Zdravím! Prosím o pomoc, dával jsem teď rádio značky SERCOR do auta a ejhle rádio krásně hraje, ale při nastartování mi to píská do repráků jako kdybych měl turbo...se vzrůstajícími otáčkami vzrůstající pískání...při přehrávání CD tento problém není...Díky za pomoc, ale neřešte moc že je to SERCOR
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá březen 23 2012, 23:13 Předmět:
Máš nedostatečnou filtraci napájení, zejména tuneru. na kabeláži napájení jednoho staršího autorádia jsem viděl takovou kostku, byl to LC filtr. Snad se to ještě prodává. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Oct 09, 2010 Příspěvky: 97 Bydliště: Mělník
Zaslal: pá březen 23 2012, 23:29 Předmět:
Máš pravdu, našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...ale ted teda potrebuji vymyslet náhradu...díky za reakci
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá březen 23 2012, 23:46 Předmět:
Jestli máš tuner na zvláštní desce, neměl by bejt problém nasmolit tam kapacitní filtraci, která by mohla stačit. Zkus to a uvidíš. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19490 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so březen 24 2012, 8:55 Předmět:
Především k tomu rádiu potřebuješ filtr napájení, který jsi ustřihl. Nebo si ho vyrobit. To je první pomoc.
Druhou pomocí je kostření - je třeba kostru rádia i kostru filtru opravdu dobře vodivě spojit s kostrou auta. Obvykle stačí spojení co nejkraším kablíkem raději většího průřezu, případně spojení posílit připojením na šroub rádia, vějířové podložky nebo aspoň pérovky jsou povinné.
Možná naopak budeš muset najít místo kostření, kde je to rušení nejslabší - v případě, že máš plášť stínění anténního kabelu spojený s kostrou i u antény, může toto hvízdání signalizovat nejen někde zvětšený přechodový odpor plusu z alternátoru k baterce či už vyšší vnitřní odpor baterky, ale také špatné spojení baterky a alternátoru potažmo motoru s kostrou (stačí v setinách ohmu). Někdy stačí rádio kostřit rovnou na mínus baterky, ale to neplatí vždy - viz dále.
Třetí pomocí je spoje koster (včetně kostření světel a sdruženého přepínače pod volantem, neuvádíš, jak se hvízdání mění se zapínáním a vypínáním různých spotřebičů v autě) rozebrat, vyčistit, nakonzervovat a opět složit.
Spolupráce kostření kabelu u antény a druhého kostření u rádia upozorňuje slyšitelným hvízdáním i na prorezivělý skelet karoserie - zbývá čtvrtá pomoc: očistit, vystřihnout a vyvařit.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12040 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: so březen 24 2012, 9:12 Předmět:
jfelgr napsal(a):
našel jsem to rádio na smeťáku projel všechno a nešlo..pak jsem tohle odstřihnul a ejhle jelo to...
tím odstřihnutím sis vyrobil tento problém . . .
. . . uvnitř té krabičky také bývá pojistka a mohla být přepálená
- pravděpodobně původní problém, který bývalý majitel vyřešil vyhozením autorádia do šrotu . . .
Založen: Oct 09, 2010 Příspěvky: 97 Bydliště: Mělník
Zaslal: so březen 24 2012, 14:07 Předmět:
Hille jak myslíš ukostřit? Rádio je ukostřené na kabelu jak má být (tím myslím černý -) a potom anténou, původní rádio dokonce bylo ukostřené jen přes anténu ale bylo to ok. Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat. Ještě zkusím tu radu s tou feritovou tyčlou. Předem díky
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12040 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: so březen 24 2012, 15:34 Předmět:
jfelgr napsal(a):
Prosím o nějakou jednoduchou radu. Nechci nic moc kupovat
ta ferritová tyčka bude asi slabá, ale zkus se ve svém okolí podívat a určitě někde seženeš starý nefunkční počítačový zdroj, vyhazují se a válejí se na každém SD . . .
a z něj si vybereš choketrans, česky tlumivku a zařadíš ji do plusového drátu a uvidíš . . .
v takovém zdroji je tlumivek víc, můžeš zkusit použít i tu výstupní na žlutém toroidním jádru
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19490 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so březen 24 2012, 20:29 Předmět:
Kostření: rádio má vzadu uprostřed obvykle šroub, tak na něj chytni kus silnějšího drátu a najdi pod palubkou dobré spojení s kostrou.
Ale s tou tlumivkou v plusovém přívodu to možná už nebude potřeba.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3362 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: so březen 24 2012, 21:33 Předmět:
Tlumivku, když už bys motal, tak raději silnějším drátem a zařadit pojistku. Pojistka když už by měla zafungovat, tak je to ve skle/plastu, kde nehrozí vznícení okolního nedefinovaného materiálu. Nedoporučuji vymýšlet už dříve dobře vymyšlené...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.