Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vysokozdvižný vozík Balkankar, změna pohonu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sorajo



Založen: Sep 10, 2010
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: st květen 30 2012, 1:03    Předmět: Citovat

Tak zatím jsem žádnou konkrétní pomoc nebo radu nedostal. Takové povídání vlastně o ničem mě mnoho nepomůže. Koupit baterky, to jistě mohu ale to právě chci nahradit jiným levnějším řešením. Nejlevněji mě vyjde, když si ve vedlejší firmě zajistím destu, to mě bude stát stokorunu. Ale musel bych se podřídit časově a jestli se destařovi chce nebo zrovna nechce apod. Já nejsem zvyklý se někoho doprošovat, proto mám tento vozík. Ale napadlo mě jestli by nešlo využít jako zdroj pro pohon tento startovací vozík.
Technická data:
Sitove zapojeni:
230V ~ 50 Hz
Vystupni napeti(volitelne):
12 / 24 V
Normal-nabijeci proud(aritmeticky):
12/24 V - 30 A
Normal-nabijeci proud (efektiv.):
12/24 V - 75 A
Rychlo-nabijeci proud (aritmeticky):
12/24 V - 300 A
Rychlo-nabijeci proud (efetiv.):
12/24 V - 400 A
Ochranna trida:
IP21
Jmenovita kapacita:
50 ~ 750 Ah (min ~ max.)
Rozmery:
310x 260x 600 mm
Celkova váha:
ca. 25 kg

Stojí cca 2700,-Kč. Utáhne bez poškození můj vozík? To že za sebou potáhnu prodlužovák mě nevadí. Musela by se udělat nějaká úprava startovacího vozíku ?



11262.jpg
 Komentář:
startovací vozík

Stáhnout
 Soubor:  11262.jpg
 Velikost:  34.01 kB
 Staženo:  113 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radek12



Založen: Feb 03, 2007
Příspěvky: 5
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: st květen 30 2012, 10:54    Předmět: Citovat

Každopádně by to chtělo změřit kolik odebírá vozík z baterek maximální proud a pokud by nepřesáhl proud co je schopný dodat ten startovací vozík, by to mohlo fungovat. Ale většina startovacích vozíku má bez zátěže vyšší napětí,tak jestli je tam nějaká elektronika tak aby to vyšší napetí naprázdno vydržela.Ještě bych dodal, že některé startovací vozíky bez alespoň částečného napětí na baterkách nesepnou proudový výstup.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sorajo



Založen: Sep 10, 2010
Příspěvky: 16

PříspěvekZaslal: čt květen 31 2012, 22:18    Předmět: Citovat

Ten startovací a nabíjecí vozík jsem vybral proto, že se domnívám že má větší výkon a mohl by vydržet bez poškození ty nárazové proudy při manipulaci s vysokozdvižným vozíkem. Uvedl jsem ty tech. údaje starovacího vozíku proto aby jste mě poradili. Přikládám ještě fotografii štítku motoru vozíku. Zkoušel jsem s vozíkem manipulovat pouze za použití té malé autonabíječky viz první fotografie. Ale při manipulaci ručička ampérmetru "běhala až za roh", a po chvilce To znamená několika pohybech s vozíkem vyskočí tepelná pojistka nabíječky a musím čekat než se znovu zapne. Proto jsem vybral nabíječku s větším výkonem. Potřebuji poradit, jestli na tom nabíjecím vozíku bude také ta pojistka vyskakovat. Pokud by to fungovalo bylo by to daleko levnější než akumulátory. Dále bych se chtěl zeptat jestli jde ta tepelná pojistka vypnout a jestli ty chvilkové proudy nepoškodí nabíječku.


P5298520.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P5298520.JPG
 Velikost:  84.55 kB
 Staženo:  161 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: so červen 02 2012, 21:44    Předmět: Citovat

ten startovací vozík by to mohl zvládnout, ale jen kdyby tym byly připojeny i ty baterie co sou momentálně ted ve vozíku.
další řešení, které by bylo lepší než ten startovací vozík je použít stejnosměrnou svářečku s regulací napětí. svářečka je většinou na trvalý provoz, a pokud člověk dělá sám, nezvládne svářet a jezdit zároveň. ve vozíku vidím jen něaká relátka. ta by zvýšené napětí přežila. ale jestli tam je něaký polovodič či jiný náchylný zařízení to netuším.
svářečku je dobré změřit, kolik dává naprázdno napětí.

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vojta7



Založen: Sep 28, 2010
Příspěvky: 510
Bydliště: Františkovy Lázně

PříspěvekZaslal: ne červen 03 2012, 9:58    Předmět: Citovat

Stačí trochu hledat a dozvíš se, že na svorkách té svářečky bude minimálně 40 V, což je nejspíš moc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 03 2012, 12:14    Předmět: Citovat

I 40V naprázdno je málo, bude tam určitě ještě víc - u klasiky je tam bez zatížení tak 70V, u vysokonapěťového ionizačního vf zapalování (TIG) klidně kilovolty. To napětí musí umožnit zapálení oblouku a jeho udržení i při elektrodě držené rukou (pro strojní sváření stačí míň, ale ani sebelepší svářeč se neubrání určitému třesu, takže s menším napětím se oblouk zapaluje méně snadno...). Potřebný pokles na hodnotu kolem 20V úbytku napětí na hořícím oblouku i udržení pokud možno stálého proudu obloukem pak zajišťuje vnitřní konstrukce svářečky - rozptylové trafo nebo speciální elektronická zapojení v invertorech... Takže jako napáječ pro paleťák bych se svářečku hooodně rozmyslel použít... To už spíš ten startovací vozejk, kterej musí mít už z ohledu na možnost připojení k palubní síti vozidel omezení maximálního napětí na hodnotu bezpečnou pro veškeré příslušenství aut - ať už to bude 12V, nebo 24V instalace.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5020
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne červen 03 2012, 18:21    Předmět: Citovat

sorajo napsal(a):

Tak zatím jsem žádnou konkrétní pomoc nebo radu nedostal. Takové povídání vlastně o ničem mě mnoho nepomůže.....

..... Uvedl jsem ty tech. údaje starovacího vozíku proto aby jste mě poradili.......


To si dovolujem, co? Nikdo ti neporadí a jen si tak povídáme o ničem. Čekáš, že si někdo troufne podle fotek a štítku uhadovat skutečný odběr tvého motoru při rozběhu? A až ti to nebude fungovat se startovacím vozíkem, tak nám tady vyčiníš, že jsme ti poradili blbě?

Neznáme proudový odběr tvého motoru - jmenovitý je 42A, a to je taky hodně.
Rady zněly a pořadí řešení od nejlepšího(podle mě) jsou asi tyto:
1)Kup si odpovídající akumulátory (což nechceš, je to drahé)
2) Třífázové trafo plus diody - taky drahé, diody musejí vydržet značný proud (velikost ale neznáme).
3)startovací vozík - mohl by to zvládnout. Pravděpodobně se po nějaké době vypne tepelným přetížením. Po vychladnutí pojede dál a asi přežije.


Svářečka se nehodí, protože to je zdroj proudu a nikoli napětí. Musel bys ji doplnit o regulátor napětí, což je tady nereálné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2482
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út červen 23 2020, 6:31    Předmět: Citovat

připojím se do tohoto vlákna - zajímalo by mě, pokud to někdo víte, zda je nutné pro opravy vysokozdvižných vozíků mít nějaké speciální oprávnění, přece jen je to podle mě vyhrazené zařízení
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund