poslat na e-mail.


Určitě.Budou v tom rozdíly,ale alespoň něco.
Prosím na e-mail: V89785646V@tiscali.cz
Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so červen 16 2012, 13:45    Předmět: Citovat

Měly by tam být šunty na buzení motoru , jsou to takový plechový cívky . No a jestli je to tak že sešlápneš a v té "škatulce se otáčí hřídelka , tak v ní jsou vačky a ty postupně spínají silové stykače šuntů (předřadných odporů) , aby ta ještěrka nemohla vyrazit rychle . Zpětný pohyb těch vaček je ale okamžitý .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: so červen 16 2012, 15:23    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Měly by tam být šunty na buzení motoru , jsou to takový plechový cívky . No a jestli je to tak že sešlápneš a v té "škatulce se otáčí hřídelka , tak v ní jsou vačky a ty postupně spínají silové stykače šuntů (předřadných odporů) , aby ta ještěrka nemohla vyrazit rychle . Zpětný pohyb těch vaček je ale okamžitý .

Nemám to teď před sebou,ale ta hřídelka se otáčí pouze jedním směrem.Když jde pedál nahoru,tak se netočí.Když se sešlápne rychle,tak se točí taky rychle a vícekrát.Vodičů do tý krabice vede něco kolem deseti.Při sešlápnutí pedálu je slyšet cvakání mikrospínačů v té krabici.
>Zpětný pohyb těch vaček je ale okamžitý< to jsem nějak nepochopil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2012, 11:34    Předmět: Citovat

SDZ napsal(a):
souba napsal(a):
Mám dokumentaci k EV 717 pokud by ti to pomohlo mohu poslat na e-mail.


Určitě.Budou v tom rozdíly,ale alespoň něco.
Prosím na e-mail: V89785646V@tiscali.cz
Díky.


Máš to na e-mailu.
Kdysi jsem i jiné typy VZV opravoval.
Ohledně závady projít kontakty spinačů a relé - nejčastější závady.Ještě bych měl mít nějakou dokumentaci doma.Pokud něco najdu pošlu.


Naposledy upravil souba dne ne červen 17 2012, 11:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2012, 11:46    Předmět: Citovat

souba napsal(a):
Máš to na e-mailu.Ještě bych měl mít nějakou dokumentaci doma.Pokud něco najdu pošlu.


Díky,ale zatím mi nic nepřišlo.

12:58h
Tak už to přišlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2012, 12:58    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Měly by tam být šunty na buzení motoru , jsou to takový plechový cívky . No a jestli je to tak že sešlápneš a v té "škatulce se otáčí hřídelka , tak v ní jsou vačky a ty postupně spínají silové stykače šuntů (předřadných odporů) , aby ta ještěrka nemohla vyrazit rychle . Zpětný pohyb těch vaček je ale okamžitý .
Bořku, ŠUNT (alias SHUNT) není předřadnej odpor, ale BOČNÍK - a ten se používá (pokud je vůbec použitý) ke snížení proudu = magnetickýho toku statorem, aby pokleslo zpětné napětí indukované ve vinutí rotoru a motor se dal roztočit na vyšší otáčky (třeba u drážních lokomotiv pro možnost dosáhnout vyšší maximální rychlost).
Pokud tam jsou nějaký odpory v sérii s motorem, jde o BALASTY nebo BALASTNÍ odpory - jinak řečeno PŘEDŘADNÍKY. Snižuje se tím rozběhový proud = sice klesá záběrový moment, ale neshoří vinutí ani přívody a ani nedojde k ukroucení nějakých hřídelů...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2012, 13:46    Předmět: Citovat

Konkrétně tenhle typ má jakýsi předřadný odpor v podobě vlnovce,kterej se dost zahřívá (zažil jsem i situace,kdy byl zahřátej do červena).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31839
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2012, 14:15    Předmět: Citovat

Jsou na tom vlnovci ještě nějaký další kontakty = odbočky? Ty se totiž přepínají stykačema a mění (postupně se vyřazuje) se tím tak velikost předřadnýho odporu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2012, 14:22    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jsou na tom vlnovci ještě nějaký další kontakty = odbočky? Ty se totiž přepínají stykačema a mění (postupně se vyřazuje) se tím tak velikost předřadnýho odporu.

Na tomhle vlnovci tuším(nemám to teď před sebou) že ne,ale je tam jinej bočník,od kterýho odbočky jsou.
Až to budu mít před sebou,dodám foto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po červen 18 2012, 19:57    Předmět: Citovat

hlavne tym niekoho neprejdi alebo nieco nezburaj, ked sa zlepi nejaky stykac, alebo skrat na silovom aleb ovladacom obvode.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SDZ



Založen: Mar 11, 2011
Příspěvky: 420

PříspěvekZaslal: st červen 20 2012, 15:35    Předmět: Citovat

Konečně mám nějaký fotky.


P1000769_.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1000769_.JPG
 Velikost:  177.92 kB
 Staženo:  104 krát


P1000770_.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1000770_.JPG
 Velikost:  141.5 kB
 Staženo:  106 krát


P1000771_.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1000771_.JPG
 Velikost:  168.97 kB
 Staženo:  105 krát


P1000772_.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1000772_.JPG
 Velikost:  172.28 kB
 Staženo:  92 krát


P1000773_.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1000773_.JPG
 Velikost:  163.6 kB
 Staženo:  107 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund