Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Autorádio Sencor, pískání podle otáček
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jfelgr



Založen: Oct 09, 2010
Příspěvky: 97
Bydliště: Mělník

PříspěvekZaslal: pá březen 23 2012, 22:58    Předmět: Autorádio Sencor, pískání podle otáček Citovat

Zdravím! Prosím o pomoc, dával jsem teď rádio značky SERCOR do auta Very Happy a ejhle rádio krásně hraje, ale při nastartování mi to píská do repráků jako kdybych měl turbo...se vzrůstajícími otáčkami vzrůstající pískání...při přehrávání CD tento problém není...Díky za pomoc, ale neřešte moc že je to SERCOR Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá březen 23 2012, 23:13    Předmět: Citovat

Máš nedostatečnou filtraci napájení, zejména tuneru. na kabeláži napájení jednoho staršího autorádia jsem viděl takovou kostku, byl to LC filtr. Snad se to ještě prodává.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jfelgr



Založen: Oct 09, 2010
Příspěvky: 97
Bydliště: Mělník

PříspěvekZaslal: pá březen 23 2012, 23:29    Předmět: Citovat

Máš pravdu, našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...ale ted teda potrebuji vymyslet náhradu...díky za reakci Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: pá březen 23 2012, 23:46    Předmět: Citovat

Jestli máš tuner na zvláštní desce, neměl by bejt problém nasmolit tam kapacitní filtraci, která by mohla stačit. Zkus to a uvidíš.
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 0:55    Předmět: Citovat

Většinou pomůže vyfiltrovat pořádně přímo napájení rádia Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 6:56    Předmět: Citovat

Vem kus feritové tyčky (stará antena z rádia) a namotej na ni cca. 50 závitů měď. drátu tak 0,3mm .To pak zapoj do napájení autorádia na +12V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19490
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 8:55    Předmět: Citovat

Především k tomu rádiu potřebuješ filtr napájení, který jsi ustřihl. Nebo si ho vyrobit. To je první pomoc.
Druhou pomocí je kostření - je třeba kostru rádia i kostru filtru opravdu dobře vodivě spojit s kostrou auta. Obvykle stačí spojení co nejkraším kablíkem raději většího průřezu, případně spojení posílit připojením na šroub rádia, vějířové podložky nebo aspoň pérovky jsou povinné.
Možná naopak budeš muset najít místo kostření, kde je to rušení nejslabší - v případě, že máš plášť stínění anténního kabelu spojený s kostrou i u antény, může toto hvízdání signalizovat nejen někde zvětšený přechodový odpor plusu z alternátoru k baterce či už vyšší vnitřní odpor baterky, ale také špatné spojení baterky a alternátoru potažmo motoru s kostrou (stačí v setinách ohmu). Někdy stačí rádio kostřit rovnou na mínus baterky, ale to neplatí vždy - viz dále.
Třetí pomocí je spoje koster (včetně kostření světel a sdruženého přepínače pod volantem, neuvádíš, jak se hvízdání mění se zapínáním a vypínáním různých spotřebičů v autě) rozebrat, vyčistit, nakonzervovat a opět složit.
Spolupráce kostření kabelu u antény a druhého kostření u rádia upozorňuje slyšitelným hvízdáním i na prorezivělý skelet karoserie - zbývá čtvrtá pomoc: očistit, vystřihnout a vyvařit.

Rádio kvůli tomu vlastně vůbec nemusíš otevírat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12040
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 9:12    Předmět: Citovat

jfelgr napsal(a):
našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...


tím odstřihnutím sis vyrobil tento problém . . .
. . . uvnitř té krabičky také bývá pojistka a mohla být přepálená
- pravděpodobně původní problém, který bývalý majitel vyřešil vyhozením autorádia do šrotu . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza_dy



Založen: Aug 20, 2004
Příspěvky: 2172
Bydliště: Brno-venkov

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 9:27    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jfelgr



Založen: Oct 09, 2010
Příspěvky: 97
Bydliště: Mělník

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 14:07    Předmět: Citovat

Hille jak myslíš ukostřit? Rádio je ukostřené na kabelu jak má být (tím myslím černý -) a potom anténou, původní rádio dokonce bylo ukostřené jen přes anténu ale bylo to ok. Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat. Ještě zkusím tu radu s tou feritovou tyčlou. Předem díky Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12040
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 15:34    Předmět: Citovat

jfelgr napsal(a):
Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat


ta ferritová tyčka bude asi slabá, ale zkus se ve svém okolí podívat a určitě někde seženeš starý nefunkční počítačový zdroj, vyhazují se a válejí se na každém SD . . .

a z něj si vybereš choketrans, česky tlumivku a zařadíš ji do plusového drátu a uvidíš . . .

v takovém zdroji je tlumivek víc, můžeš zkusit použít i tu výstupní na žlutém toroidním jádru
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jfelgr



Založen: Oct 09, 2010
Příspěvky: 97
Bydliště: Mělník

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 16:24    Předmět: Citovat

Zdrojů mám doma asi deset, tak to kuchnu a uvidíme. díky za rady Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19490
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 20:29    Předmět: Citovat

Kostření: rádio má vzadu uprostřed obvykle šroub, tak na něj chytni kus silnějšího drátu a najdi pod palubkou dobré spojení s kostrou.
Ale s tou tlumivkou v plusovém přívodu to možná už nebude potřeba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 20:50    Předmět: Citovat

xxxe napsal(a):
Vem kus feritové tyčky (stará antena z rádia) a namotej na ni cca. 50 závitů měď. drátu tak 0,3mm .To pak zapoj do napájení autorádia na +12V.

Jasně, pokud tu rádobytlumivku chceš zároveň jako pojistku, tak to namotej z 0,3 Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3362
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: so březen 24 2012, 21:33    Předmět: Citovat

Tlumivku, když už bys motal, tak raději silnějším drátem a zařadit pojistku. Pojistka když už by měla zafungovat, tak je to ve skle/plastu, kde nehrozí vznícení okolního nedefinovaného materiálu. Nedoporučuji vymýšlet už dříve dobře vymyšlené...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund